Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
185,00 kr
Per glaskopp
Sovjetantonov An-2-biplan Glaskopp
Antal:
Anpassa denna mall
Om Glaskoppar
Såld av
Om denna design
Sovjetantonov An-2-biplan Glaskopp
En skidutrustad sovjetisk Antonov AN-2 (А н т о в н öppning-2) i flygpver Sibirien. Kyrillisk (rysk) text med texten "А н т н в öppning-2" (Antonov An-2) visas också. Den ikoniska ryska röda stjärnan visas på motsatt sida. Anpassa genom att lägga till ytterligare text där. År 2017 firade Antonov Company, som ligger i Ukraina, 70-årsdagen av AN-2:s jungfruliga flygning. AN-2 (ryskt smeknamn: к у к з у perioderna [kukuruznik eller "majsfarmare"] som Nato kallar COLT) är världens största enmotoriga biplan. Dess enastående långsamma flygkapacitet gör att den är ytterst lämplig för kort, fält utan förbättring, och vissa specialiserade varianter har också byggts för kallets väder och andra extrema miljöer. Den fyller samma nisch i Ryssland och delar av Öster Asien som den venerable Douglas DC-3/C-47 i Väster. Sedan ammoniumnitrat-2 dök upp för första gången 1947 har det producerats i underbart antal och över 5 000 byggdes i Sovjetunionen. Sedan 1960 har de flesta ammoniumnitrat-2-ämnen byggts i Polen, och över 12 000 tillverkades innan fullt upphörde 1992. Den begränsada produktionen från delar av lagrar fortsätter. AN-2 byggs också under licens i China som Shijiazhuang Y-5. Nordkorea driver man AN-2s för använda av speciella styrkor. Spara för Lockheed C-130, AN-2 har mer eller mindre befunnit sig i kontinuerlig produktion längre än något annat luftfartyg. AN-2 var designat som ett allmännyttigt flygplan för använda i statligt ägt skogsbruk och jordbruk. Den grundläggande flygramen är dock mycket anpassningsbar och många varianter har utvecklats. Det handlar bland annat om hopparutrustade versioner för dammning av skörd, vetenskapliga versioner för atmosfärprovtagning, vatten-bomber för bekämpning av skogsbränder, flygambulanser, flutit sjöflygsversioner, lätt beväpnade stridsversioner för att släppa paratroperer och naturligtvis den vanligaste AN-2T-versionen, som är passagerarflygplanet på tolv sjömil. AN-2 har ingen stall som anges i handböckerna (stall-hastigheten är den hastighet med vilken luftfartyget färdas för långsamt för luftflödet över vingar till behållan vid sidan av). Piloterna för AN-2 säger att flygplanet kan flygas i fullt vid 30 mph (ett modernt Cessna 4-sjösljus flygplan har däremot en stall på cirka 55 mph). Denna långsamma stall gör det möjligt för flygplanet att flyga bakåt (om luftfartyget pekar i en motvind av t.ex. 35 mph kommer det att gå bakåt vid 5 mph medan det kontrolleras av fullt). Detta är en förmåga till sällsynt, till och med för flygplan i Kort som startar och landar (STOL). Endast den tyska Fieseler Fi-156 "Stork" i Världskrig II har bättre förmåga till långsamhet. En intressant anmärkning från pilotens handbok lyder: "Om motorn slutar i instrumentflygplanet villkor (blind flygande när man inte kan se marken) eller på natten, ska piloten dra i kontrollkolonnens fullt (den stannar inte) och behålla vingar-nivån. De ledande slatserna i kant kommer att falla ut ca 40 mph (64 km/h) och när flygplanet saktar ner till en framåtfart på ca 25 mph [40 km/h], kommer flygplanet att sjunka med ungefär en nedgång i fallskärm tills flygplanet träffar marken."
Automatisk översättning
Kundrecensioner
Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?
Taggar
Annan information
Produkt ID: 256194621051316179
Skapad: 2025-02-15 14:02
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
