Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
158,00 kr
per anteckningsbok
 

Anteckningsbok för turbin för ånga för

av
Antal:

Om Anteckningsböcker

Såld av

Stil: Fotoanteckningsbok 16,5 x 22,2 cm (80 sidor, svartvitt)

Organisera din dag med en anpassad anteckningsbok! Den här anteckningsboken är gjord med dina bilder och din text på framsidan och är ett utmärkt sätt att visa upp din personliga stil och hålla reda på alla viktiga anteckningar och möten på en gång.

  • Dimensioner: 16,5 x 22,2 cm
  • Omslaget är tryckt i levande, skarpa färger
  • 80 svarta & vita linjerade sidor
  • College ruled
  • Ligg platt spiralbindning
Denna produkt rekommenderas för åldrarna 8+.
Designtips: För att säkerställa högsta kvalitet på utskriften bör du notera att den här produktens anpassningsbara designområde är 16,5 x 22,2. För bästa resultat, lägg till 0,3 cm avtryck.

Om denna design

Anteckningsbok för turbin för ånga för

Anteckningsbok för turbin för ånga för

Från www.railphotexpress.biz Lokomotiv för turbin för ånga för Baldwin rörlig arbetsPennsylvania järnväg S-2 I de försvagas åren av ånga Baldwin företa sig de rörliga arbetena flera försök på alternativa teknologier till dieseln driver. I 1944 byggde Baldwin sulaexemplet av S2en klassificerar, c/n 70900, för den Pennsylvania järnvägen som levererar den i September 1944. Det var den största lokomotivet för dendrev ångaturbinen i världen och hade en 6-8-6 att rulla ordning. Det var ursprungligen designat som en 4-8-4, men tack vare krävde brister av lättvikts- material under världskrig II, S2en extra leda och skugga hjul. Numrerade 6200 på PRR-rosteren, S2en hade ett maximum att driva tillverkat av 6.900 HP och var kapabla av rusar över 100 mph. Med anbud var enheten ungefärligt 123 fot lång. Ångaturbinen var en ändrad marin- enhet. Fördriva det utrusta systemet var enklare, än en generator, det hade en dödlig skavank: turbinen var ineffektiv på långsamt rusar. Nedanföra omkring 40 mph turbinen använda jättelika beloppen av ånga och tankar. På höga hastigheter emellertid, kunde S2en framdriva skurkrolltåg nästan obesvärat och effektivt. Slätaturbindrevet satte långt mindre spänning på spåra än endrivande lokomotiv för det normala. Emellertid rusar fattig effektivitet på långsamt doomed denna turbin, och med diesel-elkrafter som introducerades, byggdes inga mer S2s. Lokomotivet avgicks i 1949 och skrotades i Maj, 1952.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?

Taggar

Anteckningsböcker
pennsylvania järnvägbaldwinlokomotivarbetenbaldwinlokomotivföretagångaturbinångaturbinertågångaturbinlokomotivphiladelphia pennsylvania
Alla produkter
pennsylvania järnvägbaldwinlokomotivarbetenbaldwinlokomotivföretagångaturbinångaturbinertågångaturbinlokomotivphiladelphia pennsylvania

Annan information

Produkt ID: 130453451892944482
Skapad: 2013-02-09 0:20
Betyg: G