Spel och aktiviteter
Bröllopsteman
Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
637,00 kr
per affisch
Martigues (Harbor i Provence) Poster
Antal:
Välj ditt format
Storlek
Anpassningsbar (57,15cm x 91,44cm)
Mattning
Ingen
Om Affischer
Såld av
Om denna design
Martigues (Harbor i Provence) Poster
Martigues (Harbour in Provence) Andre Derain (1880-1954) Medium: Oil on canvas Housed at: Hermitage, St. Petersburg, Ryssland Rekommenderad tryckning storlek vid 300 PPI: 15 x 24 in Closest to original: CA. 35,38 x 55,5 i Maximum vid 100 PPI: 45 x 72 i Innan du placerar din beställning markerar du knappen "Anpassa den!" på nedre högerna under "Lägg till i kundvagn" och väljer sedan "Utskriftsalternativ" mitt uppe till lämnat. Ange ett av måtten för önskad ram-storlek. André Derain (10 juni 1880 - 8 september 1954) var en Fransk målare och en av grundarna av Fauvism med Henri Matisse Biography Derain föddes 1880 i Chatou, Yvelines, Île-de-Frankrike, precis utanför Paris. Under 1898, då han studerade för att vara ingenjör vid Académie Camillo[2], deltog han i målningslektionerna under Eugène Carrière och träffade Matisse. 1900 träffade han och delade en studio med Maurice de Vlaminck och började måla sina första landskap. Hans studier avbröts mellan 1901 och 1904 när han rekryterades till den Fransk armén. Efter att Matisse släppts från sin tjänst övertalade han Derains föräldrar att låta honom överge sin ingenjörskarriär och ägna sig enbart åt målning. Därefter deltog Derain i Académie Julian. Derain och Matisse arbetade tillsammans under sommaren 1905 i byn Collioure i Medelhavet och senare samma år visade de sina mycket innovativa målningar vid Salon d'Automne. Det levande, onaturliga färg fick kritikern Louis Vauxcelles att hånfullt dub sina verk som les Fauves, eller "de vild beasterna", som markerar början på Fauvist-rörelsen. I mars 1906 skickade den uppmärksammade konstnären Ambroise Vollard Derain till London för att skapa en rad målningar med staden som subjekt. I 30 målningar (varav 29 fortfarande finns) lade Derain fram ett porträtt i London som skilde sig radikalt från allt som gjordes av tidigare målare i staden, som t.ex. Whistler eller Monet. Med djärvt färg och sammansättningar målade Derain många bilder av Themsen och Torn Bridge. Dessa målningar från London är fortfarande ett av hans mest populära verk. 1907 köpte konståterförsäljaren Daniel-Henry Kahnweiler Derains hela studio och beviljade Derain finansiell stabilitet. Han experimenterade med stenskulptur och flyttat till Montmartre för att vara nära sin vän Pablo och andra kända artister. Fernande Olivier s älskarinna beskrev Derain som: Slim, elegant, med ett levande färg och emaljerat svart hår. Med en engelsk chic, något slående. Västar i finare, band i rå färg, rött och grönt. Alltid en pipa i munnen, flegmatisk, hakande, kall, en grälare. I Montmartre började Derain övergå från den briljanta Fauvist-paletten till mer muterade toner, vilket visade kubismens och Paul Cézanes inflytande. Derain levererade träbitar i primitivist stil för en utgåva av Guillaume Apollinaires första bok i prose, L'enchanteur pourrissant (1909). Han visade verk vid Neue Künstlervereinigung i München 1910, 1912 vid separatisten Der Blaue Reiter och 1913 på seminariet Armory Showin New York. Han illustrerade också en samling av dikter av Max Jacob 1912. Vid ungefär denna tidpunkt började Derains arbete öppet återspegla hans undersökning av de gamla masterberna. Färg roll reducerades och formerna stramades upp. Åren 1911-1914 kallas ibland för historisk period. 1914 mobiliserades han för militärtjänst i Världskrig I och fram till hans frigivning 1919 hade han inte mycket tid att måla, även om han 1916 gav en rad illustrationer till André Bretons första bok, Mont de Piete. Efter krig vann Derain ett nytt erkännande som ledare för den förnyade klassicismen, som då blev uppåtgående. Med sin fauvons vildhet långt efter beundrades han som en hävstång för traditionen. 1919 designade han baletten La Boutiques fantasque för Diaghilev, ledare för Ballets Russes. En stor framgång skulle leda till att han skapat många balettkonstruktioner. 1920-talet var höjden av hans framgångar, eftersom han tilldelades Carnegie-priset 1928 och började visa upp sig utomlands - i London, Berlin, Frankfurt, Düsseldorf, New York City och Cincinnati, Ohio. Under den tyska ockupationen av Frankrike i Världskrig II bodde Derain främst i Paris och blev mycket mogen av tyskarna eftersom han representerade Franskens prestige. Derain gick med på en inbjudan att göra ett besök i officiellen för att Tyskland 1941 och reste med andra Fransk konstnärer till Berlin för att närvara vid en utställning av nazistisk skulptor Arno Breker. Den nazistiska propagandan maskin gjorde naturligtvis en stor del av Derains närvaro Tysklant, och efter befrielsen stämplades han som medarbetare och utstyrdes av många tidigare anhängare. Ett år före hans död drabbades han av en öga-infektion som han aldrig helt återhämtade sig från. Han dog i Garches, Hauts-de-Seine, Île-de-Frankrike, Frankrike 1954 när han slogs av en flytta fordon. I dag säljer Derain målningar för så mycket som 6 miljoner dollar. Plattorna i London var subjekt i en stor utställning vid Courtauld Institute 2005-2006. Kredit: Anpassad från Wikipedia All information tillhandahålls endast i utbildningssyfte.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
4.8 av 5 stjärnor betyg5 totalt antal recensioner
5 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Simon O.1 augusti 2020 • Verifierat köp
Print, Size: 60,96cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Väldigt enkelt att beställa och superlätt att ändra storlek och justera som man vill. Kom fram precis som jag ville ha den. Trycket var väldigt bra som tidigare beställningar. Överlag väldigt nöjd med min beställning.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Jacob L.18 maj 2020 • Verifierat köp
Print, Size: 50,80cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Helt enligt mina förväntningar, pappret och bilden påminner mycket om en klassisk serietidning vilket tilltalar mig enormt mycket! Färger och kvaliteten på pappret tilltalar mig, grövre och man kan känna fibrerna i pappret.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Helene S.5 september 2021 • Verifierat köp
Print, Size: 18,62cm x 21,67cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Jättenöjd med affischen! Stilren och superkvalitet! Kan inte säga något negativt om trycket! Fin!
Taggar
Annan information
Produkt ID: 228558991464655516
Skapad: 2009-12-11 6:04
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
