Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
20,00 kr
per vykort
 

Pennsylvania Station New York 1912 Vykort

Antal:
Signature matt
18 pt tjocklek / 120 lb vikt Mjuk vit, mjuk äggskalstruktur
-2,00 kr

Om Postcards

Såld av

Storlek: Standard Matt

Skapa ditt eget vykort som är värt en semester! Alla vyer som du har sett, alla monument som du har förälskat dig i kan läggas till på ditt vykort med vårt personliga verktyg.

  • Dimensioner: 14,2 cm L x 10,8 cm H; kvalificerad USPS-format för vykort
  • Högkvalitativ tryckning i fullfärg på båda sidor

Papperstyp: Signature matt

Vårt Signature Matte-papper är en kundfavorit – slätt vid beröring med en mjuk äggskalstruktur som lyfter vilken design som helst. Dess robusta 18 pt-vikt och naturliga känsla gör det till det perfekta valet för tidlösa, sofistikerade evenemang.

  • Exklusivt tillverkat för Zazzle

Om denna design

Pennsylvania Station New York 1912 Vykort

Pennsylvania Station New York 1912 Vykort

Från www.railphotoexpress.biz- Pennsylvania Station 1912 Pennsylvania Station har utsetts till Pennsylvania Railroad (PRR), dess byggare och ursprungliga hyresgäst, och delar namn med flera station i andra städer. Den nuvarande anläggningen är den avsevärt ombyggda underjordiska återstoden av en mycket granderstruktur som är designad av McKim, Mead och White och som slutfördes 1910. Det ursprungliga Pennsylvania Station ansågs vara ett mästerverk i Beaux-Arts stil och ett av arkitekturjuvelerna i New York City. Rivningen av det ursprungliga huvudhuset och utgrävningen av tåg inleddes 1963. Pennsylvanias anläggning, inklusive den fjärde och nuvarande Madison Square Garden, färdigställdes 1968. Fram till 1900-talet upphörde PRR:s järnvägsnät på den westerna sidan av Hudsonfloden (gång känd lokalt som Nordfloden) i Exchange Ställe i Jersey City, New jersey. Manhattanbundna passagerare gick ombord på färjor till Hudsonfloden kor under färdens sista sträcka. Den centrala järnvägslinjen i New York körde ner Manhattan från norr under Park Avenue och avslutades vid Grand Central Terminal vid 42nd St. Pennsylvania Railroad övervägde att bygga en järnvägsbro över Hudson, men staten krävde att en sådan bro skulle vara ett gemensamt projekt med andra järnvägslinjer i New jersey, som inte var intresserade. Alternativet var en tunnel under floden, men ånglok kunde inte använda en sådan tunnel, och i vilken fodral som helst hade den statliga lagstiftningen i New York förbjudit ånglok på Manhattan efter den 1 juli 1908.Utvecklingen av ellokomotivet vid 1900-talets vändpunkt gjorde en tunnel möjlig. Den 12 december 1901 tillkännagav PRR:s ordförande Alexander Cassatt järnvägslinjen att gå in i New York City genom tunneltrafik under Hudson och bygga ett stort station på Västern Manhattan söder om 34th Street. Från och med juni 1903 borrades två enkelspårstunnlar från väster under Hudsonfloden och fyra enkelspårstunnlar ströks från öster under Öster. Denna andra omgång tunnlar kopplade det nya station till Queens och Long Island Rail Road, som stod under PRR-kontroll och Sunnyside Yard i Queens, där tåg skulle underhållas och byggas. Elektrifieringen var från början 600 volt DC-tredjedels järnväg, som senare ändrades till 11 000 volt AC-overhead-katenary, när elektrifieringen av PRR:s huvudlinje till sist utvidgades till Washington D. C. I tidigt 1930-talet slutfördes byggandet i Hudsonflodtunnlarna den 9 oktober 1906 och i Öster flodtunnlarna den 18 mars 1908. Under tiden bröts mark för Pennsylvania Station den 1 maj 1904. Vid tidpunkten för färdigställandet och den reguljära trafiken genom tåg i Söndag, den 27 november 1910, uppgick den totala projektkostnaden för Pennsylvania Railroad för station och tillhörande tunnlar till 114 miljoner dollar (cirka 2,7 miljarder dollar 2011), enligt en rapport från Interstate Commerce Commission.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

4.7 av 5 stjärnor betyg32 totalt antal recensioner
22 totalt 5-stjärniga recensioner9 totalt 4-stjärniga recensioner1 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
32 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Klara-Maria M.1 augusti 2021Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Produkten var toppen, köpte en bunt till mina anställda som "härlig semester"önskning. Gick hem hos alla, skapade rolig ich bra stämning. Trycket var precis som förväntat. 5/5
5 av 5 stjärnor betyg
Av Astrid G.20 augusti 2020Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Bra kvalité på papperet och jag fick de fort levererade. Färgerna på trycket stämmer med originalet dvs Carl Larssons målningar.
5 av 5 stjärnor betyg
Av vide m.27 juli 2020Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Really like the card, exactly what I was looking for. Colors and everything seemed to be of great quality

Taggar

Postcards
pennsylvania rälvägpennsylvania stationny gortstadtåg stationvintagestationelloktåg
Alla produkter
pennsylvania rälvägpennsylvania stationny gortstadtåg stationvintagestationelloktåg

Annan information

Produkt ID: 239831178415922966
Skapad: 2013-03-21 6:29
Betyg: G