Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
158,00 kr
per foto
 

Pioneer Zephyr 1934 Fototryck

av
Antal:
Anpassningsbar (37,19cm x 28,23cm)

Om Fotografering

Såld av

Media: Premium Satin fotopapper

Att förstora ett foto - utan att kompromissa med kvaliteten eller upplösningen - är en svår balansgång. Men med den här fotoutvidgningen och vårt HP Premium Instant-Dry Satin fotopapper kan du få fram förstorade bilder med hög upplösning i olika storlekar. Det här pappret, som används av professionella fotografer, garanterar djupare svärta, mer levande färger och bättre glans jämnhet. Ladda upp dina foton nu och förvandla daterade, undermåliga bilder till utskrifter av studiokvalitet!

  • Finns i porträtt-, landskaps- och kvadratformat.
  • Välj mellan nästan 20 olika storlekar eller ange din egen storlek
  • Satin finish
  • Färgbeständig
  • Pappersvikt 260 g/m² enligt ISO 536
  • Papperstjocklek 10,3 mil/260 mikron enligt ISO 534

Om denna design

Pioneer Zephyr 1934 Fototryck

Pioneer Zephyr 1934 Fototryck

Pioneer Zephyr 1948 Pioneer Zephyr är en dieseldriven järnväg tåg som består av järnvägsvagnar som permanent leddes ihop med Jacobs bogies, som byggdes av Budd Company 1934 för Chicago, Burlington och Quincy Railroad (CB&Q), allmänt känd som Burlington. Tåg hade en omfattande använda av rostfritt stål, ursprungligen benämndes Zephyr och var tänkt som ett verktyg som ville marknadsföra persontrafik på järnväg i Förenade Stater. Byggnaden omfattade innovationer som t.ex. att skjuta (en specialiserad typ av spotsvetsning) för att gå med rostfritt stål och att göra tal för att minska dess vikt. Den 26 maj 1934 fastställde den ett hastighetsregister för resor mellan Denver, Colorado och Chicago, Illinois, när det på 1 015 sjömil (1 633 km) utan stoppstrecket "Dawn-to-Dusk" på 13 timmar 5 minuter vid en genomsnittlig hastighet av 77 mph (124 km/h . För en del av springa nådde den en hastighet på 112,5 km/h (181 km/h), precis kort om det dåvarande amerikanska landhastighetsregistret på 115 km/h (185 km/h). Den historiska dashen inspirerade till en film från 1934 och tåg smeknamn, "The Silver Streak". Den 11 november 1934 gick tåg in i linjetrafiken mellan Kansas City, Missouri, Omaha, Nebraska och Lincoln, Nebraska. Den drev denna och andra rutter fram till pension 1960, när den donerades till Chicago's Museum of Science and Industry, där den fortfarande finns på offentlig visning. Tåg betraktas i allmänhet som det första framgångsrika företaget på de amerikanska järnvägarna. Den första Zephyr kompletterades av Budd Company den 9 april 1934, med en 8-cylinder, 600-hästkraft (447 kW), 8-201-A-modell Winton-motor. Precis som de dieseldrivna elektriska lokomotiven som inom kort trängde in i det amerikanska järnvägsnätet har denna motor en elgenerator. Den el som den genererade matades sedan till eldrivna drivmotorer som är anslutna till axlarna i tåg front lastbil. Tåg ingenjör satt i ett litet utrymme i tåg näsan, direkt framför huvudmovern. Bakom motorn i den första karossen fanns en 9,1 m lång järnvägsstation. Den andra karossen bestod av en liten bagagesektion och en kort-buffé och 20-passagerarbusssektion. Den tredje och sista karossen i tåg, såsom den ursprungligen byggdes, konfigurerades som halv buss (40 passagerarsäten) och halv observationsbil (12 passagerarsäten). Som byggts hade tåg 72 säten och kunde transportera 50 000 pund (22,7 ton) bagage och expressgods. Denna officiell-ridning ägde rum den 18 april 1934 vid Pennsylvanias järnvägs Broad Street Station i Philadelphia i Pennsylvania. Copyright © 1999-2022 Stan Feldman
Automatisk översättning

Kundrecensioner

Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?

Taggar

Fotografering
pionjär zephyrbudd companyphiladelphia pennsylvaniatågpermanent ledad passagerare tågrostfritt stålräls
Alla produkter
pionjär zephyrbudd companyphiladelphia pennsylvaniatågpermanent ledad passagerare tågrostfritt stålräls

Annan information

Produkt ID: 190241887918939203
Skapad: 2022-05-18 16:15
Betyg: G