Spel och aktiviteter
Bröllopsteman
Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
594,00 kr
per affisch
Grönland Kusten Poster
Antal:
Välj ditt format
Storlek
Anpassningsbar (80,01cm x 60,96cm)
Mattning
Ingen
Om Affischer
Såld av
Om denna design
Grönland Kusten Poster
Grönland Kusten Rockwell Kent (1882-1971) Medium: Oil on canvas Year: 1931 Housed at: Hermitage, St. Petersburg, Ryssland Rekommenderad tryckning storlek vid 300 PPI: 21x16 in Closest to original: CA. 44x33.8 i Maximum vid 100 PPI: 63x48 i Innan du placerar din beställning markerar du knappen "Anpassa den!" på den nedre högerna under "Lägg till i kundvagn" och väljer sedan "Utskriftsalternativ" mitt uppe till lämnat. Ange ett av måtten för önskad ram-storlek. Rockwell Kent (21 juni, 1882-13 mars 1971) var en amerikansk målare, tryckare, illustratör och författare. Biography Rockwell Kent föddes i Tarrytown i New York samma år som de amerikanska konstnärerna George Bellows och Edward Hopper. Kent levde mycket av sitt tidigt liv i och omkring New York City och flyttat i mitten av 40-talet till en Adirondack-bonde som han kallade Asgaard där han bodde och målade tills han dog. Kent studerade med dagens inflytelserika målare och teorister, inklusive Arthur Wesley Dow, William Merritt Chase, Robert Henri, Abbott Thayer och Kenneth Hayes Miller. En grundskolebakgrund i Columbia Universiteten gjorde det möjligt för Kent att arbeta ibland under 1900- och 1910-talen som föredragande och snickare. Kents målningar i tidigt på Monadnock och New Hampshire visades först vid Society of American Artists i New York 1904, när Dublin Pond köptes av Smith College. 1905 gick Kent till Monhegan Island, Maine, där han grundade sig under de kommande fem åren. Hans första målningar av Monhegan visades 1907 på Clausen Galleries i New York med ett stort kritiskt erkännande, och de utgör grunden för hans långvariga rykte som modernare i tidigt. Kent var bland dem som kritiserade James Huneker i Sol (som snart skulle betrakta de åtta målningarna som "klart reaktionära"). Huneker lovordade Kents borshwork som atletiskt och hans färgstarka disksonanser som mördande. En transcendentalist och mystisk i Thoreau- och Emerson-traditionen, vars verk han läste, hittade Kent inspiration i vildmarkens åtstramning och nakenhet. Efter Monhegan bodde han under längre tidsperioder i Newfoundland (1914-15), Alaska (1918-19), Tierra del Fuego (1922-23), Irland (1926) och Grönland (1929; 1931-32). 1934-35). Under 1918-19 vred Kent och hans nioåriga son till Alaskas amerikanska gräns. Wilderness (1920), den första av Kents flera äventyr-memoarer, är en redigerad och illustrerad sammanställning av hans hem i brev. När konstnären 1919 återvände till New York genomförde förläggaren George Palmer Putnam m.fl., däribland Juliana Force - assistent till Gertrude Vanderbilt Whitney - sin avant-garde-idé om att införliva konstnären som "Rockwell Kent, Inc." för att stödja honom i hans nya Vermont-hemestead medan han fyllde sina målningar från Alaska för utställning 19 20 på Knoedler Galleries i New York. Kents lilla olja på träpanelskisser från Alaska - enhetliga studier av vågrät och färg - visades på Knoedler som "Impressions". Deras konstnärliga bakgrund till James Abbott McNeill Whistler (1834-1903), som ofta kallas "Arrangements", understryker Kents beundran för Whistler som ett "geni". Kent föreslog Moby-Dick i stället 1926 av förläggaren R. Donnelley att ta fram en illustrerad utgåva av Richard Henry Dana, Jr. s 2 ÅRS Före Mast. 1930 publicerad av Lakeside Press of Chicago, den begränsada utgåvan med tre volymer fylld med Kents hemande svartvita penna/pensel och bläck teckning sålt omedelbart. Random House har producerat en handelsutgåva som också var oerhört populär. Ett tidigare dunkelt bok, Moby Dick, hade återupptäckts av kritiker på 1920-talet i tidigt. Att Rockwell Kent har lyckats med sin upplaga var en faktor som gjorde att den blev erkänd som den klassiska i dag. Kents talanger är mindre kända som en historisk humorist. Som den begåvade föredraganden av betänkandet "Hogarth, Jr." från bläck skapat Kent en rikedom av viskaktigt och oåterkalleligt teckning som publicerades av Vanity Fair, New York Tribune, Harper's Weekly och det ursprungliga Life. Han tog med sig sin hogarth, Jr. stil till en serie med omvända färger av riklig färgad på glas som han fyllde 1918 och visade upp på Wanamaker's Department Store. (Två av dessa glasmålningar ligger i uppsamlingen av Columbus konstmuseum, som är en del av det moderna kollectorFerdinand Howald.) Ytterligare dekorationsarbete följde med jämna mellanrum: 1939 återgav Vernon Kilns tre serier av konstruktioner som Kent (Moby Dick, Salamina, Vårt Amerika) ritade upp på sina uppsättningar av Dinnerware för