Spel och aktiviteter
Bröllopsteman
Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
706,00 kr
per affisch
Alfred Sisley Kornfeld 1873 - Cornfield Oil Poster
Antal:
Välj ditt format
Storlek
Anpassningsbar (89,18cm x 60,96cm)
Mattning
Ingen
Om Affischer
Såld av
Om denna design
Alfred Sisley Kornfeld 1873 - Cornfield Oil Poster
Sisley är allmänt erkänd som den mest konsekventa av Impressionisterna i sitt engagemang för att måla landskap vid plein luft (dvs. utomhus). Han gav aldrig vika i målningen i figur, och till skillnad från Renoir och Pissarro fann han aldrig att Impressionismen inte uppfyllde hans konstnärliga behov. Bland hans viktigaste verk finns en rad målningar av Thames-floden, huvudsakligen runt Hampton, som utfördes 1874, och olika landskap som skildrar ställe i eller nära Moret-sur-Loing. Sisley föddes i Paris till rika engelska föräldrar. Hans far William Sisley var med i silke och hans mor Felicia Sell var en odlad musikkonnoisseur. År 1857, vid 18 års ålder, skickades Sisley till London för att studera för en karriär i affärsverksamhet, men han övergav den efter fyra år och återvände till Paris 1861. Han började 1862 i den schweiziska konstnären Marc-Charles-Gabriel Gleyre, där han bekanta sig med Frédéric Bazille, Claude Monet och Pierre-Auguste Renoir. Tillsammans skulle de måla landskap en plein luft i stället för i studion, för att på ett realistiskt sätt fånga upp de övergående effekterna av solljus. Detta tillvägagångssätt, som var nyskapande vid den tidpunkten, resulterade i färger som var mer färgstarka och mer målade än vad allmänheten var van vid att se. Sisley och hans vänner hade därför i början få möjligheter att visa eller sälja sitt arbete. Deras verk avvisades vanligtvis av juryn för den viktigaste konstutställningen i Frankrike, årslingan Salon. Under 1860-talet hade Sisley dock en bättre ställning än några av sina medartister, eftersom han fick ett bidrag från far. 1866 inledde Sisley ett förhållande till Eugénie Lesouezec (1834-1898; även känt som Marie Lescouezec), en bretonska som bor i Paris. Paret tillverkade två barn: son Pierre (född 1867) och dotter Jeanne (1869). Vid den tidpunkten bodde Sisley inte långt från Avenue de Clichy och Café Guerbois, som samlade ställe på många parisiska målare. 1868 antogs hans målningar i Salon, men utställningen gav honom ingen ekonomisk eller kritisk framgång, och inte heller någon av de efterföljande utställningarna. Molesey Weir - Morgon, en av målningarna som Sisley utförde på sitt resa till England 1874. Franco-Prussian Krig började 1870 och som en följd av detta misslyckats Sisleys pappor. Målarens enda elak blev försäljningen av hans verk. Under resten av sitt liv skulle han bo i fattigdom, för hans målningar var bara ro betydligt i penningvärde efter hans död. Ibland skulle Sisley dock backas upp av sina beskyddare: detta gjorde det möjligt för honom, bland andra sak, att göra några korta resor till England. Den första av dessa ägde rum 1874 efter den första oberoende-utställningen. Resultatet av några månader som tillbringades nära London var en serie av nästan tjugo målningar av Upper Thames nära Molesey, som senare av konsthistorikern Kenneth Clark beskrevs som "ett perfekt ögonblick av imperialism". Fram till 1880 bodde och arbetade Sisley i västern på landsbygden i Paris. Sisley och hans familj flyttat sedan till en liten by nära Moret-sur-Loing, nära Fontainebleau-skogen där målarna från Barbizoneskolan hade arbetat tidigare på århundradet. Här, som historikern Anne Poulet har sagt, "de mjuka landskapen med sin ständigt föränderliga atmosfär var perfekt anpassade till hans talanger. Till skillnad från Monet sökte han aldrig dramat i det förkrossande havet eller den briljanta färgaden i Elfenbenskusten." 1881 gjorde Sisley ytterligare en kort resa till England. 