Spel och aktiviteter
Bröllopsteman
Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
576,00 kr
per affisch
Den prodigala sonens återvändande poster
Antal:
Välj ditt format
Storlek
Anpassningsbar (60,96cm x 77,59cm)
Mattning
Ingen
Om Affischer
Såld av
Om denna design
Den prodigala sonens återvändande poster
The Return of the Prodigal Son Rembrandt Harmenszoon van Rijn (1606-1669) Medium: Oil on canvas Year: c. 1668 Bostad vid: Hermitage, Sankt Petersburg, Ryssland Rekommenderad tryckning storlek vid 300 PPI: 22 x 28 på Närmaste till original: Ca. 92 x 72,38 i Maximum vid 100 PPI: 66 x 84 tum Innan du placerar din beställning, markerar du knappen "Anpassa den!" på den nedre högerna under "Lägg till i kundvagn" och väljer sedan "Utskriftsalternativ" mitt uppe till lämnat. Ange ett av måtten för önskad ram-storlek. I Gospelet Enligt Luke (15:11-32) är Kristus den avlidne sonens parabel. En son ber sin far om sitt arv och lämnar föräldrarnas hem, bara för att förstöra all sin rikedom. När han äntligen kommer till sjuk och fattigdom återvänder han till sitt pappor hus. Den gamle mannen är förblindad av tårar som han förlåter sin son, precis som Gud förlåter alla dem som ångrar sig. Hela detta arbete domineras av tanken på segern för kärlek, godhet och välgörenhet. Evenemanget behandlas som den högsta mänskliga visdomens och andlig:s ädla handling, och det tar ställe i absolut tystnad och stillhet. Dramat och djupgående känslor uttrycks i figurer på både far och son, med all den känslomässiga precision med vilken Rembrandt tillfogades. De breda, skumma penseldragen från konstnärens sena stil understryker känslan och intensiteten hos denna mästerliga målning. Denna parabel i Rembrandts behandling riktar sig till allas hjärta: "Vi bör vara glada: för den här sonen var död och lever igen, var borttappad och hittas." Kredit: Hermitage Museum All information tillhandahålls endast i utbildningssyfte. Rembrandt Harmenszoon van Rijn (15 juli, 1606 - 4 oktober, 1669) var en nederländsk målare och etcher. Han betraktas i allmänhet som en av de underbarare målarna och tryckerierna i den europeiska konsthistorien och den viktigaste i den nederländska historien. Hans bidrag till konsten kom under en period som historiker kallar den nederländska gyllene åldern. Efter att ha uppnått ungdomliga framgångar som målare i porträtt präglades hans senare år av personliga tragedier och ekonomiska svårigheter. Hans föreställningar och målningar var dock populära under hela sin livstid, hans rykte som konstnär förblev högt och under tjugo år lärde han sig nästan varje viktig nederländsk målare[3]. Rembrandts underbarare triumfer i kreativet exemplifieras särskilt i porträtt av hans contemporary, självaste porträtt och illustrationer av scener från Bibeln. Hans porträtt utgör en unik och intim biografi, där konstnären besiktigade sig själv utan fåfänga och med största uppriktighet. Vid både målning och tryckning visade han en fullständig kunskap om klassisk konografi, som han formade för att passa de krav som hans egen erfarenhet ställde. På så sätt informerades skildringen av en biblisk scen av Rembrandts kunskaper om den specifika texten, hans assimilering av den klassiska sammansättningen och hans observationer av Amsterdams judiska befolkning. På grund av hans empati för villkor har han kallats "en av civilisationens underbara profeter". Life Rembrandt Harmenszoon van Rijn föddes den 15 juli, 1606 i Leiden, Nederländerna. Han var det nionde barnet som föddes till Harmen Gerritszoon van Rijn och Neeltgen Willemsdochter van Zuytbrouck. Hans familj var ganska bra, hans far var en fyllare och hans mor var en bagares dotter. Som pojke deltog han i den latinska skolan och var inskriven i Leidens Universiteten, även om han enligt en contemporary hade en underbarare benägenhet att måla. Han blev snart lärd av en historisk målare i Leiden, Jacob van Swanenburgh, som han tillbringade tre år med. Efter en kort men viktig lärlingstid på sex månader med den berömd målaren Pieter Lastman i Amsterdam, öppnade Rembrandt en studio i Leiden 1624 eller 1625, som han delade med vän och kollega Jan Lievens. 