Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
20,00 kr
per vykort
 

Darracq - Automatisk annonsering för Vintage Vykort

Antal:
Signature matt
18 pt tjocklek / 120 lb vikt Mjuk vit, mjuk äggskalstruktur
-2,00 kr

Om Postcards

Såld av

Storlek: Standard Matt

Skapa ditt eget vykort som är värt en semester! Alla vyer som du har sett, alla monument som du har förälskat dig i kan läggas till på ditt vykort med vårt personliga verktyg.

  • Dimensioner: 14,2 cm L x 10,8 cm H; kvalificerad USPS-format för vykort
  • Högkvalitativ tryckning i fullfärg på båda sidor

Papperstyp: Signature matt

Vårt Signature Matte-papper är en kundfavorit – slätt vid beröring med en mjuk äggskalstruktur som lyfter vilken design som helst. Dess robusta 18 pt-vikt och naturliga känsla gör det till det perfekta valet för tidlösa, sofistikerade evenemang.

  • Exklusivt tillverkat för Zazzle

Om denna design

Darracq - Automatisk annonsering för Vintage Vykort

Darracq - Automatisk annonsering för Vintage Vykort

Vintage Darracq autoreklam som återställts och förbättrats av Scenesfromthepast.net. Automobiles Darracq S.A. var ett Fransk motoriskt tillverkningsföretag i fordon som grundades 1896 av Alexandre Darracq. Alexandre Darracq började med att sälja sin cykelfabrik i Gladiator, med hjälp av en del av den betydande vinst han hade gjort, att driva sin verksamhet från en anläggning i Suresnes förort i Parisian. Företaget började med att bygga elbilar fram till 1900 när de tillverkade sitt första fordon med förbränningsmotor. Bilföretaget Darracq blomstrade och 1904 års "flygfemton" var en produktionsmodell av exceptionell kvalitet som hjälpte företaget att fånga tio procent av bilmarknaden på Fransken. År 1902 undertecknade Alexandre Darracq ett avtal med Adam Opel om att gemensamt producera fordon i det tyska imperiet under varumärket namn "Opel Darracq". Tre år senare expanderade företaget till Förenade kungariket och införlivade A. Darracq Company (1905) Begränsadt med en kapitalisering på 650 000 pund. År 1906 expanderade företaget till Portello, en underort i Milano i Italien. De inrättade Società Italiana Automobili Darracq (SIAD) genom en licens hos Cavaliere Ugo Stella, en aristokrat från Milano. Företaget klarade sig inte bra och Darracq lade ned det 1909, men ett nytt partnerskap som heter Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (A.L.F.A.) förvärvade det företag som några år senare kallades Alfa Romeo. År 1907 bildade Darracq Sociedad Anonima Espanola de Automoviles Darracq i Vitoria, Spanien, med en kapitalisering på 1 000 000 pesetas. Företaget började konkurrera i automatisk tävla som ett sätt att få publicitet för sina produkter. Paul Baras drev en Darracq till ett nytt landhastighetsregister på 104,53 mph (168,22 km/h) i Ostend, Belgien, den 13 november 1904. Ett annat nytt världsrekord fastställdes av en fabrik som byggde Darraq speciell den 30 december 1905 när Victor Hémery drev sin V8-Speciell till en hastighet av 109,65 mph (176,46 km/h) i Arles, Frankrike. V8 transporterades 1906 till Ormonde Beach Daytona, där tiden var 122,45 mph (197,06 km/h) för att vinna titeln "1906 Speed Kung". När bilen återvände till Europa såldes den till Algenon Lee Guinness, som satte upp många register under de kommande åren tills bilen pensionerades 1909 med en bruten kolv. Detta V8-Speciell byggdes om 2005 med hjälp av dess ursprungliga motor som hade överlevt oförändrat. Darracq fordon vann 1905 och 1906 Vanderbilt Kopp på Long Island, New York i Förenade Stater och Kubas tävling i Havanna. De framstående chaufförer som tävlade i Darracqs var Louis Chevrolet, Victor Hémery Louis Wagner och Vincenzo Florio, som senare grundade Targa Florio. 1913 sålde Alexandre Darracq ut till brittiska ekonomiska intressen ledda av Owen Clegg som flyttade till huvudkontoret i Paris för att ta över som företagets verkställande direktör. Under Världskrig I omvandlades fabriken i Darracq till produktion av olika material från krig. Krig upphörde 1918 och 1919 tog Darracq över British Talbot och Talbot-modellerna salufördes sedan som Talbot-Darracqs. År 1920 omorganiserades verksamheten som en del av konglomeratet Sunbeam-Talbot-Darracq (STD), och 1935 köpte Rootes Group företaget. 1953 var en brittisk film riktad till Henry Cornelius och titled Genevieve en 1904-diarracq som dess mittpunkt. Den mycket framgångsrika filmen utlöste en kraftig ökning av bilinsamling och återställande av vintage.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

4.7 av 5 stjärnor betyg32 totalt antal recensioner
22 totalt 5-stjärniga recensioner9 totalt 4-stjärniga recensioner1 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
32 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Klara-Maria M.1 augusti 2021Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Produkten var toppen, köpte en bunt till mina anställda som "härlig semester"önskning. Gick hem hos alla, skapade rolig ich bra stämning. Trycket var precis som förväntat. 5/5
5 av 5 stjärnor betyg
Av Astrid G.20 augusti 2020Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Bra kvalité på papperet och jag fick de fort levererade. Färgerna på trycket stämmer med originalet dvs Carl Larssons målningar.
5 av 5 stjärnor betyg
Av vide m.27 juli 2020Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Really like the card, exactly what I was looking for. Colors and everything seemed to be of great quality

Taggar

Postcards
bilvintageföretagfranskalexandredarracqgladiatorcykel
Alla produkter
bilvintageföretagfranskalexandredarracqgladiatorcykel

Annan information

Produkt ID: 239892838408826040
Skapad: 2009-11-02 7:22
Betyg: G