Spel och aktiviteter
Bröllopsteman
Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
316,00 kr
per pussel
City - Duluth, MN - Sjunde Ave Väster Incline 1908 Pussel
Antal:
Anpassa denna mall
Storlek
Om Pussel
Såld av
Om denna design
City - Duluth, MN - Sjunde Ave Väster Incline 1908 Pussel
Färgat foto från 1908 Originaltitel: Upp på lutningen från Superior Street Photographer: Detroit Publishing Location: 701 Väster Superior street Detta var den sjunde Ave Väster Incline som kördes i Duluth Minnesota. Det byggdes 1891 och kördes från Väster Superior St till sjunde Ave Väster. Priset var 15 cent, vilket är cirka 4,50 dollar 2022). Hela resa varade 15 minuter uppifrån till grund och var en halv mil långt. Men det såg inte alltid ut som i bild. År 1893 byggdes Beacon Backe Pavilion, som precis låg bredvid station. Det var ett stort byggnad, det kunde ta emot 5 000 människor i taget. Från början var bilarna större och kunde rymma både människor och hästar. Systemet kördes med ånga. Den 28 maj 1901 brast ångkraftverket högst upp i station. Den spred sig till paviljongen som förstördes helt och hållet. Bilen på spåret släpptes när kabeln slutligen smälte genom. Station vid grund evakuerades i förtid eftersom de hade en känsla av att det skulle frigöras, och det gjorde det, och förstöra station i grund, men ingen ontde där. Från 1902 till 1911 byggde de om hela systemet. Bilden är mellan dessa data. Som ni ser finns det bara en bil på ett spår, och de använde en modifierad vagnsbil för att ersätta den gamla. Spår på högerna hade en stor motvikt och användes i ställe på en annan bil. Längs det spåret fanns det små fotbroar. Så bilen kunde stanna på vissa gator, de var tvungna att gå ut på insidan av spåret och harna av vid den hållplatsen. Eftersom de använde en vagnbil kunde de dra nytta av den elektricitet som den hade, så den hade ljus inuti och ut. Grund station byggdes 1905 och byggdes över det spår de inte använde. De stängde också grind och gjorde det till ett stängsel. Hängde en liten skylt för att varna folk för att inte sig på spåren. År 1912, den slutgiltigt avslutat konstruktionen, lade de till en andra bil och broarna på andra spåret. Sedan ställe ett litet station där broarna brukade vara. Fängelserna togs bort och fördes in i grind igen. De tillverkade nya bilar, som faktiskt såg ut som de gamla bilarna. Det nedre station togs bort men ersattes med ett vägtullsformat station som låg mellan de två spåren. Installera sedan ett långt tak över änden. Det nya kraftverket var elbaserat nu. När buss blev populärt blev denna lutning mindre populär. I slutet av 1930-talet var det ingen som rider det här för att komma till toppen. Det blev sedan en verkligen-lame-underlägg, som långsamt rullade upp som ett slags himlar-körning. Sedan stängde de de den 1939 och ödelade ut spåren och donerade den till krig. I dag är den enda sak som lämnats en konkret sidopromenad och järnväg, ett litet väg mellan hus och ett hotell där denna salong är. Du kan gå den här vägen, den går inte där, men du får se den lokala faunan och tänkan om den lutning som fanns där.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?
Taggar
Annan information
Produkt ID: 116553220442870095
Skapad: 2022-01-13 14:37
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
