Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
22,00 kr
per vykort
 

Solblommor av Van Gogh Vykort

Antal:
Signature matt
18 pt tjocklek / 120 lb vikt Mjuk vit, mjuk äggskalstruktur
-2,00 kr

Om Postcards

Såld av

Storlek: Standard Matt

Skapa ditt eget vykort som är värt en semester! Alla vyer som du har sett, alla monument som du har förälskat dig i kan läggas till på ditt vykort med vårt personliga verktyg.

  • Dimensioner: 14,2 cm L x 10,8 cm H; kvalificerad USPS-format för vykort
  • Högkvalitativ tryckning i fullfärg på båda sidor

Papperstyp: Signature matt

Vårt Signature Matte-papper är en kundfavorit – slätt vid beröring med en mjuk äggskalstruktur som lyfter vilken design som helst. Dess robusta 18 pt-vikt och naturliga känsla gör det till det perfekta valet för tidlösa, sofistikerade evenemang.

  • Exklusivt tillverkat för Zazzle

Om denna design

Solblommor av Van Gogh Vykort

Solblommor av Van Gogh Vykort

Fortfarande Life: Vas med femton solblommor som målas upp av Vincent van Gogh För uttrycksfrihet är inte bara ett sätt att se sak: det är också ett sätt att skapar dem, att måla dem. En expressionist målar inte "platt" och i rena toner - han bryter upp tonerna och använder dem med en liberal pensel. Det är verkligen slående att i Rembrandt, Hals och Van Gogh under Nuenen-perioden finna samma omsorg om realism, samma känsla av ljus och känsla för uttryckliga detaljer, i kombination med en använda av impasto som inte är mindre uttrycksfull. I kort är det till och med de mest hängivna och idealistiska nederländska målarna som bär kännetecknet för sina nationella kulturella traditioner. Men abstrakten föll under Caravaggio, det vill säga på realismen, och under vår tid representerar Mondrians abstraktioner en ovanlig estetisk puritanism med en social-bias. Och Rembrandts ljus är ett uttryck för en konstaterad verklighet i andlig, eller åtminstone för inslag av denna verklighet som man kan se. Men denna realism, hur uppriktig den än är (som i Frans Hals), handlar inte så mycket om att respektera den verkliga, den fysiska aspekten av sak, utan snarare om att uttrycka det. Och även om Van Gogh, som nederländsk målare, verkligen var djupt engagerad i verkligheten, skilde sig hans nästan religiösa hänseende till den inte från målmedvetna överväganden. Därav denna godtyckliga belysning, som inte är mindre godtycklig, dramatisk och ofta karikaturalmässig förvrängning - i kort - som är en hård och oklok uttrycksform där det ändå finns en limmare av det totala lyriska uttryck som senare skulle vara hans. Det är alltså så att denna i huvudsak lyriska målare började med att måla hans tids plebeiska verklighet, precis som Rembrandt och Hals - vilket han måste ha föreställt sig - målade upp sin borgerliga verklighet. Chefen för en gammal bondkvinna, som målats i Nuenen, och händer i Potato-Eaters, återger på så sätt sitt råa, svårsmälta sätt Porträtt i Margaretha Resa och händer i Regentessen. Men Van Gogh hade, så att säga, missuppfattat ämnets skugga och misslyckats inse att Rembrandts realism i själva verket var illusorisk. Om de nederländska framställarna, och ännu mer ett stort figur som virtuoso Hals, var realister - att återskapa, tolka eller stilisera verkligheten - var Rembrandt, utöver sitt subjekt-ärende, en man besatt av ett ljus som inte tillhörde denna värld och som han oförtröttligt drev genom kiaroscuros labyrintar. Och Van Gogh, som hånade sig själv som social-realist, insåg ännu inte att det var hans uppdrag, och hans ensam, inte bara att forma den motsträviga verklighetskampen, utan att befria den iögonfallande innerljuset från Nattbevakningen och avslöja den i all dess radians. Fram till dess skulle han dock tyna bort sig på den högljudda och sidan av sak, som uttrycker den "mänskliga, alldeles för mänskliga" sidan. Det var för övrigt denna innerliga smak för verkligheten, framför allt för arbetarnas och böndernas liv, som fick honom att beundra och studera "målare efter eget hjärta", för han var fortfarande tvungen att gå in på färg-innovationsperioden för att koppla upp sig mot andra herrar. Intuitiv till sin natur och självisk till följd av den starka inställningen och omständigheterna har Van Gogh alltid ansett sig tvingad att vända sig till de underbara målarna, inte så mycket när det gäller dem som modeller i tekniska frågor som symboliska sponsorer till hans egna experiment. Hans gudstjänst med Millet gick djupare än bara en uppskattning av hans social realism, hans förkärlek för mänskliga teman. Han var utan tvekan först lockad av det sätt på vilket Millet skildrade de ödmjuka jordartsjordarna och så väl tog upp de viktiga volymer som överensstämde med subjekt. Men en studie av Van Goghs olika tolkningar av Millets bilder - The Reaper, The Midday Rest, The Sower - visar att för honom var det nyare, både realistiskt och romantiskt, inte bara en litterär eller melodramatisk gest. För Van Gogh uttryckte det sin innersta varelse, sitt djupaste längtan efter marken, som han såg som en symbol för verkligheten på gångens livstid och på dess ge. Senare, på Saint-Rémy, när han målade om sina minnen från tidigt i de levande färg som han redan hade burit inom sig i Nederländerna utan att vara medveten för det, återskapade han Millets verk i sin egen bild. Delacroix var enligt hans mening ett uttryck för färg. Van Gogh hade redan upptäckt den där mästaren i Nederländerna, och i Arles glömde han inte honom. Det är värt att notera att i en brev till Theo ( september 1888) citerade han Paul Mantz kommentar om skissen för Kristus Sjö i Gennesareth: "Jag insåg aldrig att man kunde få sådana fruktansvärda effekter av blått och grönt."
Automatisk översättning

Kundrecensioner

4.7 av 5 stjärnor betyg32 totalt antal recensioner
22 totalt 5-stjärniga recensioner9 totalt 4-stjärniga recensioner1 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
32 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Klara-Maria M.1 augusti 2021Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Produkten var toppen, köpte en bunt till mina anställda som "härlig semester"önskning. Gick hem hos alla, skapade rolig ich bra stämning. Trycket var precis som förväntat. 5/5
5 av 5 stjärnor betyg
Av Astrid G.20 augusti 2020Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Bra kvalité på papperet och jag fick de fort levererade. Färgerna på trycket stämmer med originalet dvs Carl Larssons målningar.
5 av 5 stjärnor betyg
Av vide m.27 juli 2020Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Really like the card, exactly what I was looking for. Colors and everything seemed to be of great quality

Taggar

Postcards
okänd vanlig vanlig stil rektorsöt retro för snyggt professionellchic av vanlig coolamålning av vincent van gogholjekanalsverkkonstverkklassiskt
Alla produkter
okänd vanlig vanlig stil rektorsöt retro för snyggt professionellchic av vanlig coolamålning av vincent van gogholjekanalsverkkonstverkklassiskt

Annan information

Produkt ID: 239413641883158378
Skapad: 2013-07-05 10:06
Betyg: G