Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
25,00 kr
per vykort
 

Camille Pissarro - eremitboningPontoise 1867 olja Vykort

Antal:
Signature matt
18 pt tjocklek / 120 lb vikt Mjuk vit, mjuk äggskalstruktur
-2,00 kr

Om Postcards

Såld av

Storlek: Standard Matt

Skapa ditt eget vykort som är värt en semester! Alla vyer som du har sett, alla monument som du har förälskat dig i kan läggas till på ditt vykort med vårt personliga verktyg.

  • Dimensioner: 14,2 cm L x 10,8 cm H; kvalificerad USPS-format för vykort
  • Högkvalitativ tryckning i fullfärg på båda sidor

Papperstyp: Signature matt

Vårt Signature Matte-papper är en kundfavorit – slätt vid beröring med en mjuk äggskalstruktur som lyfter vilken design som helst. Dess robusta 18 pt-vikt och naturliga känsla gör det till det perfekta valet för tidlösa, sofistikerade evenemang.

  • Exklusivt tillverkat för Zazzle

Om denna design

Camille Pissarro - eremitboningPontoise 1867 olja Vykort

Camille Pissarro - eremitboningPontoise 1867 olja Vykort

För informationskonstnär om målning för Camille Pissarro för L'Hermitage titel Pontoise à år 1867…, Hans betydelse bor inte endast i hans visuellt hjälpmedelbidrag till Impressionism och post impressionism, men också i hans patriark- anseende bland hans kollegor, bestämt Paul Cézanne och Paul Gauguin. Jacob-Abraham-Camille Pissarro var född på Charlotte Amalie (St Thomas), Virgin Islands, till Abraham Gabriel Pissarro, en portugisisk Sephardic jude och Rachel Manzano-Pomié, från Dominikanska republiken. Pissarro bodde i St Thomas till ålder 12, då han gick till en internatskola i Paris. Han gick tillbaka till St Thomas, var han drog i hans fria tid. Pissarro tilldrogs till anarkism, en attraktion som kan ha påbörjat under hans år i St Thomas. I 1852 reste han till Venezuela med danskakonstnären Fritz Melbye. I 1855 lämnade Pissarro för Paris, var han som är utstuderad på olika akademiska institutioner (däribland de École des-Beaux-Konsterna och Académien Suisse) och under en följd av styr liksom Jean-Baptiste-Camille Corot, Gustave Courbet och Charles-François Daubigny. Corot är ibland ansedda Pissarros viktigaste tidiga påverkan; Pissarro listade självt som Corots elev i katalogerna till de Paris salongerna 1864 och 1865. Hans mest fina tidiga arbeten (se den Jalais backen, Pontoise, den storstads- konstmuseet, New York), karakteriseras av en i huvudsak målad (ibland med palettknivar) naturalism som härledas från Courbet, men med en begynna Impressionistpalett. Pissarro att gifta sig Julie Vellay, en maid i hans mödrarhushåll. Av deras åtta barn dog man på födelse, och en dotter dog åldriga nio. Målade alla de överleva barnen och Lucien, den äldsta sonen, blev en anhängare av William Morris. DetPrussian krig av 1870-71 tvingade Pissarro för att fly hans hem i Louveciennes i September 1870; han gick tillbaka i Juni 1871 för att finna att huset, och tillsammans med det många av hans tidiga målningar, hade förstörts av Prussian soldater. Initialt togs hans familj in av en med- konstnär i Montfoucault, men vid December 1870 hade de tagit fristaden i London och hade satt på den Westow backen i övreNorwood (förbättra i dag - bekant som den Crystal slotten). En blåttplatta markerar nu platsen av huset på byggnaden på backen för 77a Westow. Till och med målningarna Pissarro som avslutas på denna tid, antecknar han Sydenham och Norwoodsen i sänder, då de förbands precis för en tid sedan av järnvägar, men före utvidgningen av förorterna. En av de störst av dessa målningar är en beskåda av Sts Bartholomew kyrka på Lawrie parkerar avenyn som gemensamt är bekant som avenyn, Sydenham, i samlingen av det London medborgaregallerit. Tolv oljemålningar daterar från hans stag i övreNorwood och listas och illustreras i den förberedda katalograisonnéen gemensamt av hans femte barn Ludovic-Rodolphe Pissarro och den Lionello venturien och publiceras i 1939. Dessa målningar inkluderar Norwood under snön, och LordshipLanestationen, beskådar av den Crystal slotten som förflyttas från Hyde parken, den Dulwich högskolan, den Sydenham backen, kyrktar alla Saints, och en borttappadmålning av Sts Stephen kyrka. Stunden i övreNorwood Pissarro introducerades till konståterförsäljaren Paul Durand-Ruel, som köpte två av hans "London" målningar. Durand-Ruel blev därpå den viktigaste konståterförsäljaren av det nytt skolar av fransk Impressionism. Gå till frankriken, i Pissarro 1890 tillbaka igen besökte England och målat några tio platser av centralen London. Han kom tillbaka igen i 1892 och att måla i Kew trädgårdar och Kew grönt och också i 1897, då han producerade flera oljor av Bedford parkerar, Chiswick. För mer specificerar av hans brittiska besök, ser den Nicholas vassen, "Camille Pissarro på den Crystal slotten" och "Pissarro i västra London" som publiceras av den Lilburne pressen. Pissarro målade lantligt, och stads- franskt liv, landskap bestämt i och runt om Pontoise