Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
63,00 kr
per folierat kort
 

Nuestra Señora de Guadalupe Gold Foil Card Folierat Kort

av
Antal:
Vertikal
Guld
Signatur matt
18 pt tjocklek / 120 lb vikt Mjuk vit, mjuk äggskalstruktur
-3,00 kr
Standard Matt
+2,00 kr
+2,00 kr

Om Folierade kort

Såld av

Storlek: Standard (12,7 x 17,8 cm)

Glittra och imponera med ett kort skapat för att få dig att stråla. Tryckt med riktig folie – vi längtar efter att se dig lysa upp tillvaron.

  • Dimensioner: 12,7 cm (L) x 17,8 cm (H) (porträtt) eller 17,8 cm (L) x 12,7 cm (H) (landskap)
  • Utsida: Tryck med metallic foliebläck, halvtoneffekt
  • Insida: Fullfärgstryck i CMYK
  • Standardvita kuvert ingår
  • Tryckbart område på baksidan är 7,6 cm x 10,2 cm (porträtt) eller 10,2 cm x 7,6 cm (landskap)
Standardvita kuvert ingår. Uppgradera till matchande färgade kuvert.

Papperstyp: Signatur matt

Vårt Signature Matte-papper är en kundfavorit – slätt vid beröring med en mjuk äggskalstruktur som lyfter vilken design som helst. Dess robusta 18 pt-vikt och naturliga känsla gör det till det perfekta valet för tidlösa, sofistikerade evenemang.

