Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
20,00 kr
per vykort
 

Baldwin Locomotive S-2-ångturbinlok Vykort

Antal:
Signature matt
18 pt tjocklek / 120 lb vikt Mjuk vit, mjuk äggskalstruktur
-2,00 kr

Om Postcards

Såld av

Storlek: Standard Matt

Skapa ditt eget vykort som är värt en semester! Alla vyer som du har sett, alla monument som du har förälskat dig i kan läggas till på ditt vykort med vårt personliga verktyg.

  • Dimensioner: 14,2 cm L x 10,8 cm H; kvalificerad USPS-format för vykort
  • Högkvalitativ tryckning i fullfärg på båda sidor

Papperstyp: Signature matt

Vårt Signature Matte-papper är en kundfavorit – slätt vid beröring med en mjuk äggskalstruktur som lyfter vilken design som helst. Dess robusta 18 pt-vikt och naturliga känsla gör det till det perfekta valet för tidlösa, sofistikerade evenemang.

  • Exklusivt tillverkat för Zazzle

Om denna design

Baldwin Locomotive S-2-ångturbinlok Vykort

Baldwin Locomotive S-2-ångturbinlok Vykort

Från www.railphotexpress.biz betjänar Baldwin den nation som järnvägarna har Byggt. Baldwin Locomotive Works Pennsylvania Railroad S-2 Steam Turbine Locomotive Under ångårens lopp har företaget Baldwin gjort flera försök till alternativ teknik till dieselkraft. År 1944 byggt Baldwin S2-klassen, c/n 70900, som enda exempel för Pennsylvania Railroad, som lämnade ut det i september 1944. Det var det största direktstyrda ångturbinlokomotivet i världen och hade en 6-8-6-hjuls arrangemang. Det var ursprungligen designat som 4-8-4, men på grund av brist på lättviktsmaterial under Världskrig II krävde S2 ytterligare inledande och avslutande hjul. S2, som är numrerad 6200 på PRR-listan, hade en maximal uteffekt på 6 900 HP och hade hastigheter över 100 mph. Med anbudet var enheten ca 123 fot lång. Ångturbin var en modifierad marin enhet. Medan kraftledningssystemet var enklare än en generator hade det en dödlig brist: turbinen var ineffektiv vid långsamma hastigheter. Under cirka 40 mph använde turbinen enorma mängder ånga och bränsle. Vid höga hastigheter skulle emellertid S2 kunna driva det tunga tåg nästan utan problem och på ett effektivt sätt. Den släta turbinenheten stressar mycket mindre på spåret än ett normalt kolvdrivet lok. Den låga effektiviteten vid långsamma hastigheter orsakade dock denna turbin, och med införandet av dieselström byggdes inga fler S2S. Lok pensionerades 1949 och skrotades i maj 1952.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

4.7 av 5 stjärnor betyg32 totalt antal recensioner
22 totalt 5-stjärniga recensioner9 totalt 4-stjärniga recensioner1 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
32 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Klara-Maria M.1 augusti 2021Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Produkten var toppen, köpte en bunt till mina anställda som "härlig semester"önskning. Gick hem hos alla, skapade rolig ich bra stämning. Trycket var precis som förväntat. 5/5
5 av 5 stjärnor betyg
Av Astrid G.20 augusti 2020Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Bra kvalité på papperet och jag fick de fort levererade. Färgerna på trycket stämmer med originalet dvs Carl Larssons målningar.
5 av 5 stjärnor betyg
Av vide m.27 juli 2020Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Really like the card, exactly what I was looking for. Colors and everything seemed to be of great quality

Taggar

Postcards
vintagepennsylvansk järnvägslinjebaldwin lokomotivtågångturbinlokkolångturbinmotor
Alla produkter
vintagepennsylvansk järnvägslinjebaldwin lokomotivtågångturbinlokkolångturbinmotor

Annan information

Produkt ID: 239876014860009556
Skapad: 2008-08-21 16:26
Betyg: G