såväl som platser från Montmartre. Hans mogna arbetsvisningar en inlevelse för bönder och arbetare och bevisar ibland hans radikala politiska benägenhetar. Han var en mentor till Paul Cézanne, och Paul Gauguin och hans exempel inspirerade många mer ung konstnärer, inklusive kalifornisk ImpressionistLucy bacon. Underskattade Pissarros påverkan på hans med- Impressionists är antagligen stilla; inte endast erbjöd han verkliga bidrag till Impressionistteorin, utan han klarade av också för att återstå på vänskapsmatchen som ömsesidigt var respectful, benämner med sådan svåra personligheter, som Edgar Degas, Cézanne och Gauguin. Pissarro ställde ut alls åtta av Impressionistutställningarna. Dessutom eftersom Monet var den mest fruktsamma och mest symboliska praktiker av Impressioniststilen, var Pissarro icke desto mindre en primär bärare av Impressionisttekniken. Pissarro experimenterade med Neo-Impressionist idéer mellan 1885 och 1890. Discontented med vad han såg till som "romantisk Impressionism,", utforskade han Pointillism som han kallade "vetenskaplig Impressionism", innan han gick tillbaka till en mer ren Impressionism i det sist årtiondet av hans liv. I mars 1893, i Paris organiserade gallerit Durand-Ruel en ha som huvudämneutställning av 46 av Pissarros arbeten tillsammans med 55 andra av Antonio de La Gandara. Men fördriva kritikerna som hyllas Gandara, deras värdering av Pissarros konst, var mindre entusiastiskt. Pissarro dog i Paris på 13 November 1903 och begravdes i den Père Lachaise kyrkogården. Under hans livstid sålde Camille Pissarro fåtal av hans målningar. Vid 2005 emellertid, sålde några av hans arbeten i spänna av U.S. $2 till 4 miljoner. Ättlingar och familjCamilles underbar-sonson, Joachim Pissarro, är den tidigare Head intendentet av teckningen och målning på museet av modern konst i New York City och är nu en professor i jägarehögskola avdelning för konst. Hans underbar-sondotter, Lélia, är en målare och bor i London. Från den enda dottern av Camille inkluderar Jeanne Pissarro, andra målare Henri Bonin-Pissarro också som är bekant som BOPI (1918-2003) och Claude Bonin-Pissarro (född 1921), som är fadern av den abstrakt konstnären Frédéric Bonin-Pissarro (född 1964). IMPRESSIONISMImpressionism var för århundradekonst för th 19 en rörelse som började som en lös anslutning av Paris-baserade konstnärer, vars oberoende utställningar kom med dem till prominens i 1870sna och 1880sna. Namn av rörelsen härledas från titeln av ett Claude Monet arbete, intrycket, soluppgången (levant intrycket, soleil), som provocerade kritikern Louis Leroy för att mynta benämna i ett satiric granskar publicerat i Le Charivari. Kännetecken av Impressionistmålningar inkluderar synligt borstar slår, öppen sammansättning, betoning på ljust i dess ändrande kvaliteter (ofta att accentuera verkställer av passagen av tid), det vanligasubjektmaterien, medräknandet av rörelse som ett avgörande inslag av människaföreställningen och erfar, och den ovanliga visuellt hjälpmedel metar. Uppkomsten av Impressionism i bildkonsten följdes snart av motsvarande förehavanden i annat massmedia som blev bekant som Impressionistmusik och Impressionistlitteratur. Impressionism beskriver också konst som skapas i denna stil, men förutom det sent - århundradetidsperioden för th 19. Radikaler i deras tid, fattiga tidiga Impressionists regler av akademisk målning. De började, genom att ge färger som borstades fritt, primacy över, fodrar och att dra inspiration från arbetet av målare liksom Eugène Delacroix. De tog också agera av målning ut ur studion och in i den moderna världen. Föregående landskap hade stilla lifes och porträtt såväl som vanligt målats inomhus. Impressionistsna grundar att de kunde tillfångatagandet det ögonblickligt och transienten verkställer av solljus genom att måla en-pleinluft. Måla realistiska platser av modernt liv, betonade de den livliga overallen verkställer ganska än specificerar. De använde kort, "brutet" borstar slår av ren och unmixed färg, inte slätt blandat, som var brukligt, för att att uppnå verkställa av den intensiva färgvibrationen. Även om löneförhöjningen av Impressionism i frankriken händde i sänder, när ett nummer av andra målare, däribland de bekant italienska konstnärerna, som Macchiaiolien och Winslow Homer i Förenta staterna, undersökte också plein-luft målning, framkallade impressionistsna nya tekniker som var specifika till rörelsen. Encompassing vad dess argumenterade anhängare var ett olikt långt av att se, var det en konst av omedelbarhet, och rörelse, av frankt poserar och sammansättningar, av leken av ljust som uttrycks i en ljus och omväxlande använda av färg. Allmänheten, först som var fientlig, kom gradvist att tro att impressionistsna hade fångat en ny och original- vision, om även den inte mottog godkännandet av den konstkritikerna och etableringen. Genom beträffande-att skapa förnimmelsen i ögat, som beskådar subjekt, ganska