Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
50,00 kr
per flasköppnare
 

Idaho Spudnik Satellite Uppdrag Patch Flasköppnare

av
Antal:
Heads-up!
Tyvärr, den här produkten är slutsåld.

Om Flasköppnare

Såld av

Stil: Flasköppnare

Anpassa denna magnetiska flasköppnare med dina favoritbilder, mönster eller text! Gjord för att fastna på alla metallytor så den inte försvinner, denna flasköppnare är toppen som present eller för fester.

  • Dimensioner: 5,7 cm diameter.
  • Bilder skrivs ut på 100% återvunnet papper.
  • Tryck område täcks med rep och UV-resistent Mylar.
  • Öppnar standard öl och läsk kapsyl.

    Om denna design

    Idaho Spudnik Satellite Uppdrag Patch Flasköppnare

    Idaho Spudnik Satellite Uppdrag Patch Flasköppnare

    En humoristisk bild av en potatis som en satellit kallad "Spudnik-1", med gafflar som fungerar som antenn, i omloppsbana runt jorden. Har Spudnik-1-uppdrag plåster. Jag har träffat människor som inte tror att Idaho är ett riktigt ställe. Andra vet att det är någonstans i överflygningsområdet, men det kan inte vara bättre för ställe - "Är det inte någonstans nära Nebraska?" För det mesta är det bara tänka som är ett bakåtsträvande ställe. Inte sant! Idaho har ett rymdprogram och placerat en satellit i omloppsbana. Forskarna och ingenjör vid Idahos rymdmyndighet kallade det Idaho Geosynchronous Agriculture and Forest Fire Observation Tuber, eller IGAFFOT för kort. IGAFFOT rullar inte precis ut från tunga, så guvernören sponsrade en satellit där tävling namngavs bland statens grundskola studenter. Det fanns ett antal förslag, däribland Tater Tot, men nästan 99 procent av studenter föreslog Spudnik, och så var det. Under en TV-intervju förklarade chefen för Idaho Space Authority att potatis gör underbara observationsplattformar eftersom de kan produceras lokalt och i allmänhet har flera öga. Dessutom, när omloppsbanan sönderfaller, skall knöret åter komma in i atmosfären genom friktion. Allt du behöver om du hittar en av dessa satelliter efter att den har fallit är smör, salt och peppar, med kanske lite surgrädde. Sedan ammoniumnitrat-2 dök upp för första gången 1947 har det producerats i underbart antal och över 5 000 byggdes i Sovjetunionen. Sedan 1960 har de flesta ammoniumnitrat-2-ämnen byggts i Polen, och över 12 000 tillverkades innan fullt upphörde 1992. Den begränsada produktionen från delar av lagrar fortsätter. AN-2 byggs också under licens i China som Shijiazhuang Y-5. Nordkorea driver man AN-2s för använda av speciella styrkor. Spara för Lockheed C-130, AN-2 har mer eller mindre befunnit sig i kontinuerlig produktion längre än något annat luftfartyg. AN-2 var designat som ett allmännyttigt flygplan för använda i statligt ägt skogsbruk och jordbruk. Den grundläggande flygramen är dock mycket anpassningsbar och många varianter har utvecklats. Det handlar bland annat om hopparutrustade versioner för dammning av skörd, vetenskapliga versioner för atmosfärprovtagning, vatten-bomber för bekämpning av skogsbränder, flygambulanser, flutit sjöflygsversioner, lätt beväpnade stridsversioner för att släppa paratroperer och naturligtvis den vanligaste AN-2T-versionen, som är passagerarflygplanet på tolv sjömil. AN-2 har ingen stall som anges i handböckerna (stall-hastigheten är den hastighet med vilken luftfartyget färdas för långsamt för luftflödet över vingar till behållan vid sidan av). Piloterna för AN-2 säger att flygplanet kan flygas i fullt vid 30 mph (ett modernt Cessna 4-sjösljus flygplan har däremot en stall på cirka 55 mph). Denna långsamma stall gör det möjligt för flygplanet att flyga bakåt (om luftfartyget pekar i en motvind av t.ex. 35 mph kommer det att gå bakåt vid 5 mph medan det kontrolleras av fullt). Detta är en förmåga till sällsynt, till och med för flygplan i Kort som startar och landar (STOL). Endast den tyska Fieseler Fi-156 "Stork" i Världskrig II har bättre förmåga till långsamhet. En intressant anmärkning från pilotens handbok lyder: "Om motorn slutar i instrumentflygplanet villkor (blind flygande när man inte kan se marken) eller på natten, ska piloten dra i kontrollkolonnens fullt (den stannar inte) och behålla vingar-nivån. De ledande slatserna i kant kommer att falla ut ca 40 mph (64 km/h) och när flygplanet saktar ner till en framåtfart på ca 25 mph [40 km/h], kommer flygplanet att sjunka med ungefär en nedgång i fallskärm tills flygplanet träffar marken."
    Automatisk översättning

    Kundrecensioner

    Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?

    Taggar

    Flasköppnare
    humoridahoutrymmekonstigpotatisspudnikblåsatellitscience fictionsci fi
    Alla produkter
    humoridahoutrymmekonstigpotatisspudnikblåsatellitscience fictionsci fi

    Annan information

    Produkt ID: 256906536406564347
    Skapad: 2018-08-23 7:08
    Betyg: G