Spel och aktiviteter
Bröllopsteman
Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
256,00 kr
per mugg
Franz Marc - lite olje- kanfas för blåtthäst 1912 Kaffemugg
Antal:
Stil
Klassisk mugg
+17,00 kr
+35,00 kr
+86,00 kr
+103,00 kr
+137,00 kr
+171,00 kr
Storlek
Om Muggar
Såld av
Om denna design
Franz Marc - lite olje- kanfas för blåtthäst 1912 Kaffemugg
Titel Deutsch: Olja 1912 för tekniken för det Das- blauePferdchen året på kanfas dimensionerar 58 cm för cm-× 73. Han var en grunda medlem av "Der Blaue Reiter" ("blåttryttaren"), en almanacka namn som mer sistnämnd blev synonymt av med cirkla av konstnärer att samarbeta i den. Franz Marc var bördig 1880, i den tyska townen av Munich. Hans far, Wilhelm, var en professionell landskap målare, och hans mor Sophie var en strikt Calvinist. I 1900 började han till studien på konstakademien, Munich, var hans skulle lärare inkluderar Gabriel von Hackl och Wilhelm von Diez. I 1903 och 1907 spenderade han tid i frankriken, bestämt i Paris som besöker stadens museer och kopierar många av bilder. I Paris frekventerade han konstnärligt cirklar som kom med honom in i kontakten med ett nummer av konstnärer, inklusive Sarah Bernhardt, och han upptäckte en stark frändskap för arbetet av Vincent Van Gogh. I denna period var Marc involverad i ett nummer av stormiga förhållanden, däribland enlång angelägenhet med Annette von Eckardt, en gift antiquary nio år hans fläder och två giftermål, först till Marie Schnuer, därefter till Maria Franck. I 1906 reste han med hans broder, en Byzantinist vid handel, till Saloniki, Mount Athos och olikt andra grekiska lägen. Marc framkallade en viktig vänskap med konstnären Augusti Macke i 1910. I 1911 bildade han Deren Blaue Reiter som konstnären cirklar med Macke, Wassily Kandinsky och andra konstnärer som avgjorde att dela av från den Neue Künstlervereinigung rörelsen. Han visade flera av hans arbeten i den första Der Blaue Reiter utställningen på de Thannhauser gallerierna i Munich mellan December 1911 och Januari 1912. Utställningen var apexen av den tyska expressioniströrelsen och som visade också i Berlin, Köln, Hagen och Frankfurt. I 1912 mötte Marc också Robert Delaunay, vars använda av färg och futuristmetoden var en ha som huvudämnepåverkan på Marc arbete. Marc blev påverkad av futurism och cubism, och hans konst blev fullständig och abstrakt i natur. Hans namn var på en lista av noterbara konstnärer som ska återtas från strid i världskriget I. Och dödat ögonblickligen av en snäcka splittra under striden av Verdun, för beställer bars ut, sloggs han i huvudet (1916). Marc gjorde några sextio tryck, i träsnitt och lithography. Mest av hans mognar arbete beskriver djur, vanligt i naturliga inställningar. Hans arbete karakteriseras av ljus primär färg, nästan ett cubistporträtt av djur, fullständig enkelhet, och en djupsinnig avkänning av sinnesrörelse, som samlade, märker i inflytelserikt cirklar även i hans egna tid. Marc gav ett emotionellt menande eller ämnar också till färgerna som han använde i hans arbete, används skulle blått för masculinity och andlighet, gulnar föreställd kvinnlig glädje, och rött inneslutade ljud av våld. Marc arbete gick inte obemärkt vid medborgaresocialisterna; i 1936 och 1937 fördömdes han av nazisna som "en entarteter Künstler" ("den degenererade konstnären"), och ungefärligt 130 av hans arbeten revs av från tyska museer. Franz Marc är bäst bekant målning antagligen Tierschicksale (också som är bekant som djura ödear eller ödet av djuren), som hängningar i Kunstmuseumen Basel. Marc avslutade arbetet i 1913, då "spänningen av överhängande cataclysm hade genomsyrat samhälle", som en konsthistoriker noterade. [1] På baksidaen av kanfasen skrev Marc, "Und Alles Sein ist-flammend Leid" ("och allt som är, är flammande dödskamp"). Kallat in till militärtjänstgöring under världskrig skrev jag, Marc till hans fru av målningen, det "är lik en premonition av detta krig--förfärligt och förödande. Jag kan knappt tänka ut att jag målade det.", I Oktober 1998, prissätter flera av Marc målningar samlade rekord på Christies huset för konstauktion i London, inklusive Rote Rehe mig (röd hjort mig), som sålde för $3.30m. Detta rekord överskreds i Oktober 1999, då Der Wasserfall (vattenfallet) såldes av Sotheby i London till en privat samlare för $5.06m. Denna prisa uppsättning ett rekord för båda Franz Marc arbete och tysk målning för 20th århundrade. EXPRESSIONISMExpressionism var en kulturell rörelse, initialt i poesi och målning som påbörjar i Tyskland på starten av århundradet