Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
244,00 kr
per pussel
 

Lokomotiv för ånga för Baldwin-Pennsylvania Pussel

av
Antal:

Om Pussel

Såld av

Storlek: 20,3 x 25,4 cm pussel med presentförpackning; 110 bitar

Förvandla mönster, foton och text till ett fantastiskt spel med anpassningsbara pussel! De här pusslen är tillverkade av robust kartong och monterade på spånskiva, och de är tryckta i levande och fullfärgade färger. För många timmars pusselglädje, ge ett anpassat pussel som gåva idag!

  • Dimensioner: 20,3 x 25,4 cm (110 bitar)
  • Inkluderar en kartongväska med en pusselbild tryckt på locket
  • Stabilt kartongmaterial, monterat på spånskiva
  • Lätt torkbar yta
Varning: Inte lämplig för barn under 3 år. Små delar kan utgöra en möjlig kvävningsrisk.
Designtips: För att säkerställa högsta kvalitet på utskriften bör du notera att den här produktens anpassningsbara designområde är 19 x 24,4 cm. För bästa resultat, lägg till 0,6 cm avtryck.

Om denna design

Lokomotiv för ånga för Baldwin-Pennsylvania Pussel

Lokomotiv för ånga för Baldwin-Pennsylvania Pussel

Från www.railphotoexpress.biz: Byggt i 1946 av Baldwin rörliga arbeten och den Pennsylvania järnvägen för fasta den tjänste- passagerare. Denna var en ångalokomotiv 4-4-4-4 för fyra cylinder. Den Pennsylvania järnväg 52 T1 klassificerar dubbelsidig-drev 4-4-4-4 ångalokomotiv som introduceras i 1942 (2 prototyper), och 1945-1946 (produktion 50), var deras sist byggde ångalokomotiv och deras mest kontroversiell. De var ambitiösa, technologically sofistikerat, kraftigt, fastar, och unikt rationaliserat av Raymond Loewy. Emellertid var de också benägna till våldsam wheelslip både, när start och på rusar, försvårade för att underhålla, och dyrt att köra. PRREN vowed i 1948 för att förlägga diesel- lokomotiv på all uttrycklig passagerare utbildar och att lämna obesvarat ifrågasätta av T1'sens skavanker var huruvida solvable. Emellertid avslöjde en vår, artikel 2008 i den tekniska och historiska samhälletidskriften för Pennsylvania järnväg att rulla-snedsteget problemen orsakades av felet riktigt att utbilda ingenjörer som transitioning till T1en och att resultera i överdrivna gasspjällapplikationer, som orsakade i sin tur rulla-snedstegen på denna mycket kraftiga lokomotiv Mest T1s, som hade förflyttats av nya diesel, var - av - servar ut vid 1952. Alla lokomotiv T1 såldes för skrotar between 1951 och sent 1955.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?

Taggar

Pussel
baldwinlokomotivarbetenpennsylvania järnvägångalokomotivvintagetågjärnväglokomotivjärnvägarjärnväg
Alla produkter
baldwinlokomotivarbetenpennsylvania järnvägångalokomotivvintagetågjärnväglokomotivjärnvägarjärnväg

Annan information

Produkt ID: 116871372766466384
Skapad: 2013-07-08 15:17
Betyg: G