Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
622,00 kr
per affisch
 

Haystack på Giverny Poster

Antal:
Välj ditt format
Anpassningsbar (83,82cm x 60,96cm)
Ingen

Om Affischer

Såld av

Papperstyp: Budget-affischpapper (halvblank)

Dina väggar speglar din personlighet, så låt dem tala med dina favoritcitat, konstverk eller designer tryckta på våra anpassade Giclée-affischer! Högkvalitativt, mikroporöst resinbelagt papper med en vacker halvblank yta. Välj mellan standardstorlekar eller anpassade affischer och ramar för att skapa konst som perfekt representerar dig.

  • Giclée-utskrifter av gallerikvalitet
  • Perfekt för livfull konst och fotoreproduktion
  • Halvblank yta
  • Pigmentbaserade bläck för högupplöst tryck i fullfärgsspektrum
  • Hållbart 185 g/m² papper
  • Finns i anpassade storlekar upp till 152 cm (60")
  • Ramar finns för alla standardstorlekar
  • Ramar inkluderar antireflex akrylglas

Om denna design

Haystack på Giverny Poster

Haystack på Giverny Poster

Haystack at Giverny Claude Monet (1840-1926) Medium: Oil on canvas Year: 1886 Housed at: Hermitage, St. Petersburg, Ryssland Recommended printing storlek at 300 PPI: 22x16 in Closest to original: CA. 32x24 i Maximum vid 100 PPI: 66x48 In Innan du placerar din beställning markerar du knappen "Anpassa den!" på nedre högerna under "Lägg till i kundvagn" och väljer sedan "Utskriftsalternativ" mitt uppe i den övre lämnat. Ange ett av måtten för önskad ram-storlek. Större delen av den andra halvan av Monets liv tillbringades i och omkring Giverny, där Impressionisternas ledare var särskilt dragen av det centrala Frankrikets landskap. Han fångade åsikter om Giverny i ett flertal kanaler. Ett år innan han målade detta arbete 1886 hade Monet redan visat en fält av vallmo (Poppy Fält, 1885; Paul Mellon Collection, USA), men utan höstack. Hermitage-arbetet är en av de första av hans målningar som visar höstacken, som skulle vara subjekt i en hel serie arbeten. Monet i virtuoso stil fångar brans nyanser av ljus och luft, och pendlar just det ögonblick då vädret förändras och horisonten blir ljusare på en övergiven vindag. Impressionisterna målade upp ett sådant överväldigande väder med ljust, lätt färger, som gjorde det möjligt för dem att fånga det översatta himlar och få fram färg oändliga riker. Kredit: Hermitage Museum All information tillhandahålls endast i utbildningssyfte. Claude Monet (uttal av Fransk: [klod mɛ]), även känd som Oscar Claude Monet eller Claude Oscar Monet (14 november 1840-5 december 1926)[1] var en av grundarna av Franskens imponerande målning och den mest konsekventa och skickliga utövaren av rörelsens filosofi att uttrycka sina uppfattningar före naturen. särskilt när det gäller landskapsmålning i luft.[2] Uttrycket Impressionism härrör från titeln på hans målning Impression, Sunrise (Impression, soleil levant). Livet i tidigt, Claude Monet, föddes den 14 november 1840 på femte golv av 45 rue Laffitte, i den nionde arrondissementet Paris. Han var Claude Adolphe Monets andra son och Louise Justine Aubrée Monet, båda två parisierna i andra generation. Den 20 maj 1841 baptized in the local parish Church, Notre-Dame-de-Lorette, as Oscar Claude. 1845 flyttat hans familj till Le Havre i Normandie. Hans far ville att han skulle gå in i familjeföretaget livsmedel, men Monet ville bli konstnär. Hans mor var sångare. Den 1 april 1851 gick Monet in i Le Havres gymnasieskola för konstnärer. Lokalerna kände honom väl för hans karikatyrer med kol, som han skulle sälja för tio till två francs. Monet tog också sin första lektion i teckning från Jacques-François Ochard, före detta student av Jacques-Louis David. På stränderna i Normandie, omkring 1856/1857, träffade han konstnären Eugène Boudin, som blev hans mentor och lärde honom att använda oljefärger. Boudin lärde Monet "en plein luft" (utomhus) tekniker för målning. Den 28 januari 1857 dog mor. Vid sexton års ålder lämnat han sin skola och åkte för att bo med sin barnlösa moster, Marie-Jeanne Lecadre, när Monet reste till Paris för att besöka Louvren, bevittnade han målare som kopierade från de gamla herrarna. Efter att ha fört med sig sina färger och andra verktyg skulle han istället gå och sitta bredvid ett fönster och måla det han såg[citat behövdes]. Monet var i Paris i flera år och träffade andra unga målare som skulle bli vänner och medförfattare, bland dem Édouard Manet. I juni 1861 gått med Monet den första afrikanska ljusavalleriregimen i Algeriet för ett sjuårigt åtagande, men två år senare, efter att han hade fått tyfoidfeber, ingrep moster Marie-Jeanne Lecadre för att få ut honom ur armén om han gick med på att fullfölja en konstkurs vid en konstskola. Det är möjligt att den nederländske målaren Johan Barthold Jongkind, som Monet kände till, kan ha drivit sin moster i denna fråga. 