Spel och aktiviteter
Bröllopsteman
Riktig foliering
Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
54,00 kr
per folierat kort
Sassoferrato Madonna och Child Gold Foil Card Folierat Kort
Antal:
Orientation
Vertikal
Foliering
Guld
Papperstyp
Signatur matt
18 pt tjocklek / 120 lb vikt Mjuk vit, mjuk äggskalstruktur
-3,00 kr
Kuvert
Standard Matt
+2,00 kr
+2,00 kr
Tillskrivning
Om Folierade kort
Såld av
Om denna design
Sassoferrato Madonna och Child Gold Foil Card Folierat Kort
GIOVANNI BATTISTA SALVI IL SASSOFERRATO (SASSOFERRATO 1609 - ROME 1685) MADONNA OCH BARN ... Fin konst-guldjulkort. Sassoferratos rykte på 1700-talskonst byggs nästan helt på hans målningar av Madonna, som utförts med en anmärkningsvärd enkelhet av färg och sammansättning, nästan helt utan bakgrundsbilder eller hänvisningar till baroque- eller klassiska former. Hans genialitet ljög i att fånga en vision av Madonna av en sådan utomordentlig skönhet och hängivenhet som skilde honom från alla andra contemporary. Samma ansikte förekommer med små variationer i huvuddelen av hans lilla produktion och skulle imiteras av generation av målare. Giovanni Battista Salvi föddes i Sassoferrato 1609. Hans far var en lokal målare vid namn Tarquinio, med vilken han fick sin första utbildning. Som ung man måste han ha rest till områden som gränsar till Marches, såsom Umbrien och Perugia, där han från och med 1630 var anställd av Benediktine Convent i S. Pietro, för vilken han producerade tio helgon för taket för kyrkans docka. Även om andra konstnärer från Bologna-skolan, som Guido Reni och Guercino, är tydligt påverkade, har han enligt traditionen studerat i Rom och i Neapel med Dominichino, som 1631 hade lämnat Rom för Neapel. Till denna herre är han skyldig den tydliga, förfinade och idealiserade skönhet som påverkade hans mycket individualistiska stil. Det första beviset på Sassoferratos närvaro i Rom är inte kom förrän 1641, när han avrättade en målning för San Francesca di Paola-kyrkan. I år gav prinsessan Pamphili di Rossano honom i uppdrag att måla en av sina mest kända målningar, Vår Dam i Rosary, för Santa Sabinas kyrka. Vid tiden för hans giftermål 1648 bodde han i den romerska församlingen San Salvatore ai Monti, artisternas kvarter, men under de kommande trettio åren finns det ingen ytterligare dokumentation om var han befann sig och ingen av hans målningar är undertecknad eller daterad. Förmodligen arbetade han under den här tiden med att producera det stora bilder av jungfrun som han blev berömd för. Trösten för sådant bilder, som stimulerades av den marianskult som främjades av motreformeringen, tvingade honom att måla dem i kvantitet och att behålla ett reservat lagrar för att möta den ständigt ökande efterfrågan. Trots det underbara antalet sådana bilder visar var och en av dem på en konsekvent hög kvalitet på genomförandet. I varje arbete visar han sitt omsorgsfulla hantverk och skickliga använda av briljant färg. I den nuvarande målningen drar Junggin det sovande Kristus-barnet på ett ömt sätt i hennes arm. Kristus Child är ett typiskt, friskt baby med sina rosenkinkor och klumpa arm och ben. Mary visas som en strålande ung mor. Den här bilden ger jungfrun och barnet mänskliga kvaliteter och firar det naturliga moderbandet mellan mor och spädbarn. Detta band understryks av det sätt på vilket Mary omfamnar Jesus och vildar hennes kind på huvudet. Här är färgningen enkel men briljant vibrerande. Riken, varma golder och pinkar, och det lugnande blått av Marys sjalj ger fred och lugn åt sammansättningen. Sassoferratos rena, skarpa linjer, som exemplifieras av de finskötta dammarna, avslöjar hans befäl över klassiska baroque-målartekniker. Sådan omsorgsfull hantverksverksamhet bidrog till hans renommé.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?
Taggar
Annan information
Produkt ID: 256874970078245750
Skapad: 2021-11-30 23:02
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