1897 besökte Sisley och hans partner Wales och gifte sig slutligen i Cardiff Register Office den 5 augusti. De stannade i Penarth, där han målade minst sex olja av havet och klipporna. I mitten av augusti flyttat de till Osborne Hotel på Gower-Peninsulan, där han producerade minst elva oljemålningar i och kring Rotherslade Bay. De återvände till Frankrike i oktober. Detta var Sisleys sista resa till sitt fädernesland, och Wales nationella museum i Cardiff har nu två av sina walesiska oljepaltning. Följande år ansökte han om medborgarskap i Fransken men avslogs. En andra ansökan gjordes och stöddes av en polisrapport, hur sjukdom än ingrep, där Sisley fortfarande var engelsk till sin död. Målaren dog i Moret-sur-Loing vid 59 års ålder, bara några månader efter hans frus död. Sisleys student är borttappad. Hans tidigaste kända verk, Lane nära en liten stad, tros ha målats omkring 1864. Hans första landskapsmålningar är mörkare, färgad med mörkar, gröntar och blekar. De avrättades ofta i Marly och Saint-Cloud. Man vet inte mycket om Sisleys förhållande till målningarna av J. M. W. Turner och John Constable, som han möjligen har sett i London, även om dessa konstnärer har föreslagits påverka hans utveckling som en intsionistisk målare, liksom Gustave Courbet och Jean-Baptiste-Camille Corot. Sisley har överskuggats av Monet, även om hans arbete mest liknar Camille Pissarros arbete. Robert Rosenblum, som är historiker för konst, har "nästan en generisk karaktär, en impersonlig lärobok om en perfekt Impressionistisk målning". Hans koncentration på liggande subjekt var den mest konsekventa av någon av imperialisterna. Bland Sisleys mest kända verk finns Street i Moret och Sand Heaps, båda ägda av Art Institute of Chicago, och The Bridge at Moret-sur-Loing som visas i Musée d'Orsay i Paris. Allée des peupliers de Moret (The Lane of Poplars at Moret) har stulits tre gånger från Musée des Beaux-Arts i Nice. Gång 1978, när man lånade i Marseille (återfanns några dagar senare i stadens avloppssystem), återigen 1998 (där museets kurator dömdes för stölden och fängslades i fem år tillsammans med två medbrottslingar) och slutligen i augusti 2007. Den 4 juni 2008 återfick den Fransk polisen den och tre andra stulna målningar från en skåpbil i Marseilles. Selected Works - Lane nära en Small Town (c. 1864) Avenue of Chestnut Träd nära La Celle-Saint-Cloud (c. 1865) Village Street in MarCharlotte (1866) Avenue of Chestnut Träd nära La Celle-Saint-Cloud (1867), Fortfarande Heron (18) 67) Seine at St. Mammes (1867-69) View of Montmartre from the cite des Fleurs (1869) Tidigt Snö at Louveciennes (c. 1871-72) Boulevard Heloise, Argenteuil (1872) Bridge at Villeneuve-la - Garenne (1872) Ferry to the Ile-de-la-Loge - Flood (1872) Footbridge at Argenteuil (1872) La Grande-Rue, Argenteuil (c. 1872) Square in Argenteuil (Rue de la Chaussee) (1872) Chemin de la Maskin Louveciennes (1873) Factory in the Flood, Bougival (1873) Rue de la Princesse, Louveciennes (1873) Sentier de la Mi-cote, Louveciennes (1873) Bland Vines Louveciennes (187 4) Bron vid Hampton Court (1874) The Lesson (1874) Molesey Weir - Morgon (1874) Regatta vid Hampton Court (1874) Regatta vid Molesey (1874) Snö vid Road Louveciennes (1874) under bron the Bridge på Hampton Court (1874) Street in Louveciennes (Rue de la Princesse) (1875) Small Meadows in Vår (c. 1881) Impressionism var en 1800-talskonst som började som en lös förening av Parisbaserade artister vars utställningar i oberoende gav dem en framträdande plats på 188000000000-talet 70 och 1880. Rörelsens namn härstammar från titeln Claude Monet work, Impression, Sunrise (Impression, marklevant), som provocerade den kritike Louis Leroy att mynna ut i en satirisk recension som publicerades i Le Charivari. Kännetecknen för intryck är synliga penseldrag, öppen sammansättning, tonvikt på ljus i dess föränderliga egenskaper (som ofta förstärker effekterna av tidens gång), vanligt subjekt-material, inkluderandet av rörelse som en avgörande inslag av människors uppfattning och upplevelse samt ovanliga synvinklar. Framväxten av imperialism inom den visuella konsten följdes snart av liknande rörelser i andra medier som blev kända som Impressionistisk musik och Impressionistisk litteratur. Impressionism beskriver också konst som skapats i stil, men utanför den sena 1800-talsperioden. Färgning är praxis vid applicering av färg, pigment, färg eller annat medium på yta (underlag). I konst beskriver termen både åtgärden och resultatet, som kallas en målning. Målningar kan ha till stöd för yta som väggar, pappra, kanvas, trä, glas, lacker, lera eller betong. Målarfärg kan dekoreras med guld löv och vissa moderna målningar innehåller andra material, t.ex. sand, lera och pappra skrapor. Målning är ett uttryckssätt och formulären är många. Teckning, sammansättning eller abstraktion och annan estetik kan vara för att