Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
229,00 kr
per kakelplatta
 

Lokomotiv för ånga för Baldwin-Pennsylvania Kakelplatta

Antal:
Stor (15,2 x 15,2 cm)
Ram och boxar för minnesgåvor finns tillgängliga
Från
Välj dina tillbehörsalternativ efter att du lagt till i varukorgen

Om Kakel Plattor

Såld av

Storlek: Stor (15,2 x 15,2 cm)

Visa dina favoritfoton, bilder och citat på denna livfulla keramiska kakelplatta. Du kan använda din egen kakelplatta som underlägg eller för att uppgradera din heminredning. Perfekt som julklapp, bröllopspresent eller kontorspresent.

  • Dimensioner: 15,2 cm l x 15,2 cm b; Tjocklek: 0,5 cm
  • Vikt: 240 g
  • Tillverkad av vit keramik
  • Tryck i fullfärg med fullbleed
  • Rekommenderas inte för utomhusbruk. Skydda mot direkt solljus
Designtips: För att säkerställa högsta tryckkvalitet, observera att den anpassningsbara designytan på denna produkt mäter 15,2 x 15,2 cm. För bästa resultat, lägg till 0,3 cm avtryck

Om denna design

Lokomotiv för ånga för Baldwin-Pennsylvania Kakelplatta

Lokomotiv för ånga för Baldwin-Pennsylvania Kakelplatta

Från www.railphotoexpress.biz: Byggt i 1946 av Baldwin rörliga arbeten och den Pennsylvania järnvägen för fasta den tjänste- passagerare. Denna var en ångalokomotiv 4-4-4-4 för fyra cylinder. Den Pennsylvania järnväg 52 T1 klassificerar dubbelsidig-drev 4-4-4-4 ångalokomotiv som introduceras i 1942 (2 prototyper), och 1945-1946 (produktion 50), var deras sist byggde ångalokomotiv och deras mest kontroversiell. De var ambitiösa, technologically sofistikerat, kraftigt, fastar, och unikt rationaliserat av Raymond Loewy. Emellertid var de också benägna till våldsam wheelslip både, när start och på rusar, försvårade för att underhålla, och dyrt att köra. PRREN vowed i 1948 för att förlägga diesel- lokomotiv på all uttrycklig passagerare utbildar och att lämna obesvarat ifrågasätta av T1'sens skavanker var huruvida solvable. Emellertid avslöjde en vår, artikel 2008 i den tekniska och historiska samhälletidskriften för Pennsylvania järnväg att rulla-snedsteget problemen orsakades av felet riktigt att utbilda ingenjörer som transitioning till T1en och att resultera i överdrivna gasspjällapplikationer, som orsakade i sin tur rulla-snedstegen på denna mycket kraftiga lokomotiv Mest T1s, som hade förflyttats av nya diesel, var - av - servar ut vid 1952. Alla lokomotiv T1 såldes för skrotar between 1951 och sent 1955.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

5.0 av 5 stjärnor betyg1 totalt antal recensioner
1 totalt 5-stjärniga recensioner0 totalt 4-stjärniga recensioner0 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
1 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Christina W.31 oktober 2022Verifierat köp
Keramisk kakelplattor, Liten (10,8 x 10,8 cm)
Zazzles program för granskare
Vackert smycke i bad. Dock en liten prick, förhöjnig i det blåa partiet.

Taggar

Kakel Plattor
baldwinlokomotivarbetenpennsylvania järnvägångalokomotivvintagebaldwinlokomotivföretagtjänste passageraretåg
Alla produkter
baldwinlokomotivarbetenpennsylvania järnvägångalokomotivvintagebaldwinlokomotivföretagtjänste passageraretåg

Annan information

Produkt ID: 227123897756207599
Skapad: 2013-07-08 19:52
Betyg: G