  • Exklusivt tillverkat för Zazzle

Om denna design

Nuestra Señora de Guadalupe Gold Foil Card Folierat Kort

Nuestra Señora de Guadalupe Gold Foil Card Folierat Kort

Nuestra Señora de Guadalupe Gold Foil Card ... Vackert golvtäcke.. Vackert fullt färg inuti täcket ... Tom inuti för ditt meddelande. Dam i Guadalupe (spanska: Nuestra Señora de Guadalupe), även känd som Guadalupes jungfru (spanska: Virgen de Guadalupe), är en katolsk titel för den välsignade jungfrufru Mary som i december 1531 var förenad med en serie fem marianbilder och en vinklad bild på en kloak innesluten i Basilica Dam i Guadalupe i Mexico City. Basilica är den mest besökta katolska shrin i världen och världens tredje mest besökta område i helig.[1][2] Påven Leo XIII gav bilden av en kanonisk koronation den 8 februari 1887 och kröntes högtidligt den 12 oktober 1895. Enligt katolska räkenskaper var Jungfru Mary fyra gånger till Juan Diego och gång mer till sin morbror Juan Bernardino. Den första uppståndelsen inträffade på morgonen lördagen den 9 december, 1531 (Julian-kalendern, som är den 19 december på den (proleptiska) gregorianska kalendern i nuvarande använda), när det sägs att en mexikansk inhemsk bönder vid namn Juan Diego upplevde en vision av en ung kvinna vid ställe vid namn Tepeyacs Backe, som senare blev en del av Villa de Guadalupe. i en förort till Mexiko City.[citat behövs] Enligt räkenskaperna har kvinnan som talar till Juan Diego på sitt modersmål Nahuatl (det azteska rikets språk) betecknat sig som "Jungfru Mary, mor i det sanna gudom"[3]. Hon skulle ha bett om att en kyrka skulle uppföras på den platsen i hennes ära.[Beaktande behövdes] På grundval av hennes ord sökte Juan Diego därefter ärkebiskopen i Mexico City, Fray Juan de Zumárraga, för att tala om för honom vad som hade hänt. Ärkebiskopen trodde inte Diego. Senare samma dag såg Juan Diego återigen den unga kvinnan (den andra läran) och bad honom att fortsätta insistera.[citat behövs] Nästa dag, Söndag, 10 december (Julian-kalendern), talade Juan Diego med ärkebiskopen en andra gång. Den senare gav honom i uppdrag att återvända till Tepeyac Backe och att be kvinnan om ett verkligt godtagbart, mirakulöst tecken för att bevisa hennes identitet. Senare samma dag inträffade den tredje uppståndelsen när Juan Diego återvände till Tepeyac, och när han träffade samma kvinna rapporterade han till henne att ärkebiskop hade begärt ett tecken, vilket hon samtyckte till att tillhandahålla nästa dag (den 11 december).[4] Måndagen den 11 december (Julian-kalendern) blev Juan Diego, Juan Bernardino, sjuk, vilket tvingade Juan Diego att närvara vid honom. Under tisdagen den 12 december (Julian-kalendern), när Juan Bernardinos villkor hade försämrats över natten, reste Juan Diego till Tlatelolco för att få en katolsk präst att höra Juan Bernardinos bekännelse och hjälpa honom till minister vid hans död. För att undvika att bli försenad av Junggin och skämmas över att ha misslyckats träffa henne på måndag enligt överenskommelse, valde Juan Diego en annan rutt runt Tepeyac Backe, men Junggin avlyssnade honom och frågade vart han skulle ta vägen (fjärde vanan). Juan Diego förklarade vad som hade hänt och Junggin spelade honom försiktigt för att han inte hade vänt sig till henne. I ord, som har blivit det mest berömd uttrycket för Guadalupe-lärlingar och är inskrivet ovanför huvudingången till Guadalupes Basilica, frågade hon "Har jag inte här, jag är din mor?".[Detta citat behöver ett citat] Hon försäkrade honom att Juan Bernardino nu hade haft Han har återhämtat sig och uppmanats att samla blommor från toppmötet i Tepeyac Backe, som normalt var ofruktbart, särskilt i kallet av december. Juan Diego följde hennes instruktioner och hittade Castilian ro, som inte var född i Mexiko, som blommade där. Virgin arrangerade blommorna i Juan Diego's tilma, eller cloak, och när Juan Diego öppnade sin kloak senare samma dag före ärkebiskop Zumárraga, föll blommorna till golv, vilket visade bilden av Guadalupe.[5] Dagen därpå, den 13 december (Julian-kalendern), fann Juan Diego sin morbror helt återställd, eftersom Junggin hade försäkrat honom, och Juan Bernardino konstaterade att han också hade sett henne vid sängen (femte påhitt), att hon hade instruerat honom att informera ärkebiskopen om denna föreställning och om hans mirakelkur, och att hon hade meddelat honom att hon önskade bli känd under rubriken "Guadalé" Ärkebiskopen behöll Juan Diego, först i sitt privata kapitel och sedan i kyrkan på offentlig visning, där det fick underbar uppmärksamhet. Den 26 december bildades 1531 en procession för att överföra den mirakulösa bilden tillbaka till Tepeyac Backe, där den installerades i ett litet, hastigt uppfört chapel.[6] Under denna process påstods det första miraklet ha utförts när en individ skadades dödligt i nacke av en pil som sköts av en olycka under några stiliserade martiala visningar som utfördes för att hedra jungfrun. I underbar nöd förde de anhöriga honom före Junggins bild och pläderade för sitt liv. När pilen dras tillbaka återfanns offret fullständigt och omedelbart.[7] Juan Diego's tilma har blivit Mexikos mest populära religiösa och kultursymbol och har fått utbredd kyrklig och folklig vördnad. På 1800-talet blev det den samlade gråt av spanjorer som föddes i Amerika, i vad de kallade "Nya Spanien". De sade att de ansåg att dessa tilldragelser legitimerade deras egen inhemska mexikanska ursprung. De gav upphov till en nästan messianistisk känsla av uppdrag och identitet, vilket också rättfärdigade deras väpnade uppror mot Spanien[8][9]. Historiskt sett saknade Guadalupe inte någon betydande katolsk prästerlig opposition i Mexiko och på andra håll, särskilt under tidigt-åren, och på senare tid några katolska stipendiater och till och med en tidigare abbot i Basilica, Monsignatärerna eller Guillermo Schulenburg, har till och med öppet tvivlat på Juan Diego historiska existens genom att hänvisa till deras hängivenhet som bara symbolisk, och propagerat av en sensationell kult som ville stärka den katolska hängivenheten bland ursprungsbefolkningen. Trots detta kanoniserades Juan Diego 2002 under namn Saint Juan Diego Cuauhtlatoatzin.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?

Taggar

Folierade kort
guldfoliemarkörvästerfältnuestra señora de guadalupenuestra señoraguadalupevår dammariaoskuldvirgen
Alla produkter
guldfoliemarkörvästerfältnuestra señora de guadalupenuestra señoraguadalupevår dammariaoskuldvirgen

Annan information

Produkt ID: 256856667034990113
Skapad: 2021-11-14 3:01
Betyg: G