1627 började Rembrandt ta emot studenter, bland dem Gerrit Dou. År 1629 upptäcktes Rembrandt av statsmannen Constantijn Huygens, far i Christiaan Huygens (en nederländsk matematiker och fysiker i berömden), som köpte viktiga kommissioner från domstolen i Haag för Rembrandt. På grund av detta fortsatte prins Frederik Hendrik att köpa målningar från Rembrandt fram till 1646. I slutet av 1631 flyttat Rembrandt till Amsterdam, och expanderade sedan snabbt som Nederländernas nya företagskapital och började för första gången praktisera som professionell porträtter, med underbar framgång. Han stannade först hos en konsthandlare, Hendrick van Uylenburg, och 1634 gifte han sig med Hendricks kusin, Saskia van Uylenburg. Saskia kom från en bra familj: hennes far hade varit advokat och borgmästare i Leeuwarden. När Saskia, som den yngsta dottern, blev föräldralös bodde hon hos en äldre syster i Het Bildt. De gifte sig i den lokala kyrkan i St. Annaparochie utan sina släktingars närvaro. Samma år blev Rembrandt en grotta av Amsterdam och medlem av den lokala målarskuren. Han förvärvade också ett antal studenter, bland annat Ferdinand Bol och Govert Flinck. 1635 flyttat Rembrandt och Saskia i sitt eget hus och hyrde på ett modernt Nieuwe Doelenstraat. År 1639 flyttat de till ett framstående hus (numera Rembrandt House Museum) i Jodenbreestraat i vad som blev det judiska kvarteret. Hypoteken för att finansiera köpet av 13 000 gulden skulle vara en huvudorsak till senare ekonomiska svårigheter. Han skulle lätt ha kunnat betala av det med sin stora inkomst, men det verkar som om hans utgifter alltid har hållit jämna steg med hans inkomst, och han kan ha gjort några misslyckade investeringar. Det var där som Rembrandt ofta sökte sina judiska grannar för att modellera sina gamla testamentscener. Även om de vid det här laget var välbärgade drabbades paret av flera personliga bakslag. Deras son Rumbartus dog två månader efter sin födsel 1635 och deras dotter Cornelia dog vid endast tre veckors ålder 1638. År 1640 hade de en andra dotter, även kallad Cornelia, som dog efter att ha levt knappt över en månad. Endast deras fjärde barn, Titus, som föddes 1641, överlevde in i vuxen ålder. Saskia dog 1642 kort efter Titus födelse, troligen på grund av tuberkulos. Rembrandts teckning på hennes sjuka och dödsbädd är ett av hans mest flytta verk. Rembrandt överlevde Titus, som dog 1668 och lämnade en dotter från baby. Rembrandt dog inom ett år efter sin son, den 4 oktober 1669 i Amsterdam, och begravdes i en omärkt grav i Westerkerk. Under hela sin karriär tog Rembrandt som sitt främsta subjekt teman för porträtter, landskap och berättarröst. För det sista lovordades han särskilt av sina contemporary, som berömde honom som en mästerlig tolk av bibliska historier för hans skicklighet när det gäller att representera känslor och uppmärksamhet för detaljer. Stilsynt gick hans målningar från det "mjuka" tidigt, som kännetecknades av bra i form av en illusionistisk form, till den sena "grova" behandlingen av rikligt varierat yta, vilket möjliggjorde en illusionism som antyds av färgens taktila kvalitet. En parallell utveckling kan ses i hans skicklighet som tryckare. Under sina mognadsstadier, särskilt från slutet av 1640-talet och framåt, kom även teckning och målningar till uttryck i tryckeriet. Arbetet omfattar ett stort antal olika material och tekniker från subjekt och lämnar ibland stora områden med vit papper för att föreslå utrymme, vid andra tillfällen med komplexa websar av linjer för att producera toner för mörk av rik. Det var under Rembrandts Leiden-period (1625-1631) som Lastmans inflytande var mest framträdande. Det är också troligt att Lievens vid denna tidpunkt hade en stark inverkan även på hans arbete. Målningarna var ganska små, men rikerna var i detalj (t.ex. i kostymer och smycken). Religiösa och påstådda teman gynnades, liksom elektroniska frågor, figurer som inte var avsett som specifikt porträtt. År 1626 producerade Rembrandt sina första sammankomster, vars breda spridning till stor del skulle stå för hans berömda internationell. Under 1629 avslutade han Judas Repentant, som återvände Delar i Silver och konstnären i Hans Studio, ett arbete som visar att han är intresserad av att hantera ljus och olika färgappliceringar och som utgör det första stora steget i hans utveckling som målare. Under sina tidigt-år i Amsterdam (1632-1636) började Rembrandt måla dramatiska bibliska och mytologiska scener i hög kontrast och i stort