Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
509,00 kr
per klocka
 

Pennsylvania Railroad T1 Locomotive 6111 Rund Klocka

Antal:
20,3 cm rund akryl
+66,00 kr
+66,00 kr

Om Väggklockor

Såld av

Stil: 20,3 cm rund akryl väggklocka

Anpassa din väggklocka för att skapa en funktionell väggdekor som passar perfekt till din heminredning, visa upp din konst eller ditt favoritfoto eller ge bort som en personlig gåva. Den här unika väggklockan av hög kvalitet är vibrerande tryckt med AcryliPrint®HD-processen och har ett förinstallerat upphängningsfält på baksidan för enkel upphängning och en design som inte klickar.

  • 2 storlekar: 20,3 cm diameter eller 27,3 cm diameter
  • Material: Klass-A akryl
  • Ett AA-batteri krävs (ingår inte)
  • Lägg till foton, konstverk och text
  • Endast för inomhusbruk, rekommenderas inte för utomhusbruk
California Residents: Prop 65 Disclaimer
VarningVARNING: Denna produkt kan utsätta dig för kemikalier inklusive bly, som är känt i delstaten Kalifornien för att orsaka cancer och fosterskador eller andra reproduktionsskador. För mer information, gå till www.P65Warnings.ca.gov.

Om denna design

Pennsylvania Railroad T1 Locomotive 6111 Rund Klocka

Pennsylvania Railroad T1 Locomotive 6111 Rund Klocka

Det här var ett 4-4-4-4-4-4-4-4-4-4. Strömlinjeformad, kraftfull, 12-ånglok byggt av Baldwin Locomotive Works 1942. T1erna testades på PRR Broadway Begränsad Passenger Tåg. Pennsylvania Railroad's 52 T1-klass duplex-drive 4-4-4-4-4-4-ånglokomotiv, som infördes 1942 (två prototyper) och 1945-1946 (50 produktion), var deras sista ånglokomotiv byggt och de mest kontroversiella. De var ambitiösa, tekniskt sofistikerade, kraftfulla, snabba och unikt strömlinjeformade av Raymond Loewy. Men de var också benägna att drabbas av våldsamma hjulförluster både när de började och i hastighet, komplicerade att underhålla och dyra för springa. Den offentliga destrueringstjänsten lämnat 1948 för alla diesellok i ställe på tåg för expresspassagerare och obesvarat frågan om huruvida T1:s brister var möjliga att lösa. I en artikel i Pennsylvania Railroad Technical and Historical Society Magazine från 2008 i Vår avslöjades dock att problemen med hjulglidningen orsakades av att tåg inte gick över till T1 på rätt sätt, vilket resulterade i överdrivet tunna tillämpningar, vilket i sin tur orsakade hjulen på detta mycket kraftfulla lokomotiv. De flesta T1s, som har flyttats av nya dieselmotorer, var ur drift 1952. Alla T1-lok såldes för skrot mellan 1951 och slutet av 1955. bilder © Stan Feldman 18 1999
Automatisk översättning

Kundrecensioner

5.0 av 5 stjärnor betyg1 totalt antal recensioner
1 totalt 5-stjärniga recensioner0 totalt 4-stjärniga recensioner0 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
1 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Inger H.11 augusti 2013Verifierat köp
Väggklocka, 20,3 cm rund akryl
Zazzles program för granskare
Bra kvalitet, verkar hålla tiden, mycket fin outlay. Fina färger, namnet blev kanon (texten som jag valde)-JÄTTENÖJD

Taggar

Väggklockor
vintagemotordrivna arbetenpennsylvania motorvägånglokpassagerarfordontågjärnvägar
Alla produkter
vintagemotordrivna arbetenpennsylvania motorvägånglokpassagerarfordontågjärnvägar

Annan information

Produkt ID: 256953718700615749
Skapad: 2022-04-14 9:45
Betyg: G