än skapa subjekt på nytt, och, genom att skapa, welter av tekniker och bildar, blev Impressionism en precursor som var sädes- till olik förehavanden i målning som skulle följer, inklusive Neo-Impressionism, post impressionism, fauvismen och Cubism. MÅLNING målning är ett funktionsläge av uttryckt, och bildar är talrikt. Teckningen, sammansättning eller abstraktionen och annan estetik kan tjäna som till godsspecifikationen den uttrycksfulla och begreppsmässiga avsikten av praktiker. Målningar kan vara naturalistic och representativa (som i ett stilleben eller att landskap målning), fotografiskt, abstrakt, laddas med det berättar- innehåll, symbolismen, sinnesrörelse eller är politiska i natur. Målning är öva av att applicera målar, pigment, färg eller annat medel till en yta (service baserar). I konst beskriver benämna både agera och resultatet, som kallas en målning. Målningar kan ha för deras sådan ytor för service som väggar, papper, kanfas, trä, exponeringsglas, lacquer, lera eller hårdna. Målningar kan dekoreras med bladguldet och några införlivade moderna målningar andra material den inklusive sanden, lera och skrotar av papper. En portion av historien av målning i både östlig och western konst domineras av andliga motiv och idéer; exempel av denna sort av målning spänner från konstverk som visar mythological figurer på krukmakeri till bibliska platser som framförs på innerväggarna och taket av det Sistine kapell, till platser från livet av Buddha eller andra platser av det östliga religiösa ursprung. Bland fortsätta och strömriktningarna i målning på början av det 21st århundradet är landskap monokrom målning, Hård-kanten målning, den geometriska abstraktionen, anslaget, hyperrealismen, Photorealism, Expressionism, Minimalism, den lyriska abstraktionen, popkonst, Op konst, abstrakt Expressionism, färgfältmålning, Neo-expressionism, Collage, Intermedia målning, Assemblagemålning, målning för datorkonst, postmodern målning, neo-Dada målning, formad kanfasmålning, miljö- vägg- målning, traditionell figurmålning, målning, porträttmålning och måla-på-exponeringsglas animering. Utvecklingar i östligt måla historically parallell de i western målning, i allmänhet, några århundraden tidigare. Afrikansk konst, islamisk konst, indisk konst, kinesisk konst och japansk konst varje ha viktig påverkan på western konst och, slutligen, omvänt. De äldsta bekant målningarna är på Grotten Chauvet i frankriken som fordras av några historiker för att vara omkring 32.000 gammala år. De inristas och målas genom att använda den röda ochre- och svartpigmenten och visar hästar, noshörning, lejon, buffeln, kolossalt eller människor som jagar ofta. Emellertid bevisar har de tidigast av målning varit upptäckta itu bergrum i det Arnhem landet, i nordliga Australien. I det lägsta lagrar av materiellt på dessa platser finns det använd delar av ochren beräknad för att vara 60.000 gammala år. Arkeologer har också funnit ett fragment av stenmålning som bevaras i ett limestonebergrum i den Kimberley regionen av Nord-Westerna Australien, det dateras 40 000 gammala år. Det finns exempel av grottamålningar all över värld-i frankriken, Spanien, Portugal, china, Australien, Indien Etc. i western kulturoljemålning, och vattenfärgmålning är det bäst bekant massmedia, med rika och komplexa traditioner i stil och subjektmateria. I öster varade förhärska bläck och färgbläck historically det primat av massmedia med lika rika och komplexa traditioner. Olika typer av målar identifieras vanligt av medlet att pigmenten inställs eller bäddas in in, som bestämmer de allmänna funktionsdugliga kännetecknen av måla, liksom klibbighet, miscibility, solubility, uttorkningtid, Etc.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

4.7 av 5 stjärnor betyg32 totalt antal recensioner
22 totalt 5-stjärniga recensioner9 totalt 4-stjärniga recensioner1 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
32 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Klara-Maria M.1 augusti 2021Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Produkten var toppen, köpte en bunt till mina anställda som "härlig semester"önskning. Gick hem hos alla, skapade rolig ich bra stämning. Trycket var precis som förväntat. 5/5
5 av 5 stjärnor betyg
Av Astrid G.20 augusti 2020Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Bra kvalité på papperet och jag fick de fort levererade. Färgerna på trycket stämmer med originalet dvs Carl Larssons målningar.
5 av 5 stjärnor betyg
Av vide m.27 juli 2020Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Really like the card, exactly what I was looking for. Colors and everything seemed to be of great quality

Taggar

Postcards
målatändaoljafolkimpresionismimpressionistfranskfigurillustrationlandskap
Alla produkter
målatändaoljafolkimpresionismimpressionistfranskfigurillustrationlandskap

Annan information

Produkt ID: 239803564972726089
Skapad: 2010-02-21 6:23
Betyg: G