Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
216,00 kr
per keps
 

Baldwin lokomotivarbeten, ångalokomotiv 1944 keps

Antal:
Vit och Svart

Om Kepsar

Såld av

Stil: Skum Truckerkeps

Vill du heja på ditt lag, marknadsföra ditt varumärke eller helt enkelt hålla solen borta från dina ögon? Våra anpassade hattar är det perfekta sättet att uppfylla alla dessa behöv och ännu mer. Anpassa framsidan med en logotyp, design eller text och skapa en viktig accessoar som du aldrig kommer att lämna bakom dig!

  • Justerbar från 43 till 61 cm
  • Framsida i skum av 100 % polyester
  • Ett stort område för att visa din design
  • 100% nylon mesh på baksidan håller dig sval
  • Finns i 11 färgkombinationer
Rekommenderas för åldrarna 13+

Den här produkten kan utsätta dig för kemikalier, inklusive diisononylftalat (DINP), som enligt staten Kalifornien är känt för att orsaka cancer, fosterskador eller andra reproduktionsskador. För mer information, gå till www.P65Warnings.ca.gov.

Om denna design

Baldwin lokomotivarbeten, ångalokomotiv 1944 keps

Baldwin lokomotivarbeten, ångalokomotiv 1944 keps

Från www.railphotexpress.biz Baldwin servar nationen som järnvägarna hjälpte att bygga. Något som är ny i järnväglokomotiv. Lokomotiv för turbin för ånga för Baldwin rörlig arbetsPennsylvania järnväg S-2 I de försvagas åren av ånga Baldwin företa sig de rörliga arbetena flera försök på alternativa teknologier till dieseln driver. I 1944 byggde Baldwin sulaexemplet av S2en klassificerar, c/n 70900, för den Pennsylvania järnvägen som levererar den i September 1944. Det var den största lokomotivet för dendrev ångaturbinen i världen och hade en 6-8-6 att rulla ordning. Det var ursprungligen designat som en 4-8-4, men tack vare krävde brister av lättvikts- material under världskrig II, S2en extra leda och skugga hjul. Numrerade 6200 på PRR-rosteren, S2en hade ett maximum att driva tillverkat av 6.900 HP och var kapabla av rusar över 100 mph. Med anbud var enheten ungefärligt 123 fot lång. Ångaturbinen var en ändrad marin- enhet. Fördriva det utrusta systemet var enklare, än en generator, det hade en dödlig skavank: turbinen var ineffektiv på långsamt rusar. Nedanföra omkring 40 mph turbinen använda jättelika beloppen av ånga och tankar. På höga hastigheter emellertid, kunde S2en framdriva skurkrolltåg nästan obesvärat och effektivt. Slätaturbindrevet satte långt mindre spänning på spåra än endrivande lokomotiv för det normala. Emellertid rusar fattig effektivitet på långsamt doomed denna turbin, och med diesel-elkrafter som introducerades, byggdes inga mer S2s. Lokomotivet avgicks i 1949 och skrotades i Maj, 1952.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

4.5 av 5 stjärnor betyg4 totalt antal recensioner
2 totalt 5-stjärniga recensioner2 totalt 4-stjärniga recensioner0 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
4 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Martin A.2 oktober 2017Verifierat köp
Truckerkeps, Vit och Svart
Zazzles program för granskare
A great product. Good size. Great print, shap colors.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Martin A.2 oktober 2017Verifierat köp
Truckerkeps, Vit och Navy
Zazzles program för granskare
Good size and great quality. Could be a bit sharper in the print.
4 av 5 stjärnor betyg
Av V.30 juni 2014Verifierat köp
Truckerkeps, Vit och Svart
Skaparen recension
sdasfdghghghhghghsfhg. fgfdsgfgrtgxfvb fdzgbf
KepsOriginalprodukt

Taggar

Kepsar
vintagepennsylvania järnvägbaldwinlokomotivarbetenbaldwinlokomotivföretagtågångaturbinlokomotivkolångaturbinmotor
Alla produkter
vintagepennsylvania järnvägbaldwinlokomotivarbetenbaldwinlokomotivföretagtågångaturbinlokomotivkolångaturbinmotor

Annan information

Produkt ID: 148779051657579845
Skapad: 2010-04-14 4:39
Betyg: G