Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
20,00 kr
per vykort
 

Lokomotiv för ånga för Baldwin-Pennsylvania Vykort

Antal:
Signature matt
18 pt tjocklek / 120 lb vikt Mjuk vit, mjuk äggskalstruktur
-2,00 kr

Om Postcards

Såld av

Storlek: Standard Matt

Skapa ditt eget vykort som är värt en semester! Alla vyer som du har sett, alla monument som du har förälskat dig i kan läggas till på ditt vykort med vårt personliga verktyg.

  • Dimensioner: 14,2 cm L x 10,8 cm H; kvalificerad USPS-format för vykort
  • Högkvalitativ tryckning i fullfärg på båda sidor

Papperstyp: Signature matt

Vårt Signature Matte-papper är en kundfavorit – slätt vid beröring med en mjuk äggskalstruktur som lyfter vilken design som helst. Dess robusta 18 pt-vikt och naturliga känsla gör det till det perfekta valet för tidlösa, sofistikerade evenemang.

  • Exklusivt tillverkat för Zazzle

Om denna design

Lokomotiv för ånga för Baldwin-Pennsylvania Vykort

Lokomotiv för ånga för Baldwin-Pennsylvania Vykort

Från www.railphotoexpress.biz: Byggt i 1946 av Baldwin rörliga arbeten och den Pennsylvania järnvägen för fasta den tjänste- passagerare. Denna var en ångalokomotiv 4-4-4-4 för fyra cylinder. Den Pennsylvania järnväg 52 T1 klassificerar dubbelsidig-drev 4-4-4-4 ångalokomotiv som introduceras i 1942 (2 prototyper), och 1945-1946 (produktion 50), var deras sist byggde ångalokomotiv och deras mest kontroversiell. De var ambitiösa, technologically sofistikerat, kraftigt, fastar, och unikt rationaliserat av Raymond Loewy. Emellertid var de också benägna till våldsam wheelslip både, när start och på rusar, försvårade för att underhålla, och dyrt att köra. PRREN vowed i 1948 för att förlägga diesel- lokomotiv på all uttrycklig passagerare utbildar och att lämna obesvarat ifrågasätta av T1'sens skavanker var huruvida solvable. Emellertid avslöjde en vår, artikel 2008 i den tekniska och historiska samhälletidskriften för Pennsylvania järnväg att rulla-snedsteget problemen orsakades av felet riktigt att utbilda ingenjörer som transitioning till T1en och att resultera i överdrivna gasspjällapplikationer, som orsakade i sin tur rulla-snedstegen på denna mycket kraftiga lokomotiv Mest T1s, som hade förflyttats av nya diesel, var - av - servar ut vid 1952. Alla lokomotiv T1 såldes för skrotar between 1951 och sent 1955. Ta copyrightt på © Stan 2000-2015 Feldman
Automatisk översättning

Kundrecensioner

4.7 av 5 stjärnor betyg32 totalt antal recensioner
22 totalt 5-stjärniga recensioner9 totalt 4-stjärniga recensioner1 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
32 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Klara-Maria M.1 augusti 2021Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Produkten var toppen, köpte en bunt till mina anställda som "härlig semester"önskning. Gick hem hos alla, skapade rolig ich bra stämning. Trycket var precis som förväntat. 5/5
5 av 5 stjärnor betyg
Av Astrid G.20 augusti 2020Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Bra kvalité på papperet och jag fick de fort levererade. Färgerna på trycket stämmer med originalet dvs Carl Larssons målningar.
5 av 5 stjärnor betyg
Av vide m.27 juli 2020Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Really like the card, exactly what I was looking for. Colors and everything seemed to be of great quality

Taggar

Postcards
vintagebaldwinlokomotivarbetenpennsylvania järnvägångalokomotivtågtjänste passagerarejärnväg
Alla produkter
vintagebaldwinlokomotivarbetenpennsylvania järnvägångalokomotivtågtjänste passagerarejärnväg

Annan information

Produkt ID: 239925178457831032
Skapad: 2013-07-08 11:21
Betyg: G