Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
25,00 kr
per vykort
Camille Pissarro - Blommar Plum Träd 1894 Eragny Vykort
Antal:
Papperstyp
Signature matt
18 pt thickness / 120 lb weight
Soft white, soft eggshell texture
-2,00 kr
Tillskrivning
Om Postcards
Såld av
Om denna design
Camille Pissarro - Blommar Plum Träd 1894 Eragny Vykort
Engelska:Blommar Plum Träd, Eragny. Material och dimensioner: Olja på arbetsyta, 60 x 73 cm Datum 1894... Hans betydelse ligger inte bara i hans visuella bidrag till imperialism och postimperialism, utan också i hans patriarkala ställning bland sina kolleger, särskilt Paul Cézanne och Paul Gauguin. Jacob-Abraham-Camille Pissarro föddes på Charlotte Amalie (St. Thomas), på Jungfruöarna, till Abraham Gabriel Pissarro, en portugisisk sefardisk jude, och Rachel Manzano-Pomié, från Dominikanska republiken. Pissarro bodde i St Thomas till 12 års ålder när han gick på en internatskola i Paris. Han återvände till St Thomas, där han ritade in sin fritid. Pissarro lockades till anarkism, ett attraktion som under sina år kan ha sitt ursprung i St. Thomas. 1852 reste han till Venezuela med den danska konstnären Fritz Melbye. 1855 lämnat Pissarro för Paris, där han studerade vid olika akademiska institutioner (däribland École des Beaux-Arts och Académie Suisse) och under en rad befälhavare, t.ex. Jean-Baptiste-Camille Corot, Gustave Courbet och Charles-François Daubigny. Corot betraktas ibland som Pissarros viktigaste inflytande i tidigt. Pissarro listade sig själv som Corots elev i listorna från 1864 och 1865 Paris Salons. Hans finaste verk i tidigt (Jalais Backe, Pontoise, Metropolitan Museum of Art, New York) kännetecknas av en omfattande naturalism (ibland med palette knivar) som härstammar från Courbet, men med en begynnande intsionistisk palett. Pissarro gifte sig med Julie Vellay, ett dråp i moderns hushåll. Av deras åtta barn dog en vid födseln och en dotter dog åldras nio. Alla målade överlevande barn, och Lucien, den äldsta sonen, blev en efterföljare till William Morris. Den fransk-prussiska Krig 1870-1871 tvingade Pissarro att fly från sitt hem i Louveciennes i september 1870. Han återvände i juni 1871 för att konstatera att huset, och åtskilliga av hans målningar i tidigt, hade förstörts av preussiska soldater. Till en början togs hans familj in av en konstnär i Montfoucault, men i december 1870 hade de tagit sin tillflykt till London och bosatt i Westow Backe i Upper Norwood (i dag mer känt som Crystal Palace). En Blue Plaque markerar nu huset på byggnaden vid 77a Westow Backe. Genom de målningar som Pissarro var färdigt vid denna tidpunkt registrerar han Sydenham och Norwood vid en tidpunkt då de helt nyligen var sammankopplade av järnvägar, men före utbyggnaden av suburbia. En av de största målningarna är en syn på St Bartholomeus kyrka vid Lawrie Park Avenue, känd som The Avenue, Sydenham, i samlingen av London National Gallery. Tolv oljemålningar från hans vistelse i Upper Norwood finns med på förteckningen och illustreras i den katalog som sammanställts gemensamt av hans femte barn Ludovic-Rodolphe Pissarro och Lionello Venturi och som offentliggjordes 1939. Bland målningarna finns Norwood Under Snö, Lordship Lane Station, Crystal Palace som flyttats från Hyde Park, Dulwich College, Sydenham Backe, All Saints Church och en borttappad av St. Stephen's Church. I Upper Norwood introducerades Pissarro på konståterförsäljaren Paul Durand-Ruel, som köpte två av sina målningar "London". Durand-Ruel blev därefter den viktigaste konståterförsäljaren i den nya Fransk Impressionismen. För att återvända till Frankrike besökte Pissarro återigen England 1890 och målade upp tio scener i centrala London. Han kom tillbaka 1892, målade i Kew Gardens och Kew Grönt, och även 1897, när han tillverkade flera oljor från Bedford Park, Chiswick. För mer information om sina brittiska besök, se Nicholas Reed, "Camille Pissarro at Crystal Palace" och "Pissarro in Väster London", som publicerats av Lilburne Press. Pissarro målade upp livet på landsbygden och i städerna, särskilt landskap i och kring Pontoise, samt Franskar från Montmartre. Hans mogna arbete visningar empati för bönder och arbetare och visar ibland hans radikala politiska sympatier. Han var mentor till Paul Cézanne och Paul Gauguin och hans exempel inspirerade många yngre konstnärer, däribland den kaliforniska imperialisten Lucy Bacon. Pissarros inflytande på sina kolleger