Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
35,00 kr
per kort
 

Pennsylvania Railroad Steam Turbine Note Card Kort

Antal:
Välj ditt format
Signature matt
18 pt tjocklek / 120 lb vikt Mjuk vit, mjuk äggskalstruktur
+7,00 kr
+7,00 kr
-2,00 kr

Om Vikta hälsningskort

Såld av

Storlek: Liten, 10,2 x14,2 cm

Tack, hej eller jag älskar dig - skräddarsydda gratulationskort är genomtänkta gåvor som alltid är det perfekta sättet att uttrycka sig.

  • Dimensioner: 10,1 x 14,2 cm (porträtt); 14,2 x 10,1 cm (landskap)
  • CMYK-utskrift i fullfärg
  • Dubbelsidig utskrift utan extra kostnad

Papperstyp: Signature matt

Vårt Signature Matte-papper är en kundfavorit – slätt vid beröring med en mjuk äggskalstruktur som lyfter vilken design som helst. Dess robusta 18 pt-vikt och naturliga känsla gör det till det perfekta valet för tidlösa, sofistikerade evenemang.

  • Exklusivt tillverkat för Zazzle

Om denna design

Pennsylvania Railroad Steam Turbine Note Card Kort

Pennsylvania Railroad Steam Turbine Note Card Kort

Från www.railphotexpress.biz Baldwin Locomotive Works Pennsylvania Railroad S-2 Steam Turbine Locomotive Under ångårens ångår har företaget Baldwin gjort flera försök till alternativ teknik till dieselkraft. År 1944 byggt Baldwin S2-klassen, c/n 70900, som enda exempel för Pennsylvania Railroad, som lämnade ut det i september 1944. Det var det största direktstyrda ångturbinlokomotivet i världen och hade en 6-8-6-hjuls arrangemang. Det var ursprungligen designat som 4-8-4, men på grund av brist på lättviktsmaterial under Världskrig II krävde S2 ytterligare inledande och avslutande hjul. S2, som är numrerad 6200 på PRR-listan, hade en maximal uteffekt på 6 900 HP och hade hastigheter över 100 mph. Med anbudet var enheten ca 123 fot lång. Ångturbin var en modifierad marin enhet. Medan kraftledningssystemet var enklare än en generator hade det en dödlig brist: turbinen var ineffektiv vid långsamma hastigheter. Under cirka 40 mph använde turbinen enorma mängder ånga och bränsle. Vid höga hastigheter skulle emellertid S2 kunna driva det tunga tåg nästan utan problem och på ett effektivt sätt. Den släta turbinenheten stressar mycket mindre på spåret än ett normalt kolvdrivet lok. Den låga effektiviteten vid långsamma hastigheter orsakade dock denna turbin, och med införandet av dieselström byggdes inga fler S2S. Lok pensionerades 1949 och skrotades i maj 1952.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

5.0 av 5 stjärnor betyg4 totalt antal recensioner
4 totalt 5-stjärniga recensioner0 totalt 4-stjärniga recensioner0 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
4 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Songs O.29 december 2019Verifierat köp
Vik gratulationskort, Storlek: Standard, 12,7 x 17,8 cm, Papper: Signature matt, Kuvert: Vit
Skaparen recension
Bra kvalitet på papper och tryck. Överträffade förväntningarna och blev bättre än vad den ser ut på bilden. God kvalitet på färger och klarhet.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Songs O.29 december 2019Verifierat köp
Vik gratulationskort, Storlek: Standard, 12,7 x 17,8 cm, Papper: Signature matt, Kuvert: Vit
Skaparen recension
Överträffade mina förväntningar och kan varmt rekommenderas! Trycket var jättefint på alla sätt och vis.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Songs O.29 december 2019Verifierat köp
Vik gratulationskort, Storlek: Standard, 12,7 x 17,8 cm, Papper: Signature matt, Kuvert: Vit
Skaparen recension
God kvalitet på papper och tryck. Överträffade mina förväntningar. Fint tryck! God kvalitet på färg och klarhet. Inge att klaga på!

Taggar

Vikta hälsningskort
vintagepennsylvansk järnvägslinjebaldwin lokomotivtågångturbinlokphiladelphia pennsylvaniajärnvägjärnvägar
Alla produkter
vintagepennsylvansk järnvägslinjebaldwin lokomotivtågångturbinlokphiladelphia pennsylvaniajärnvägjärnvägar

Annan information

Produkt ID: 137745407913388611
Skapad: 2013-02-10 12:10
Betyg: G