Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
339,00 kr
per ornament
 

Baldwin Locomotive Works S-2 PRR ångturbin Julgransprydnad Metall

av
Antal:
Julgransprydnad Premium Fyrkant
-115,00 kr
-115,00 kr
-72,00 kr
-72,00 kr
-115,00 kr

Om Julgransprydnader

Såld av

Stil: Julgransprydnad Premium Fyrkant

Skapa en rolig och festlig semesterpryl genom att skapa en fyrkantig prydnad av hög kvalitet. Lägg till ett familjefoto eller skapa ett särskilt för dig själv, din make/maka och dina barn. De är också underbara gåvor!

  • Dimensioner:
    • 5 x 5 cm kvadrat
    • Vikt: 42 g
  • Silverfärgad metallprydnad
  • Utskrift i fullfärg med fullbleckning
  • UV-beständig och vattentät
Designtips: För att säkerställa högsta kvalitet på utskriften bör du notera att den här produktens anpassningsbara designområde är 4,6 x 4,6 cm. För bästa resultat, lägg till 0,15 cm avtryck

Om denna design

Baldwin Locomotive Works S-2 PRR ångturbin Julgransprydnad Metall

Baldwin Locomotive Works S-2 PRR ångturbin Julgransprydnad Metall

B+W Image- *Baldwin betjänar den nation som järnvägarna hjälpte till att Bygga.*- Baldwin Locomotive Works Pennsylvania Railroad S-2 Steam Turbine Locomotive. Under de sjunkande åren av ånga gjorde de lokomotiv som byggdes på Baldwin flera försök till alternativ teknik till dieselenergi. År 1944 byggt Baldwin S2-klassen, c/n 70900, som enda exempel för Pennsylvania Railroad, som lämnade ut det i september 1944. Det var det största direktstyrda ångturbinlokomotivet i världen och hade en 6-8-6-hjuls arrangemang. Det var ursprungligen designat som 4-8-4, men på grund av brist på lättviktsmaterial under Världskrig II krävde S2 ytterligare inledande och avslutande hjul. S2, som är numrerad 6200 på PRR-listan, hade en maximal uteffekt på 6 900 HP och hade hastigheter över 100 mph. Med anbudet var enheten ca 123 fot lång. Ångturbin var en modifierad marin enhet. Medan kraftledningssystemet var enklare än en generator hade det en dödlig brist: turbinen var ineffektiv vid långsamma hastigheter. Under cirka 40 mph använde turbinen enorma mängder ånga och bränsle. Vid höga hastigheter skulle emellertid S2 kunna driva det tunga tåg nästan utan problem och på ett effektivt sätt. Den släta turbinenheten stressar mycket mindre på spåret än ett normalt kolvdrivet lok. Den låga effektiviteten vid långsamma hastigheter orsakade dock denna turbin, och med införandet av dieselström byggdes inga fler S2S. Lok pensionerades 1949 och skrotades i maj 1952. Bilder Copyright © Stan Feldman 1999 - 2022
Automatisk översättning

Kundrecensioner

Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?

Taggar

Julgransprydnader
vintagepennsylvania järnvägbaldwin lokomotivtågångturbinlokomotivphiladelphia pennsylvaniajärnvägar
Alla produkter
vintagepennsylvania järnvägbaldwin lokomotivtågångturbinlokomotivphiladelphia pennsylvaniajärnvägar

Annan information

Produkt ID: 175842710652025428
Skapad: 2022-12-07 12:15
Betyg: G