i Impressionisterna är förmodligen fortfarande underskattat. Han har inte bara bidragit avsevärt till den imperialistiska teorin, utan han har också lyckats hålla sig på vänskapliga, ömsesidigt respektfulla villkor med så svåra personligheter som Edgar Degas, Cézanne och Gauguin. Pissarro-utställningen var på alla åtta av Impressionistiska utställningar. Även om Monet var den mest högpresterande och symboliska läkaren i Impressionisten stil var Pissarro ändå en av de främsta utvecklarna av den imperialistiska tekniken. Pissarro experimenterade med Neo-Impressionistiska idéer mellan 1885 och 1890. Han var missnöjd med vad han kallade "romantisk antagonism" och utredde pointillism som han kallade "vetenskaplig antagonism" innan han återvände till en renare skepsis under sitt livs sista decennium. I mars 1893 anordnade Gallery Durand-Ruel en stor utställning på 46 av Pissarros verk tillsammans med 55 andra av Antonio de La Gandara. Men medan kritikerna hyllade Gandara var deras bedömning av Pissarros konst mindre entusiastisk. Pissarro dog i Paris den 13 november 1903 och begravdes i Père Lachaise Cemetery. Under sin livstid sålde Camille Pissarro få av sina målningar. Fram till 2005 sålde han emellertid en del av sina verk i storleksordningen 2-4 miljoner amerikanska dollar. Avlidna och den underbara barnmorskan i Camille, Joachim Pissarro, är före detta högste Curator of Teckning och Painting vid Modern Art Museum i New York City och är nu professor i Hunter College's konstverk. Hans underbara barndotter Lélia är målare och bosatt i London. Från den enda dottern till Camille, Jeanne Pissarro, finns även Henri Bonin-Pissarro, känd som BOPI (1918-2003) och Claude Bonin-Pissarro (född 1921), som är far till den Abstrakt konstnären Frédéric Bonin-Pissarro (född 1964) . IMPRESSIONISM Impressionism var en konströrelse på 1800-talet som började som en lös sammanslutning av Parisbaserade konstnärer vars utställningar i oberoende fick dem att framträda på 1870- och 1880-talen. Rörelsens namn härstammar från titeln Claude Monet work, Impression, Sunrise (Impression, marklevant), som provocerade den kritike Louis Leroy att mynna ut i en satirisk recension som publicerades i Le Charivari. Kännetecknen för intryck är synliga penseldrag, öppen sammansättning, tonvikt på ljus i dess föränderliga egenskaper (som ofta förstärker effekterna av tidens gång), vanligt subjekt-material, inkluderandet av rörelse som en avgörande inslag av människors uppfattning och upplevelse samt ovanliga synvinklar. Framväxten av imperialism inom den visuella konsten följdes snart av liknande rörelser i andra medier som blev kända som Impressionistisk musik och Impressionistisk litteratur. Impressionism beskriver också konst som skapats i stil, men utanför den sena 1800-talsperioden. De radikala på sin tid fattiga tidigt-antagonister regler för akademisk målning. De började av ge färg, var fritt borrade, hade företräde framför allt, teckning inspiration från det arbete som utförs av målare som Eugène Delacroix. De tog också ut målningen ur studion och in i den moderna världen. Tidigare hade man i allmänhet målat inomhus i både liv och porträtt och landskap. Impressionisterna fann att de kunde fånga de tillfälliga och tillfälliga effekterna av solljus genom att måla en plein luft. De målade upp realistiska scener i det moderna livet, de betonade livfulla allmänna effekter snarare än detaljer. De använde kort, "brutna" penseldrag av rent och oblandat färg, som inte var jämnt blandade, vilket var brukligt, för att uppnå effekten av intensiv färg-vibration. Även om stiga upp för intryck i Frankrike inträffade vid en tidpunkt då ett antal andra målare, däribland de italienska konstnärer som är kända som Macchiaioli och Winslow Homer i Förenade Stater, också utforskade plingmålning i luft, utvecklade Impressionisterna nya tekniker som var specifika för rörelsen. Att sammanfatta vad dess anhängare hävdade var ett annat sätt att se på saken, det var en konst av omedelbar och rörlig rörelse, av uppriktiga utfall och sammansättningar, av det ljusspel som uttrycktes i en ljus och varierad använda av färg. Allmänheten, vid första fientliga tidpunkt, kom gradvis fram till att intryck av att imperialisterna hade fångat en ny och originell vision, även om de inte hade fått godkännande av konstkritikerna och konstinrättningarna. Genom att återigen skapa den känsla i öga som ser subjekt i stället för