Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
79,00 kr
per nyckelring
 

Baldwin-Pennsylvania Railroad T-1-ånglokomotiv Nyckelring

Antal:
Aluminium cirkel
+7,00 kr
+7,00 kr
+172,00 kr
+172,00 kr

Om Nyckelringar

Såld av

Stil: Metallcirkel-nyckelring

Håll dina nycklar säkra och spektakulära med den här robusta nyckelringen i aluminium från Zazzle. Den är vackert tryckt på båda sidor och du kan välja mellan tusentals mönster eller anpassa den med dina egna foton, text eller unika mönster. Märk dina bilnycklar eller ha ett familjefoto av nära och kära nära dig hela tiden, dessa personliga nyckelringar är lätta och vattentäta.

  • Dimensioner:
    • Diameter: 5 cm
    • Djup: 0,1 cm
    • Vikt: 1,4 g
  • Utskrift i fullfärg med fullbleckning
  • Silverfärgad nyckelring i metall med plastsnäppring
  • Lätt och vattentät
Designtips: För att säkerställa högsta kvalitet på utskriften bör du notera att den här produktens anpassningsbara designområde är 5 cm. För bästa resultat, lägg till 0,15 cm avtryck

Om denna design

Baldwin-Pennsylvania Railroad T-1-ånglokomotiv Nyckelring

Baldwin-Pennsylvania Railroad T-1-ånglokomotiv Nyckelring

Från www.railphotoexpress.biz: Byggdes 1946 av Baldwin Locomotive Works och Pennsylvania Railroad för snabb passagerartrafik. Det här var ett 4-4-4-4-4-4-4-4-4-4. Pennsylvania Railroad's 52 T1-klass duplex-drive 4-4-4-4-4-4-ånglokomotiv, som infördes 1942 (två prototyper) och 1945-1946 (50 produktion), var deras sista ånglokomotiv byggt och de mest kontroversiella. De var ambitiösa, tekniskt sofistikerade, kraftfulla, snabba och unikt strömlinjeformade av Raymond Loewy. Men de var också benägna att drabbas av ett våldsamt hjulsbrott både när man började och i hastighet, som var komplicerat att underhålla och kostsamt för springa. Den offentliga destrueringstjänsten lämnat 1948 för alla diesellok i ställe på tåg för expresspassagerare och obesvarat frågan om huruvida T1:s brister var möjliga att lösa. I en artikel i Pennsylvania Railroad Technical and Historical Society Magazine från 2008 avslöjades emellertid att problemen med hjulglidning orsakades av att tåg ingenjör inte gick över till T1 på rätt sätt, vilket ledde till överdriven användning av gasreglage, vilket i sin tur orsakade hjulglidningen på detta mycket kraftfulla lokomotiv, eftersom de flesta T1s hade flyttats från nya dieseldrivna fordon, var ur drift 11 952 Alla T1-lok såldes för skrot mellan 1951 och slutet av 1955.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

4.4 av 5 stjärnor betyg13 totalt antal recensioner
8 totalt 5-stjärniga recensioner2 totalt 4-stjärniga recensioner3 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
13 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
3 av 5 stjärnor betyg
Av Jonna F.26 juni 2023Verifierat köp
Zazzles program för granskare
Annars var den helt ok. Framsidans foto var jättelitet. Kunde varit större. Annars fint
5 av 5 stjärnor betyg
Av J.11 september 2021Verifierat köp
Zazzles program för granskare
5 av 5! Snabb leverans. Jätte fint tryck! Vart kanon
5 av 5 stjärnor betyg
Av Matti A.13 september 2019Verifierat köp
Zazzles program för granskare
Nyckelringarna var jätte fina. Jag älskar dem men magneten var så liten. Bra och så fint och tydligt

Taggar

Nyckelringar
bordwin lokomotivpennsylvania rälsvägt1 klass duplex drive 4 4 4 4ånglokomotivvintagebaldwin lokomotivpersontrafiktåg
Alla produkter
bordwin lokomotivpennsylvania rälsvägt1 klass duplex drive 4 4 4 4ånglokomotivvintagebaldwin lokomotivpersontrafiktåg

Annan information

Produkt ID: 146676189501405596
Skapad: 2013-07-08 15:32
Betyg: G