format (The Blinding of Samson, 1636, Belshazzars Feast, c. 1635 Danaë, 1636), som försöker efterlikna stil från Rubens baroque. Med tillfällig hjälp av assistenter i Uylenburghs workshop målade han upp flera porträtt-kommissioner, både små (Jacob de Gheyn III) och stora (Porträtt i Shipbyggder Jan Rijcksen och hans fru, 1633, Anatomy Lesson of Dr Nicolaes Tulp, 1632). I slutet av 1630-talet hade Rembrandt producerat några målningar och många föreställningar om landskap. Dessa landskap framhävde ofta naturdramat med träd som tvingats lämna sin hembygd och havande himlar (stugor före Stormy Himlar, c. 1641, The Three Träd, 1643). Från 1640 blev hans arbete mindre överdrivet och mer nyktert i tonen, vilket eventuellt återspeglade den personliga tragedin. Bibliska scener härleddes nu oftare från New Testament än från Gamla testamentet, vilket hade varit fodral förut. År 1642 målade han upp The Night Watch, hans största verk och den mest framstående av de viktiga kommissioner från porträtt som han fick under denna period, och genom vilka han försökte finna lösningar på de sammansatta och beskrivande problem som man hade försökt lösa i tidigare arbeten. Under det decennium som följde efter nattbevakningen varierade Rembrandts målningar mycket i storleka, subjekt och stil. Den tidigare tendensen att skapa dramatiska effekter, främst genom starka kontraster av ljus och skugga, gav vika för användan av frontalljus och större och mer mättade områden i färg. Samtidigt kom figurer att placeras parallellt med bild flygplan. Dessa förändringar kan ses som ett steg mot ett klassiskt sammansättningssätt och kan, med tanke på den mer uttryckliga användan av borsverk också, tyda på en förtrolighet med venetiansk konst (Susanna och Elders, 1637-47). Samtidigt minskade de målade verken markant till förmån för landskap och teckning. I dessa grafiska verk har det naturliga dramat till slut fått plats för tysta nederländska landsbygdscener. På 1650-talet ändrades Rembrandts stil igen. Färgerna ökade storlekt, färg blev rikare och penseldragen mer uttalade. Med dessa förändringar avstånd sig Rembrandt från tidigare arbete och det nuvarande mode, som alltmer tenderar att gå mot bra, detaljarbeten. Hans enastående inställning till färgapplicering kan delvis ha antytts genom att han varit förtrogen med tititititans arbete, och kan ses mot bakgrund av den diskussion som då pågår om "avsluta" och yta kvalitet på målningarna. Contemporaryn konstaterar ibland med missnöje att Rembrandts penselarbete är grovt, och konstnären själv sägs ha avhållit besökare från att tittar för mycket vid sina målningar. Taktilmanipulering av färg kan ske genom medeltida förfaranden, när de mimetiska återgivningseffekterna upplyser om en lackares yta. Slutresultatet är en mycket varierad färghantering, som är djupt lagrad och ofta till synes ofarlig, vilket tyder på både form och utrymme på ett illusionistiskt och högst individuellt sätt. Kredit: Anpassad från Wikipedia All information tillhandahålls endast i utbildningssyfte.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
4.8 av 5 stjärnor betyg5 totalt antal recensioner
5 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Simon O.1 augusti 2020 • Verifierat köp
Print, Size: 60,96cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Väldigt enkelt att beställa och superlätt att ändra storlek och justera som man vill. Kom fram precis som jag ville ha den. Trycket var väldigt bra som tidigare beställningar. Överlag väldigt nöjd med min beställning.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Jacob L.18 maj 2020 • Verifierat köp
Print, Size: 50,80cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Helt enligt mina förväntningar, pappret och bilden påminner mycket om en klassisk serietidning vilket tilltalar mig enormt mycket! Färger och kvaliteten på pappret tilltalar mig, grövre och man kan känna fibrerna i pappret.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Helene S.5 september 2021 • Verifierat köp
Print, Size: 18,62cm x 21,67cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Jättenöjd med affischen! Stilren och superkvalitet! Kan inte säga något negativt om trycket! Fin!
Taggar
Annan information
Produkt ID: 228336589061050430
Skapad: 2009-12-16 13:22
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
