Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
4 131,00 kr
per canvastryck
 

SAINT SEBASTIAN Stretched Kanvastryck

av
Antal:
Anpassningsbar (76,20cm x 100,33cm)
3,175 cm
-600,00 kr
Ingen

Om Canvastavlor

Såld av

Mediatyp: Premium Inramad Canvas

Förvandla dina älskade minnen till ett underbart konstverk med Zazzles premium Giclee-inlindade dukar. Tillverkad av ett arkivpapper i bomull-polyesterblandning utan tillsatser, gör våra omedelbart torra dukar långvariga, blekningsbeständiga tryck. Med pigmentbaserade bläck (snarare än färgämnesbaserade bläck) kommer dina foton och konstverk att skrivas ut med högsta upplösning, vilket bevarar alla deras ursprungliga detaljer och hela färgspektrumet. Lägg till dina familjebilder, semesterbilder, konstverk och andra vackra ögonblick för att skapa fantastiska minnen för ditt hem!

Material:

  • Standard digitaltrycksduk
  • Satin/matt yta
  • Rep-, sprick- och vridningsbeständig
  • Tryck:

  • Avancerad tryckteknologi för skarp fotografisk reproduktion och färgtreue
  • UL-certifierat GREENGUARD GOLD-bläck
  • Blek- och vattenresistent
  • Anti-gulnande
  • Stretchbar:

  • FSC-certifierad från hållbara skogar
  • Knotter, sav och vridningfri
  • Fingerfogad för styrka
  • Konditionstorkad
  • Grunt väggavstånd
  • Valfri inramning:

  • Material: 100% äkta furu
  • Dimensioner: 4,4 cm D x 1 cm B, med en 1 cm lucka mellan duken och ramen
  • 100% konditionstorkad profil
  • Dubbel slipad & ytbehandlad utan toxiner eller avskavning
  • Finns i professionell matt svart, vit och espressobrown finish
  • Observera: det finns endast en ramdjup, så 3,2 cm duk kan sticka ut något över ramen, medan 1,9 cm duken kommer att vara infälld
  • Montering:

  • Redo att hänga - förinstallerat sågklingehängande hårdvara
  • Gummidämpare - förinstallerade dämpare skyddar väggytan och håller trycket rakt på väggen
  • Skötsel:

