Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
647,00 kr
per klocka
 

Pennsylvania Railroad T1 Locomotive 6111 Armbandsur

av
Antal:
Svart vintage läder
+648,00 kr
+648,00 kr
+648,00 kr
+432,00 kr

Om Klockor

Såld av

Stil: Herr vintage svart läder armbandsur

Herr Vintage läder klocka är en klocka med stor urtavla som aldrig kommer att gå ur stil. Med en tre hand kvarts rörlighet och äkta läderband , är denna klocka klassiska look bra för både formella och speciella tillfällen och events. Anpassa urtavlan med ditt namn och designes för att göra en klocka perfekt anpassad till din personlighet och stil.

  • Herr armbandsur
  • Material:
    • Urtavla: Legering
    • Klockarmband: Läder
  • Dimensioner:
    • Urtavla: 3.68 cm i diameter
    • Klockarmband: 23.5 cm x 2.18 cm
    • Urtavla: 4.44 cm i diameter
    • Vikt: 52.16 g
  • 3-hand analog Japan Quartz®
  • Full skräddarsytt tryck på klock ansiktet
  • Spänne stängning
  • Vattentålig: Up till 30 m
  • 1 år tillverkar begränsad garanti
  • Batteri inkluderat
  • Denna produkt rekommenderas för åldrar 13+

Om denna design

Pennsylvania Railroad T1 Locomotive 6111 Armbandsur

Pennsylvania Railroad T1 Locomotive 6111 Armbandsur

Det här var ett 4-4-4-4-4-4-4-4-4-4. Strömlinjeformad, kraftfull, 12-ånglok byggt av Baldwin Locomotive Works 1942. T1erna testades på PRR Broadway Begränsad Passenger Tåg. Pennsylvania Railroad's 52 T1-klass duplex-drive 4-4-4-4-4-4-ånglokomotiv, som infördes 1942 (två prototyper) och 1945-1946 (50 produktion), var deras sista ånglokomotiv byggt och de mest kontroversiella. De var ambitiösa, tekniskt sofistikerade, kraftfulla, snabba och unikt strömlinjeformade av Raymond Loewy. Men de var också benägna att drabbas av våldsamma hjulförluster både när de började och i hastighet, komplicerade att underhålla och dyra för springa. Den offentliga destrueringstjänsten lämnat 1948 för alla diesellok i ställe på tåg för expresspassagerare och obesvarat frågan om huruvida T1:s brister var möjliga att lösa. I en artikel i Pennsylvania Railroad Technical and Historical Society Magazine från 2008 i Vår avslöjades dock att problemen med hjulglidningen orsakades av att tåg inte gick över till T1 på rätt sätt, vilket resulterade i överdrivet tunna tillämpningar, vilket i sin tur orsakade hjulen på detta mycket kraftfulla lokomotiv. De flesta T1s, som har flyttats av nya dieselmotorer, var ur drift 1952. Alla T1-lok såldes för skrot mellan 1951 och slutet av 1955. bilder © Stan Feldman 18 1999
Automatisk översättning

Kundrecensioner

Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?

Taggar

Klockor
vintagemotordrivna arbetenpennsylvania motorvägånglokpassagerarfordontågjärnvägar
Alla produkter
vintagemotordrivna arbetenpennsylvania motorvägånglokpassagerarfordontågjärnvägar

Annan information

Produkt ID: 256609364362382163
Skapad: 2022-04-14 9:48
Betyg: G