för th 20. Dess typiska drag är att framlägga världen under ett utterly subjektivt perspektiv som violently förvrider den för att erhålla ett emotionellt, verkställa och överför vividly personliga moods och idéer. Expressionistkonstnärer sökte till uttryckligt det menande av "att vara vid liv", och emotionellt erfara ganska än läkarundersökningverklighet. Expressionism dök upp som "en avantgarderörelse" i poesi och målning för den första världskriget; i de Weimar åren uppskattades av samlasåhörare och att ha dess popularitet som är maximal i Berlin, under 20-tal. Expressionism ställs ut i många konstformer, däribland: målning litteratur, theatre, filmar, arkitektur och musik. Benämna antyder ofta emotionell ångest. I en allmän avkänning kan målare liksom Matthias Grünewald och El Greco kallas expressionisten, fast i praktiken, benämna appliceras främst till 20th århundradearbeten. Expressionistspänningen på individperspektiv var också en reaktion till positivism och annan konstnärlig förehavanden liksom naturalism och impressionism. Der Blaue Reiter (blåttryttaren) var en grupp av konstnärer från Neuen Künstlervereinigung München i Munich, Tyskland. Der Blaue Reiter var en tysk rörelse som varar från 1911 till 1914, grund till Expressionism, tillsammans med matrisen Brücke som grundades det föregående årtiondet i 1905. Les Fauves (fransk för vildbeasterna) var kortlivat och löst gruppera av tidigt - 20 moderna konstnärer för thårhundrade vars arbeten betonade painterly kvaliteter och stark färg över det representativt eller realistiskt, värderar behållet av Impressionism. Stundfauvismen som en stil började omkring 1900 och fortsatte det okända 1910, rörelsen som sådan som varades endast tre år, 1905-1907 och hade tre utställningar. Ledarna av rörelsen var Henri Matisse och André Derain. REITER Der Blaue Reiter (blåttryttaren) för DER BLAUE var en grupp av konstnärer från Neuen Künstlervereinigung München i Munich, Tyskland. Der Blaue Reiter var en tysk rörelse som varar från 1911 till 1914, grund till Expressionism, tillsammans med matrisen Brücke som grundades det föregående årtiondet i 1905. Wassily Kandinsky, Franz Marc, Augusti Macke, Alexej von Jawlensky, Marianne von Werefkin, Gabriele Münter, Lyonel Feininger, Albert Bloch och andra grundade gruppen som svar på kasseringen av Kandinskys bedömning för målningjumbon från en utställning. Der Blaue Reiter saknade en konstnärlig manifesto för central, men centrerades runt om Kandinsky och Marc. Paul Klee var också involverad. Namn av rörelsen kommer från en målning av Kandinsky skapade i 1903 (se illustrationen). Det fordras också att namn kunde ha härlett från Marc entusiasm för hästar och Kandinskys kärlek av färgblåtten. För Kandinsky är blått färgen av andlighet: (ser hans bok 1911 på andlig i konst), mörkare blåtten, mer väcker den människalust för det evigt. Inom gruppen som är konstnärlig att närma sig och syften som är omväxlande från konstnär till konstnären; emellertid delade konstnärerna en allmänninglust till uttryckliga andliga sanningar till och med deras konst. De trodde i befordran av modern konst; anslutningen mellan visuellt hjälpmedelkonst och musik; de andliga och symboliska anslutningarna av färg; och ett spontant, intuitivt att närma sig till att måla. Medlemmar intresserades i konst och primitivism för europé medeltida, såväl som den samtidaa non-figurativaa konstplatsen i frankriken. Som ett resultat av deras möten med cubisten, fauvist och Rayonist idéer flyttat de in mot abstraktion. Der Blaue Reiter organiserade utställningar i 1911 och 1912 som turnerade Tyskland. De publicerade också en almanacka som presenterar contemporaryn, urinnevånaren och folk konst, tillsammans med barns målningar. I 1913 ställde ut de i den första tyska Herbstsalonen. Gruppen avbröts av utbrott av den första världskriget i 1914. Franz Marc och Augusti Macke dödades i strid. Wassily Kandinsky, Marianne von Werefkin och Alexej von Jawlensky tvingades till flyttningbaksida till Ryssland på grund av deras ryska medborgarskap. Det fanns också skillnader i åsikt inom gruppen. Som ett resultat var Der Blaue Reiter kortlivad och att vara för endast tre år från 1911 till 1914. I Kandinsky 1923, Feininger, Klee och Alexej von Jawlensky bildad matrisBlaue Vier (blåttet fyra) grupp, och ställt ut och föreläst tillsammans i Förenta staterna i 1924. En omfattande samling av målningar av Der Blaue Reiter ställs ut i Städtischen Galerie i Lenbachhausen i Munich. MÅLNING målning är ett funktionsläge av uttryckt, och bildar är