1862 blev Monet student av Charles Gleyre i Paris, där han träffade Pierre-Auguste Renoir, Frédéric Bazille och Alfred Sisley. Tillsammans delade de nya synsätt på konsten, målade upp effekterna av ljus en plein luft med brutna färg och snabba penseldrag, i vad som senare kom att kallas Impressionism. Monets Camille eller The Woman i Grönt Dress (La femme à la robe verte), målad 1866, erkände honom och var ett av många verk med sin framtida hustru Camille Doncieux. Hon var förebild för figurer i Woman i Garden det följande året, liksom för The Bank of the Seine, Bennecourourourourand t, 1868, här. Kort därefter blev Camille gravid och födde sitt första barn, Jean. Franco-Prussian Krig, Impressionism och Argenteuil Efter utbrottet av det fransk-prussiska Krig (19 juli 1870) tog Monet sin tillflykt i England i september 1870. Medan han var där studerade han John Constable och Joseph Mallord William Turners verk, vars landskap skulle vara för att inspirera Monets innovationer i studien av färg. I Vår 1871 nekades Monets verk tillstånd att tas med i Royalet Academy-utställningen. I maj 1871 lämnade han London att bo i Zaandam i Nederländerna, där han gjorde tjugofem målningar (och polisen misstänkte honom för revolutionära aktiviteter). Han betalade också ett första besök i det närliggande Amsterdam. I oktober eller november 1871 återvände han till Frankrike. Monet bodde mellan 1871 och 1878 i Argentina, en by på högerna vid floden Seine nära Paris, och en populär destination för Parisierna vid Söndag, där han målade upp några av sina mest kända verk. 1874 återvände han kort till Nederländerna. 1872 målade han Impression, Sunrise (Impression, slöjd) som skilde ett Le Havre-landskap. Det hängde på den första Impressionistiska utställningen 1874 och visas nu i Musée Marmottan Monet i Paris. Under målningens titel mynnade konsten Louis Leroy ut i begreppet "Impressionism", som han menade var nedsättande, men som författarna tillägnade sig själva. I den här utställningen fanns också en målning med titeln Boulevard des Capucines, en målning av boulevard från fotografen Nadars lägenhet vid nr 35. Det fanns dock två målningar av boulevard från Monet: den ena finns nu i Pushkin-museet i Moskva, den andra i Nelson-Atkins-museet för konst i Kansas City. Det har aldrig framgått vilken målning som förekom i den banbrytande utställningen 1874, även om Moskva bild nyligen har gynnats. Monet och Camille Doncieux hade gift sig strax före krig (den 28 juni 1870) och efter utflykten till London och Zaandam hade de flyttat till Argentina i december 1871. Det var under denna tid som Monet målade olika verk av det moderna livet. Camille blev sjuk 1876. De hade en andra son, Michel, den 17 mars 1878 (Jean föddes 1867). Detta andra barn försvagade hennes redan undermåliga hälsa. Samma år flyttat han till byn Vétheuil. Den 5 september 1879 dog Camille Monet av tuberkulos vid 32 års ålder, Monet målade henne på sin dödsbädd. Senare liv Efter flera svåra månader efter Camilles död började en plågsam Monet (som aldrig mer fastnade i fattigdom) på allvar skapa några av sina bästa målningar under 1800-talet. Under 1880-talet i tidigt målade Monet upp flera landskaps- och sjölandskap i vad han ansåg vara kampanj för att dokumentera Franskens landsbygd. Hans vidsträckta kampanj utvecklades till sina seriematningar. Camille Monet hade insjuknat i tuberkulos 1876. Gravid med sitt andra barn födde hon Michel Monet i mars 1878. År 1878 flyttat moneterna tillfälligt i Ernest Hoschedés hem (1837-1891), som är ägare till och beskyddare av konsten. Båda familjerna delade sedan ett hus i Vétheuil under sommaren. Efter det att make (Ernest Hoschedé) gick i konkurs och lämnades 1878 för Belgien i september 1879, medan Monet fortsatte att bo i huset i Vétheuil. Alice Hoschedé hjälpte Monet att uppfostra sina två söner, Jean och Michel, genom att ta dem till Paris för att leva tillsammans med sina egna sex barn. De var Blanche Hoschedé Monet (hon gifte sig till slut med Jean Monet), Germaine, Suzanne Hoschedé, Marthe, Jean-Pierre och Jacques. I vår 1880 lämnat Alice Hoschedé och alla barn Paris och återgick till Monet och bodde fortfarande i huset i Vétheuil. År 1881 flyttat alla till Poissy som Monet hatade. I april 1883 upptäckte han Giverny från det lilla tåg mellan Vernon och Gasny. De flyttat sedan till Vernon, sedan till ett hus i Giverny, Eure, i Upper Normandie, där han planterade en stor trädgård där han målade för en stor del av sitt liv. Efter det att hon strandade make dog gifte Alice Hoschedé sig med Claude Monet 1892. I början av maj 1883 hyrde Monet och hans stora familj ett hus och 2 hektar (8 100 m2) från en lokal markägare. Huset låg nära huvudvägen mellan städer i Vernon och Gasny i Giverny. Det var en lada som fördubblades som målande studio, fruktträdgårdar och en liten trädgård. Huset var tillräckligt nära skolor för att barnen skulle kunna närvara och omgivningen erbjöd en ändlös uppsättning lämpliga motiv för Monets