Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
200,00 kr
per affisch
 

Pennsylvania Railroad T1 Locomotive 6111 Poster

Antal:
Välj ditt format
27,9 x 35,5 cm
Ingen

Om Affischer

Såld av

Papperstyp: Budget-affischpapper (halvblank)

Dina väggar speglar din personlighet, så låt dem tala med dina favoritcitat, konstverk eller designer tryckta på våra anpassade Giclée-affischer! Högkvalitativt, mikroporöst resinbelagt papper med en vacker halvblank yta. Välj mellan standardstorlekar eller anpassade affischer och ramar för att skapa konst som perfekt representerar dig.

  • Giclée-utskrifter av gallerikvalitet
  • Perfekt för livfull konst och fotoreproduktion
  • Halvblank yta
  • Pigmentbaserade bläck för högupplöst tryck i fullfärgsspektrum
  • Hållbart 185 g/m² papper
  • Finns i anpassade storlekar upp till 152 cm (60")
  • Ramar finns för alla standardstorlekar
  • Ramar inkluderar antireflex akrylglas

Om denna design

Pennsylvania Railroad T1 Locomotive 6111 Poster

Pennsylvania Railroad T1 Locomotive 6111 Poster

Från www.railphotoexpress.biz: Det här var ett 4-4-4-4-4-4-4-4-4. Strömlinjeformade, kraftfulla, effektiva, ett av två ånglok byggt av Baldwin Locomotive Works 1942. T1erna testades på Prr Broadway Begränsad Passenger Tåg. Pennsylvania Railroad's 52 T1-klass duplex-drive 4-4-4-4-4-4-ånglokomotiv, som infördes 1942 (två prototyper) och 1945-1946 (50 produktion), var deras sista ånglokomotiv byggt och de mest kontroversiella. De var ambitiösa, tekniskt sofistikerade, kraftfulla, snabba och unikt strömlinjeformade av Raymond Loewy. Men de var också benägna att drabbas av våldsamma hjulförluster både när de började och i hastighet, komplicerade att underhålla och dyra för springa. Den offentliga destrueringstjänsten lämnat 1948 för alla diesellok i ställe på tåg för expresspassagerare och obesvarat frågan om huruvida T1:s brister var möjliga att lösa. I en artikel i Pennsylvania Railroad Technical and Historical Society Magazine från 2008 i Vår avslöjades dock att problemen med hjulglidningen orsakades av att tåg inte gick över till T1 på rätt sätt, vilket resulterade i överdrivet tunna tillämpningar, vilket i sin tur orsakade hjulen på detta mycket kraftfulla lokomotiv. De flesta T1s, som har flyttats av nya dieselmotorer, var ur drift 1952. Alla T1-lok såldes för skrot mellan 1951 och slutet av 1955.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

4.8 av 5 stjärnor betyg5 totalt antal recensioner
4 totalt 5-stjärniga recensioner1 totalt 4-stjärniga recensioner0 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
5 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Simon O.1 augusti 2020Verifierat köp
Print, Size: 60,96cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Väldigt enkelt att beställa och superlätt att ändra storlek och justera som man vill. Kom fram precis som jag ville ha den. Trycket var väldigt bra som tidigare beställningar. Överlag väldigt nöjd med min beställning.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Jacob L.18 maj 2020Verifierat köp
Print, Size: 50,80cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Helt enligt mina förväntningar, pappret och bilden påminner mycket om en klassisk serietidning vilket tilltalar mig enormt mycket! Färger och kvaliteten på pappret tilltalar mig, grövre och man kan känna fibrerna i pappret.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Helene S.5 september 2021Verifierat köp
Print, Size: 18,62cm x 21,67cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Jättenöjd med affischen! Stilren och superkvalitet! Kan inte säga något negativt om trycket! Fin!

Taggar

Affischer
vintagemotordrivna arbetenpennsylvania motorvägånglokomotivpersontågtågjärnvägar
Alla produkter
vintagemotordrivna arbetenpennsylvania motorvägånglokomotivpersontågtågjärnvägar

Annan information

Produkt ID: 228924893085792234
Skapad: 2016-10-31 15:18
Betyg: G