talrikt. Teckningen, sammansättning eller abstraktionen och annan estetik kan tjäna som till godsspecifikationen den uttrycksfulla och begreppsmässiga avsikten av praktiker. Målningar kan vara naturalistic och representativa (som i ett stilleben eller att landskap målning), fotografiskt, abstrakt, laddas med det berättar- innehåll, symbolismen, sinnesrörelse eller är politiska i natur. Målning är öva av att applicera målar, pigment, färg eller annat medel till en yta (service baserar). I konst beskriver benämna både agera och resultatet, som kallas en målning. Målningar kan ha för deras sådan ytor för service som väggar, papper, kanfas, trä, exponeringsglas, lacquer, lera eller hårdna. Målningar kan dekoreras med bladguldet och några införlivade moderna målningar andra material den inklusive sanden, lera och skrotar av papper. En portion av historien av målning i både östlig och western konst domineras av andliga motiv och idéer; exempel av denna sort av målning spänner från konstverk som visar mythological figurer på krukmakeri till bibliska platser som framförs på innerväggarna och taket av det Sistine kapell, till platser från livet av Buddha eller andra platser av det östliga religiösa ursprung. Bland fortsätta och strömriktningarna i målning på början av det 21st århundradet är landskap monokrom målning, Hård-kanten målning, den geometriska abstraktionen, anslaget, hyperrealismen, Photorealism, Expressionism, Minimalism, den lyriska abstraktionen, popkonst, Op konst, abstrakt Expressionism, färgfältmålning, Neo-expressionism, Collage, Intermedia målning, Assemblagemålning, målning för datorkonst, postmodern målning, neo-Dada målning, formad kanfasmålning, miljö- vägg- målning, traditionell figurmålning, målning, porträttmålning och måla-på-exponeringsglas animering. Utvecklingar i östligt måla historically parallell de i western målning, i allmänhet, några århundraden tidigare. Afrikansk konst, islamisk konst, indisk konst, kinesisk konst och japansk konst varje ha viktig påverkan på western konst och, slutligen, omvänt. De äldsta bekant målningarna är på Grotten Chauvet i frankriken som fordras av några historiker för att vara omkring 32.000 gammala år. De inristas och målas genom att använda den röda ochre- och svartpigmenten och visar hästar, noshörning, lejon, buffeln, kolossalt eller människor som jagar ofta. Emellertid bevisar har de tidigast av målning varit upptäckta itu bergrum i det Arnhem landet, i nordliga Australien. I det lägsta lagrar av materiellt på dessa platser finns det använd delar av ochren beräknad för att vara 60.000 gammala år. Arkeologer har också funnit ett fragment av stenmålning som bevaras i ett limestonebergrum i den Kimberley regionen av Nord-Westerna Australien, det dateras 40 000 gammala år. Det finns exempel av grottamålningar all över värld-i frankriken, Spanien, Portugal, china, Australien, Indien Etc. i western kulturoljemålning, och vattenfärgmålning är det bäst bekant massmedia, med rika och komplexa traditioner i stil och subjektmateria. I öster varade förhärska bläck och färgbläck historically det primat av massmedia med lika rika och komplexa traditioner. Olika typer av målar identifieras vanligt av medlet att pigmenten inställs eller bäddas in in, som bestämmer de allmänna funktionsdugliga kännetecknen av måla, liksom klibbighet, miscibility, solubility, uttorkningtid, Etc.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
4.9 av 5 stjärnor betyg22 totalt antal recensioner
22 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Anneli G.27 augusti 2019 • Verifierat köp
Klassisk mugg, 325 ml
Zazzles program för granskare
Gjorde en reklamation och fick topbemötande och rätta muggar hemskickade med express.
Det är service det!!!
Så fina muggar som tvillingföräldrarna blev så glada över:). Jättefint tryck!
Kan inte uttala mig mer om hållbarhet då muggarna inte är i mina ägor.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Ros A.1 september 2022 • Verifierat köp
Klassisk mugg, 325 ml
Zazzles program för granskare
Superfin mugg! Perfekt att ge bort som present! Trycket var superbra!!
5 av 5 stjärnor betyg
Av PAUL G.28 november 2020 • Verifierat köp
Klassisk mugg, 325 ml
Zazzles program för granskare
My package got lost in the post, so Zazzle sent me a replacement straight away by Express at no extra charge. Super customer service, and very nice quality goods. Perfekt, very nice colours.
Taggar
Annan information
Produkt ID: 168574526359154186
Skapad: 2010-02-17 17:22
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
