Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
255,00 kr
per kakelplatta
 

Thomas Becket i Red Chasuble (K 34) Kakelplatta

Antal:
Stor (15,2 x 15,2 cm)
Ram och boxar för minnesgåvor finns tillgängliga
Från
Välj dina tillbehörsalternativ efter att du lagt till i varukorgen

Om Kakel Plattor

Såld av

Storlek: Stor (15,2 x 15,2 cm)

Visa dina favoritfoton, bilder och citat på denna livfulla keramiska kakelplatta. Du kan använda din egen kakelplatta som underlägg eller för att uppgradera din heminredning. Perfekt som julklapp, bröllopspresent eller kontorspresent.

  • Dimensioner: 15,2 cm l x 15,2 cm b; Tjocklek: 0,5 cm
  • Vikt: 240 g
  • Tillverkad av vit keramik
  • Tryck i fullfärg med fullbleed
  • Rekommenderas inte för utomhusbruk. Skydda mot direkt solljus
Designtips: För att säkerställa högsta tryckkvalitet, observera att den anpassningsbara designytan på denna produkt mäter 15,2 x 15,2 cm. För bästa resultat, lägg till 0,3 cm avtryck

Om denna design

Thomas Becket i Red Chasuble (K 34) Kakelplatta

Thomas Becket i Red Chasuble (K 34) Kakelplatta

I den här lysande representationen står St Thomas Becket, ärkebiskop av Canterbury, framför en altare klädd till Mass. Altaret är förmodligen avsett för Sankt Benedicts närhet, där han inte mördades den 29 december 1170. Det är ett formellt porträtt, det vill säga subjekt verkar vara på plats. Blomman har en stark röd fläck över en blå grönt - dalmatisk och vit alb. Han bär på sin storstadspallium, ett plagg som symboliserar hans kontor som en ärkebiskop som leder en kyrklig provins som består av flera diokeser. Palliumet är prydat med elva synliga patéer kor i stället för de mer vanliga fem synliga kor. (Under Mitten-tiden fanns det ingen definitiv bestämmelse om antalet använda kor.) St. Thomas tar sin kvalster i sin höger arm och bär sin arkiepiscopal kor i sin lämnat hand. En gash i hans pannan, en handflatan av martyrdom, och den blodsröda lösligheten i det liturgiska färg för martyrer anspelar på hans mord. Det finns inget svärd i sikte - inte ens ett som lägger på golv vid fötterna. Hans namn på latin (Thomas Cantuariensis, dvs. Thomas av Canterbury) flankerar lodrätt sitt figur i akvariet och sapphire blue schaced-bakgrund. Hela innehållet är i keltisk form. + Det finns flera intressanta aspekter av denna representation: 1) Om man tittar på våra M 033 och P 005 skulle man aldrig veta att Becket var i hans 50-tal i tidigt när han mördades. De framställer honom som ynklig och skoningslös. Den här bilden är mycket mer åldersanpassad: han bär ett fullt skägg och hans hår och skägg är grått. Detta är ett stort avsteg från Beckets tidigare väletablerade ikonografi. 2) Medan Becket är avsett för mässan är han inte klädd för mässor under juloktaven. Det röda i hans chasuble hänvisar förmodligen till hans egen martyrdom och inte till "Dagens heliga" (dåvarande St. Trophimus of Arles?). Oberoende, vita eller guld bärs vanligtvis under den liturgiska julsäsongen över andra färg. 3) Dessutom firade Becket på sin martyrdomsdag Vespers - inte Massas - med sin präst och med annan klädsel: flera källkoder Beket var klädt i en vit rochet (en närpassande kyrklig väst med smala sleever som vanligtvis är gjorda av linen) och bar en kloak och huva över sina axlar (som ljud snarare liknar den medeltida versionen av en mozzetta . En rocka av Becket, det enda överlevande exemplet från Mitten-åldern, bevaras på Dommartin Abbey i Pas-de-Calais, Frankrike. Och Vatikanen har lånat till Canterbury Cathedral, den blodiga tunile Becket sägs ha burit när han mördades för ungefär 850 år sedan. Slutligen: 4) I slutet av 1800-talet, när denna bild ursprungligen publicerades, hade Becket skilts på olika sätt och hållit krona i huvudet i händer, med ett svärd som hade stuvats på ett medialt sätt i skallen, med olika sår i huvudet och i förhuvudet, och framför allt med ett svärd piercing och hans huvud från sida till sida. Medan porträtterna går är Beckys sår här något underskattade, men förbises inte. Sammanfattningsvis verkar den här bilden inte vara ett formellt porträtt under någon särskild tid - absolut inte dagen för hans martyrskap - utan för all tid. + Thomas Becket är beskyddare av sekulär präster. + Feast: 29 december + Image Kredit (K 34): Antique image of St. Thomas of Canterbury from Henry Riancey's La vie des Saints: illustration en or et en couleurs, d'aprè s les manuscrits de tous les siè cles par Kellerhoven (Paris: Librairie Bachelin-Deflorenne, [1874]) 405, från formgivarens privata bibliotek. Franz Kellerhoven (1814-1872), kromolitografen, var en tysk präst som flyttade till Paris och skapade en tryckbutik där. Han var specialiserad på konstverk som byggde på medeltida manusskript, men han gjorde även lithos av målningar och antika arkitektoniska verk.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

5.0 av 5 stjärnor betyg1 totalt antal recensioner
1 totalt 5-stjärniga recensioner0 totalt 4-stjärniga recensioner0 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
1 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Christina W.31 oktober 2022Verifierat köp
Keramisk kakelplattor, Liten (10,8 x 10,8 cm)
Zazzles program för granskare
Vackert smycke i bad. Dock en liten prick, förhöjnig i det blåa partiet.

Taggar

Kakel Plattor
saint thomas becketärkebiskop av kanterburyröd chasublevit pallium med svart korparkerings och arkiepiscopal korhandflatan i martyrdomformellt porträttblåkontroller av akvarier och safirfranskspråkig kromolitografk serie
Alla produkter
saint thomas becketärkebiskop av kanterburyröd chasublevit pallium med svart korparkerings och arkiepiscopal korhandflatan i martyrdomformellt porträttblåkontroller av akvarier och safirfranskspråkig kromolitografk serie

Annan information

Produkt ID: 227688343544055524
Skapad: 2020-08-13 3:11
Betyg: G