arbete. Familjen arbetade och byggde upp trädgårdarna och Monets förmögenheter började förändras till det bättre eftersom hans återförsäljare Paul Durand-Ruel hade allt större framgångar med att sälja sina målningar. I november 1890 var Monet tillräckligt blomstrande för att köpa huset, det omgivande byggnad och marken för sina trädgårdar. Under 1890-talet byggt Monet en växthusfilm och en andra studio, en rymlig byggnad som var väl upplyst med skylight. Monet började på 1880- och 1890-talen i slutet av sitt liv 1926 och arbetade på "seriematning", där en subjekt skildrades i varierande ljus och väder villkor. Hans första serie som utställdes som sådan var av Haystacks, målad ur olika synvinklar och vid olika tidpunkter på dagen. 1891 visades 115 målarfärger på Galerie Durand-Ruel. Senare producerade han flera målningar: Rouen Cathedral, Poplars, Europaparlamentet, Mornings on the Seine och Vatten Lilies som målades på hans egendom i Giverny. Monet var ovanligt förtjust i att måla kontrollerad natur: hans egna trädgårdar i Giverny, med sina vatten lilies, damm och bro. Han målade också upp och ner på bankerna av havet och tillverkade målningar som t.ex. uppblåsning av isen på havet. Han skrev dagliga instruktioner till sin personal, exakta planteringar och planteringar, fakturor för sina inköp av blommigt och sin samling av botany bokar. Medan Monets rikedom växte utvecklades hans trädgård. Han var kvar som arkitekt, även efter att han anställt sju trädgårdsmästare. Mellan 1883 och 1908 reste Monet till Medelhavet, där han målade upp landmärken, landskap och sjölandskap som Bordighera. Han målade upp en viktig målningsserie i Venedig, Italien, och i London målade han upp två viktiga serier: parlamentets åsikter och åsikter om Charing Kor Bridge. Hans andra fru Alice dog 1911 och hans äldsta son Jean, som hade gift sig med Alice dotter Blanche, Monets särskilda favorit, dog 1914. När hans fru dog tog Blanche hand om och tog hand om honom. Det var under denna tid som Monet började utveckla de första tecknen på katarakter. Under Världskriget I, där hans yngre son Michel tjänstgjorde och hans vän och beundrare Clemenceau ledde Fransken nation, målade Monet upp en serie Weeping Willow träd som en hyllning till de soldater som föll i Fransken. År 1923 genomgick han två operationer för att avlägsna sina katarakter: de målningar som gjordes medan katarakterna påverkade hans syn hade en allmän rödaktig ton, vilket är karakteristiskt för kataraktoffrens syn. Det kan också vara så att han efter operationen kunde se vissa ultravioletta våglängder av ljus som normalt är utestängda från linsen av öga, att detta kan ha haft en effekt på det färg han uppfattade. Efter operationen målade han till och med om några av dessa målningar, med blåare vatten lilies än före operationen. Den 5 december 1926 dog Monet av lungcancer vid 86 års ålder och begravdes på kyrkogården i Giverny. Monet hade insisterat på att tillfälle skulle vara enkelt, så det var bara omkring femtio personer som deltog i ceremonin. Hans berömd hem, trädgård och vattenhaltig damm överlämnades av sin son Michel, hans enda arvtagare, till Fransken Konstakademi (som ingår i Institut de Frankrike) 1966. Genom Fondation Claude Monet öppnades huset och trädgårdarna för besök 1980, efter restaureringen. Utöver Monets souvenirer och andra föremål i hans liv innehåller huset hans samling japanska träavtryck. Huset är ett av Givernys två största attraktion, som är värd för turister från hela världen. Posthumous Sales 2004, London, the Parliament, Effects of Sol in the Fog (Londres, le Parlement, trouée de soleil dans le brouillard) (1904), såld för 20,1 miljoner amerikanska dollar. Under 2006 offentliggjorde Royalet Bolagets förhandlingar i journal ett papper som visar att dessa målades in situ på St Thomas' Hospital över Thames. Falaises près de Dieppe (Cliffs nära Dieppe) har stulits på två olika tillfällen. Gång 1998 (där museets åskådare dömdes för stölden och fängslades i fem år tillsammans med två medbrottslingar) och senast i augusti 2007. Det återfanns i juni 2008. Monets Le Pont du chemin de fer à Argenteuil, en 1873 målning av en järnvägsbro som sträcker sig över Seine nära Paris, köptes av en anonym telefonbudgivare för ett rekord på 41,4 miljoner dollar på den kristna auktionen i New York den 6 maj 2008. Den tidigare posten för hans målning var 36,5 miljoner dollar. Le bassin aux nymphéas (från vatten lilies-serien) säljs på Christie's 24 juni 2008, parti 19,för £36 500 000 ($71 892 376,34) (hammer pris) eller £40 921,25 0 ($80 451 178) med arvoden, vilket anger en ny auktionspost för konstnären. Nympheas - Vatten Lilies sålde för 71 846 600 US-dollar. Detta var ett av de högsta priser som betalades för Monets arbete. Kredit: Anpassad från Wikipedia All information tillhandahålls endast i utbildningssyfte.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