  • Rengör med en torr trasa vid behov
  • Om denna design

    SAINT SEBASTIAN Stretched Kanvastryck

    SAINT SEBASTIAN Stretched Kanvastryck

    SAINT SEBASTIAN Stretched Kanvastryck ... av Giovanni Antonio Bazzi, känd som Sodoma ... 1525 ... olja på canvas ... I förhållande till den använda som arbetet var avsett för, och som måste vara synligt både framifrån och bakifrån, beställdes den processionella gonfalonet till Sodoma 1525 av medlemmarna i företaget Saint Sebastian, en av de många föreningarna för medlidande och hjälp till de sjuka som bildats i området Porta Camollia på Siena. Traditionellt har Sebastian, den romerska arméns praetorianer, en man av kristen tro som dömdes till döden av Diocletian, tilldelats rollen som beskyddare mot epidemiska sjukdomar. Under många århundraden, och särskilt mellan 1400- och 1800-talet, har dessa sjukdomar upprepade gånger plågat Europas länder. Den passion som helgonet, som leddes till Palatine backe, som var knuten till ett träd och som sköts med pilar, definieras i symbolen från Renaissancen på. I detta sammanhang förkroppsligar Sebastian ett ideal av stark, ungdomlig skönhet, segrande även i ansikte av de mest grymma plågorna, såsom de som drabbades av okända och dödliga sjukdomar under dessa århundraden, men som människan lärt sig samexistera med, genom att omge sig med ett nätverk av solidaritet i social, som broderskaperna. Sodoma ställe är huvudperson i förgrunden och målar upp honom i ett starkt ljus med känslig chiaroscuro-skuggning mot en bakgrund av ett landskap som studeras med gamla ruiner, av det slag som han hade lärt sig om i Rom, genom att följa det exempel som Raphael och hans elever gav. Den helgonförklaring som genom hagiograferna definieras som "athlettChristi" sammanföll - särskilt i Renaissancens känslighet - med hänvisningen till en perfekt, en atletisk kropp, som vrids med smärta och som följer formen på träd-stammen som han är bunden till. Sodoma, liksom hans kolleger, hade tillgång till en lång rad gamla grekiska och romerska statyer, en oändlig mängd modeller och former som han brukade identifiera högerna av formell perfektion och samtidigt personifiera uttrycket av dramat. Hans underbarare inspiration kom från den mest berömda och kopierade skulpturen i Rom under 1600-talet: Laocoön och hans söner, en grupp marbelstatyer som hittades på Oppian Backe och som omedelbart hade en enorm, långvarig ikonografisk popularitet. Ikonen med helgon, svag och lidande, med tårar som strömmar ned sitt vackra ansikte när han tar emot martyrdomens krona från ängeln, var den första som framstod för de trogna under processionerna och som väckte de mest känslomässiga känslorna av medkänsla och tro. Men standardens funktion och dess budskap är slutförda på baksidan, en mer högtidlig och officiell bild, där man firar Junggin, Sienas beskyddare, vars blick vilar på den grupp av sändare som nickar grund i målningen. Saint Sigismondo och St Rocco finns i centrum av dessa. Bolagets ledare var också bland de första kristna martyrerna. Särskilt San Rocco (Montepellier 1345/1350- Angera?, Varese 1376/79) är ett annat figur som traditionellt har anknytning till hälsovårdsområdet för sin roll som beskyddare mot pesten. Enligt en förklaring har Rocco under en pilgrimsfärd i Rom, efter att ha donerat alla sina tillhörigheter till de fattiga, slutat i Acquapendente, nära Viterbo, och hängivet sig till att hjälpa de sjuka och arbetande mirakulösa hälsovårdsindikatorer som spred hans anseende långt och brett. Han fångade själv pesten och blev sjuk, men återhämtade sig och satte snart igång igen och fortsatte sitt välgörenhetsarbete. Rocco sägs ha dött i fängelset efter att ha arresterats nära Angera av soldater, som misstänkt person. Hans sekt blev mycket utbredd i hela norra Italien, särskilt i Lombardiet. Sodoma skildrar Saint med en pilgrims och ängeln med de traditionella egenskaperna, medan den "boil", den svullna svullnad som lämnas av den fruktansvärda svarta pesten, på hans höger anges. Bröderna i Porta Camolia är placerade vid sidan av Sigismondo och Rocco, klädda i vita manteln och huvor, som lämnar den moraliska och kroppsliga tröst de kände en medborgerlig plikt att administrera, och spår av dessa överlever fortfarande i dag i den traditionella toskanska omsorgsfulla ge etiken. Arbetets identifierings- och funktionalitetsvärden har fortsatt att respekteras i underbaren över tiden, till och med när andningsorganet återupprättades. Bröderna vägrade faktiskt att sälja det till handlare från Lucca för en avsevärd summa pengar, fast beslutna att bevara det på sin ursprungliga plats. Men de var hjälplösa i ansikte på storhertigen Pietro Leopoldos begäran, som 1784 köpte arbetena till galleriet i Florentine. Ursprunglig storlek 206 x 154 cm. .
    Automatisk översättning

    Kundrecensioner

    Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?

    Taggar

    Canvastavlor
    helgonsebastianskamarkåtsterfältsodomagiovanniantoniobazziskyddarefrån sjukdom
    Alla produkter
    helgonsebastianskamarkåtsterfältsodomagiovanniantoniobazziskyddarefrån sjukdom

    Annan information

    Produkt ID: 192431267913687524
    Skapad: 2021-10-08 2:14
    Betyg: G