Spel och aktiviteter
Bröllopsteman
Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
3 843,00 kr
per canvastryck
Raft av Medusa (J.L.T.GÉRICAULT) Canvastryck
Antal:
Storlek
Anpassningsbar (141,23cm x 93,98cm)
Tjocklek på Canvasen
1,9 cm
+800,00 kr
Ram
Ingen
Om Canvastavlor
Såld av
Om denna design
Raft av Medusa (J.L.T.GÉRICAULT) Canvastryck
JEAN LOUIS THÉODORE GÉRICAULT - La Balsa de la Medusa (Museo del Louvre, 1818-19) The Raft of the Medusa (Fransk: Le Radeau de la Méduse) är en oljemålning av 1818-1819 från Fransken Romantic painter and lithuse "Théodore Géricault (1791-1824)". När konstnären var 27 år har arbetet blivit en ikon för Fransk Romanticism. Vid 491 cm × 716 cm (193,3 tum × 282,3 tum) är det en storlek målning som skildrar ett ögonblick från efterdyningarna av vraket efter Franskens fregatt Méduse, som rann runt kusten i dagens Mauretanien den 5 juli 1816. Minst 147 människor kastades i snabb takt på en flotte, alla utom 15 dog under de 13 dagarna före räddingen, och de som överlevde utsattes för svält och uttorkning och utövade kannibalism. Händelsen blev en skandal i internationell, delvis på grund av att dess orsak i stor utsträckning tillskrevs den Fransk kaptenens oförmåga att agera under överinseende av den nyligen återställda monarkin för Fransk. I själva verket hade Kung Louis XVIII ingen talan på kaptenens möte, eftersom monarkerna inte var direkt involverade i utnämningar av fartyg som en marin fregatt. Möte för vicomte de Chaumareys som kapten för Méduse skulle ha varit en rutinmässig marin möte som tillverkats inom marinens Mission[2]. Vid valet av tragedin som subjekt är viktigt för hans första stora arbete - en obeställd bild av en händelse från senare tid - valde Géricault medvetet en välkänd händelse som skulle generera underbart allmänintresse och bidra till att hans karriär kunde inledas.[3] Evenemanget fascinerade den unga konstnären, och innan han började arbeta med den slutliga målningen gjorde han omfattande efterforskningar och utarbetade många förberedande skisser. Han intervjuade två av de överlevande och byggde upp en detaljerad modell av båten. Hans ansträngningar tog honom till bårhus och sjukhus där han kunde se färg och struktur på det döende och döda köttet. Som konstnären hade förväntat sig, visade sig målningen vara mycket kontroversiell vid sitt första framträdande i 1819 års Parissalon, och lockade med lika mycket passionerade lovord och fördömanden. Men det har etablerat sitt rykte i internationell, och i dag betraktas det allmänt som ett seminarium i den romska rörelsens tidigt historia när det gäller målning av Fransk. Även om Medelhavsraferna behåller inslag om historiematerivatens traditioner, både i valet av subjekt och i dess dramatiska presentation, utgör det en brytning från lugnen och ordningen för den dåvarande Neoclaritskolan. Géricaults arbete fick stor uppmärksamhet nästan omedelbart efter det första utslaget och utvisades sedan i London. Det förvärvades av Louvren kort efter konstnärens död i tidigt vid 32 års ålder. Målningens inflytande kan ses i Eugène Delacroix, J. M. W. Turner, Gustave Courbet och Édouard Manet.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?
Taggar
Annan information
Produkt ID: 192276361738064613
Skapad: 2014-05-16 23:47
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