4.8 av 5 stjärnor betyg5 totalt antal recensioner
4 totalt 5-stjärniga recensioner1 totalt 4-stjärniga recensioner0 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
5 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Simon O.1 augusti 2020Verifierat köp
Print, Size: 60,96cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Väldigt enkelt att beställa och superlätt att ändra storlek och justera som man vill. Kom fram precis som jag ville ha den. Trycket var väldigt bra som tidigare beställningar. Överlag väldigt nöjd med min beställning.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Jacob L.18 maj 2020Verifierat köp
Print, Size: 50,80cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Helt enligt mina förväntningar, pappret och bilden påminner mycket om en klassisk serietidning vilket tilltalar mig enormt mycket! Färger och kvaliteten på pappret tilltalar mig, grövre och man kan känna fibrerna i pappret.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Helene S.5 september 2021Verifierat köp
Print, Size: 18,62cm x 21,67cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Jättenöjd med affischen! Stilren och superkvalitet! Kan inte säga något negativt om trycket! Fin!

Taggar

Affischer
claude monetclaudemonetposterhi reshög upplösningmålningoljemålningteckning
Alla produkter
claude monetclaudemonetposterhi reshög upplösningmålningoljemålningteckning

Annan information

Produkt ID: 228832804338888406
Skapad: 2009-12-15 15:35
Betyg: G