visa yrkesutövarens uttryckliga och begreppsmässiga avsikt. Målningar kan vara naturalistiska och representativa (som i ett stillastående liv eller i ett landskapskonstruktion), fotografiska, abstrakt, laddas med berättande innehåll, symbolism, känslor eller vara av politisk natur. Färgning är praxis vid applicering av färg, pigment, färg eller annat medium på yta (underlag). I konst beskriver termen både åtgärden och resultatet, som kallas en målning. Målningar kan ha till stöd för yta som väggar, pappra, kanvas, trä, glas, lacker, lera eller betong. Målarfärg kan dekoreras med guld löv och vissa moderna målningar innehåller andra material, t.ex. sand, lera och pappra skrapor. En del av målningen i både Östra och Western konst domineras av motiv och idéer från andlig; exempel av detta slag sträcker sig från teckningar som skildrar mytologiskt figurer på lergods till bibliska scener som återges på insida-väggar och -tak i Sistinchapel, till scener från Buddhas liv eller andra scener i östra religiösa ursprung. Bland de fortsatta och aktuella riktningarna i början av 2000-talet finns monokrommålning, målning med hård kant, geometrisk abstraktion, anslag, hyperrealism, fotorealism, uttrycksfrihet, minimalism, lyrisk abstraktion, konst, konst, Abstrakt expressionism, Färg Fält-målning, nyuttryck, kollage, intermediamålning, monemblage målning, konsmålning, postmodern målning, Neo-Dada-målning, formad målarduk, miljömålning, traditionell figur-målning, Landscape-målning, Porträtt-målning och färg-på-glas-animering. Utvecklingen av Östrans målarfärg är historiskt sett parallell med utvecklingen av Westerna målningar, i allmänhet några århundraden tidigare. Afrikansk konst, islamisk konst, indisk konst, kinesisk konst och japansk konst hade var och en ett betydande inflytande på Western konst, och så småningom vice-versa. De äldsta målningarna finns på Grotte Chauvet i Frankrike, som av vissa historiker påstås vara cirka 32 000 år gamla. De är graverade och målade med rött och svart pigment och visar hästar, noshörningar, lejon, bufflar, mammotter eller människor som ofta jagar. Det första beviset på målning har emellertid upptäckts i två sten-härbärgen i Arnhem Land, i norra Australien. I det lägsta lagrar av materialet på dessa platser används delar av trä som beräknas vara 60 000 år gammalt. Arkeologer har också hittat ett fragment av sten-målning som konserverats i ett sten-skydd i Kimberleyregionen i NordWesterna Australien, som är 40 000 år gammalt. [1]Det finns exempel på grottmålningar över hela världen, i Frankrike, Spanien, Portugal, China, Australien, Indien osv. I Westerna kulturer är oljemålning- och vattenfärgsmålning de mest kända medierna, med rik och komplexa traditioner i stil och subjekt. I Öster dominerade bläck och färg bläck historiskt valet av medier med lika rik och komplexa traditioner. Olika typer av färg identifieras vanligen med hjälp av det medium som pigmentet är suspenderat eller inbäddat i, vilket avgör färgens allmänna arbetsegenskaper, t.ex. viskositet, missbarhet, löslighet, torktid osv.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
4.8 av 5 stjärnor betyg5 totalt antal recensioner
5 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Simon O.1 augusti 2020 • Verifierat köp
Print, Size: 60,96cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Väldigt enkelt att beställa och superlätt att ändra storlek och justera som man vill. Kom fram precis som jag ville ha den. Trycket var väldigt bra som tidigare beställningar. Överlag väldigt nöjd med min beställning.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Jacob L.18 maj 2020 • Verifierat köp
Print, Size: 50,80cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Helt enligt mina förväntningar, pappret och bilden påminner mycket om en klassisk serietidning vilket tilltalar mig enormt mycket! Färger och kvaliteten på pappret tilltalar mig, grövre och man kan känna fibrerna i pappret.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Helene S.5 september 2021 • Verifierat köp
Print, Size: 18,62cm x 21,67cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Jättenöjd med affischen! Stilren och superkvalitet! Kan inte säga något negativt om trycket! Fin!
Taggar
Annan information
Produkt ID: 228645228897578549
Skapad: 2010-02-05 6:02
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