att återskapa subjekt och genom att skapa ett virrvarr av tekniker och former, blev pressionismen ett föregångarseminarium för olika rörelser målningar som skulle följa, däribland nyimperialism, postimperialism, auvism och kubism. PAINTING Painting är ett uttryckssätt och formulären är många. Teckning, sammansättning eller abstraktion och annan estetik kan vara för att visa yrkesutövarens uttryckliga och begreppsmässiga avsikt. Målningar kan vara naturalistiska och representativa (som i ett stillastående liv eller i ett landskapskonstruktion), fotografiska, abstrakt, laddas med berättande innehåll, symbolism, känslor eller vara av politisk natur. Färgning är praxis vid applicering av färg, pigment, färg eller annat medium på yta (underlag). I konst beskriver termen både åtgärden och resultatet, som kallas en målning. Målningar kan ha till stöd för yta som väggar, pappra, kanvas, trä, glas, lacker, lera eller betong. Målarfärg kan dekoreras med guld löv och vissa moderna målningar innehåller andra material, t.ex. sand, lera och pappra skrapor. En del av målningen i både Östra och Western konst domineras av motiv och idéer från andlig; exempel av detta slag sträcker sig från teckningar som skildrar mytologiskt figurer på lergods till bibliska scener som återges på insida-väggar och -tak i Sistinchapel, till scener från Buddhas liv eller andra scener i östra religiösa ursprung. Bland de fortsatta och aktuella riktningarna i början av 2000-talet finns monokrommålning, målning med hård kant, geometrisk abstraktion, anslag, hyperrealism, fotorealism, uttrycksfrihet, minimalism, lyrisk abstraktion, konst, konst, Abstrakt expressionism, Färg Fält-målning, nyuttryck, kollage, intermediamålning, monemblage målning, konsmålning, postmodern målning, Neo-Dada-målning, formad målarduk, miljömålning, traditionell figur-målning, Landscape-målning, Porträtt-målning och färg-på-glas-animering. Utvecklingen av Östrans målarfärg är historiskt sett parallell med utvecklingen av Westerna målningar, i allmänhet några århundraden tidigare. Afrikansk konst, islamisk konst, indisk konst, kinesisk konst och japansk konst hade var och en ett betydande inflytande på Western konst, och så småningom vice-versa. De äldsta målningarna finns på Grotte Chauvet i Frankrike, som av vissa historiker påstås vara cirka 32 000 år gamla. De är graverade och målade med rött och svart pigment och visar hästar, noshörningar, lejon, bufflar, mammotter eller människor som ofta jagar. Det första beviset på målning har emellertid upptäckts i två sten-härbärgen i Arnhem Land, i norra Australien. I det lägsta lagrar av materialet på dessa platser används delar av trä som beräknas vara 60 000 år gammalt. Arkeologer har också hittat ett fragment av sten-målning som konserverats i ett sten-skydd i Kimberleyregionen i NordWesterna Australien, som är 40 000 år gammalt. Det finns exempel på grottmålningar över hela världen - i Frankrike, Spanien, Portugal, China, Australien, Indien osv. I Westerna kulturer är oljemålning- och vattenfärgsmålning de mest kända medierna, med rik och komplexa traditioner i stil och subjekt. I Öster dominerade bläck och färg bläck historiskt valet av medier med lika rik och komplexa traditioner. Olika typer av färg identifieras vanligen med hjälp av det medium som pigmentet är suspenderat eller inbäddat i, vilket avgör färgens allmänna arbetsegenskaper, t.ex. viskositet, missbarhet, löslighet, torktid osv.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
4.7 av 5 stjärnor betyg32 totalt antal recensioner
32 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Klara-Maria M.1 augusti 2021 • Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Produkten var toppen, köpte en bunt till mina anställda som "härlig semester"önskning. Gick hem hos alla, skapade rolig ich bra stämning. Trycket var precis som förväntat. 5/5
5 av 5 stjärnor betyg
Av Astrid G.20 augusti 2020 • Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Bra kvalité på papperet och jag fick de fort levererade. Färgerna på trycket stämmer med originalet dvs Carl Larssons målningar.
5 av 5 stjärnor betyg
Av vide m.27 juli 2020 • Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Really like the card, exactly what I was looking for. Colors and everything seemed to be of great quality
Taggar
Annan information
Produkt ID: 239823086648796452
Skapad: 2010-02-09 5:17
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