contemporary china. Raymond Moore, grundare av och imponario of the Cape Playhouse and Cinema in Dennis MORSA, har ingått avtal med Rockwell Kent för att utforma muraler för biografen, men arbetet med att överföra och måla formgivningarna på 6 400 kvadratfot (590 m2) utfördes av Kents kollaboratör Jo Mielziner (1901-1) 976) och en besättning med scenmålare från New York City. Kent, som uppenbarligen stannade borta från staten Massachusetts för att protestera mot avrättningarna av Sacco och Vanzetti 1927, vågade faktiskt i juni 1930 till Dennis att tillbringa tre dagar på byggnadsställningar, skapar förslag och korrigeringar. Både Kent och Mielziner namnteckning på filmens motsatta väggar. När Världskrig II närmade sig förändrade Kent sina prioriteringar och blev alltmer aktiv i det progressiva politik. År 1938 bad det amerikanska postverket honom att måla ett bollplanke i sitt huvudkontor i Washington, DC. Kent inkluderade (i Inuitdialect och i lilla brev) ett polemiskt påstående i målningen, vilket orsakade viss bestörtning [1]. 1939 gått med han Harlem Lodge från Internationell Workers Order (IWO), en socialistisk broderorganisation. En litografi från Kent blev organisationens logotyp 1940, och från 1944 till 1953 var han organisationens ordförande. Under efterkrigsåren har allt mer stöd till den sovjetiska-amerikanska vänskapen och en värld utan kärnvapen, Kent och hans identitet som amerikansk målare gått tillbaka. Tillsammans med hundratals andra framstående intellektuella och kreativ konstnärer blev han måltavla för dem i förbund med Joseph McCarthy. Stiga upp för abstraktens uttryck kastar ytterligare en skugga över Kent och andra i hans generation. 1960 donerade Kent flera hundra av sina målningar och teckning till de sovjetiska folken och blev hedersmedlem i den sovjetiska konstakademin. Han tilldelades Lenin-fredspriset 1967. (även om många tror att Kent gav prispengarna till folket i Nordvietnams befolkning, en intervju med Kents hustru Sally som publicerades i ett 2000 6 dokumentär om sitt liv stater att han donerade det till kvinnor och barn i Vietnam, både i norr och i söder.) När Kent dog beskrev New York Times honom som "... en tankfull, besvärlig, djupt oberoende, konstig och snäll man som gjorde ett oklanderligt bidrag till konsten av bokgivning i Stater". Denna snabba summering av ett amerikanskt liv har ersatts av rikare, mer exakta redogörelser för omfattningen av konstnärens inflytelserika liv som målare och författare. Omprövningar av konstnärens liv och arbete har gjorts, senast av Portlands konstmuseum sommaren 2005. Ett av de många tecknen på ökat erkännande är att en av Kents penna-och-bläck-teckning från Moby Dickon a U.S. postage frimärke, som ingår i 2001 års minnespanel för amerikanska åskådare, bland annat Maxfield Parrish, Frederic Remington och Norman Rockwell. Archives of American Art är arkivet för Kents omfattande korrespondens. [2] Nyligen hittade framstående amerikanska och kanadensiska författare mycket guld till mitt i Kents osannolika liv i äventyr och fullbordan. Det år han tillbringade i Newfoundland är till exempel fiktivt (och mycket löst) som den kanadensiska författaren Michael Winter i The Big Why, hans 2004 Winterset Award-belönta roman. Och vissa egenskaper hos huvudpersonen i Russell Bankers roman The Reserve från 2008 inspireras av aspekter som rör Kents komplexa personlighet. Kredit: Anpassad från Wikipedia All information tillhandahålls endast i utbildningssyfte.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
4.8 av 5 stjärnor betyg5 totalt antal recensioner
5 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Simon O.1 augusti 2020 • Verifierat köp
Print, Size: 60,96cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Väldigt enkelt att beställa och superlätt att ändra storlek och justera som man vill. Kom fram precis som jag ville ha den. Trycket var väldigt bra som tidigare beställningar. Överlag väldigt nöjd med min beställning.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Jacob L.18 maj 2020 • Verifierat köp
Print, Size: 50,80cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Helt enligt mina förväntningar, pappret och bilden påminner mycket om en klassisk serietidning vilket tilltalar mig enormt mycket! Färger och kvaliteten på pappret tilltalar mig, grövre och man kan känna fibrerna i pappret.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Helene S.5 september 2021 • Verifierat köp
Print, Size: 18,62cm x 21,67cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Jättenöjd med affischen! Stilren och superkvalitet! Kan inte säga något negativt om trycket! Fin!
Taggar
Annan information
Produkt ID: 228775478965784839
Skapad: 2010-01-20 11:49
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
