Spel och aktiviteter
Bröllopsteman
Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
768,00 kr
per klocka
Thousand-Armed Avalokiteshvara Mandala Watch Armbandsur
Antal:
Stil
Svart vintage läder
+768,00 kr
+768,00 kr
+768,00 kr
+512,00 kr
Om Klockor
Såld av
Om denna design
Thousand-Armed Avalokiteshvara Mandala Watch Armbandsur
Om Mandalas Mandala är en sanskrit ord som elak "cirkel". I traditionerna med buddistisk och hinduisk religiösa har helig ofta en manalaform. De flesta hinduiska och buddistiska mandalas är en kvadrat med fyra grind som innehåller en cirkel med en mittpunkt. Varje grind är i form av ett T. Dessa mandalas, koncentriska diagram, har andlig och rituell betydelse både för buddismen och för hinduismen. Termen är Hindu ursprung, men används också i buddismen. I det tibetanska gren i Vajrayana-buddhismen har mandalas utvecklats till sandmålning. I olika andlig-traditioner kan man använda mandalas för att rikta uppmärksamheten mot aspiranter och utexaminerade, som andlig undervisande verktyg, för att skapa ett helig-område och som ett stöd för meditationer och transinduktion. Den symboliska karaktären kan bidra till att man successivt kan nå de medvetslösa, och i slutändan hjälpa medlaren att uppleva en mystisk känsla av samhörighet med den slutliga enighet som kosmos i alla dess olika former kommer ifrån. Den psykoanalytiker Carl-Gustav Jung såg mandala som "en representation av det omedvetna självmedvetandet". I använda har mandala blivit en generisk term för alla planer, diagram eller geometriska mönster som representerar kosmos metafysiskt eller symboliskt, en mikrokosm av det universum ur ett mänskligt perspektiv. Avalokiteshvara är en bodhisattva som förkroppsligar all buddhas medlidande. Han är en av de mer allmänt hyllade bodhisattvas i den vanliga Mahayana-buddismen. Han är också känd som Chenrezig (tibetan), Kuan-Yin / Guanyin (kinesiska), Lokeshvara (sanskrit) och Kannon (japanska). Sammanlagt 33 olika manifestationer av Avalokiteshvara beskrivs i buddistisk litteratur, inklusive kvinnliga manifestationer, som alla för olika varelsers sinnen till kostym. På sanskrit kallas Avalokiteshvara också Padmapāni ("Lotus innehavare") eller Lokeśvara ("World Lord of the World"). På tibetanska kallas Avalokiteshvara Jainraisig/Chenrezig och sägs vara inkarnerat i Dalai Lama, Karmapa och andra höglamor. Sju former av Avalokiteśvara är kända i den tibetanska buddismen: 1. Amoghapāśa: Inte tomt (eller orört) nät eller lasso. 2 Vara-sahasrabhuja-locana / Sahasrabhujasahasranetra: 1000-hand och 1000-öga, 3. Hayagriva: med huvudet på hästen 4. Ekadasamukha: med 11 ansikte 5. Cundī 6. Cintamani-cakra: hjulet för statsmakten 7. Arya Lokiteśvara: den Heliga suveräna innehavaren av världen (loka) Thousandväpnad Avalokiteshvara En framstående buddhistisk historia visar att Avalokiteśvara vow aldrig får vila förrän han har befriat alla kännande varelser från samsara och skjutit upp sin egen buddhagendom tills han har hjälpt alla på jorden att uppnå Nirvana. Trots stora ansträngningar inser han att många olyckliga varelser ännu inte har räddats. Efter att ha kämpat för att förstå så många människors behov sprider sig hans huvud in i elva delar. Amithaba Buddha, när han ser sin svåra situation, ge honom elva för att lyssna till gråts av lidandet. När Avalokiteśvara hörde dessa gråt och förstod dem försöker han nå ut till alla dem som behövde hjälp, men upptäckte att hans två armar krossades i delar. Amitabha Buddha kommer för övrigt till sitt stöd och investerar honom med tusen armar för att hjälpa de plågsamma multituderna. Avalokiteshvara med änden av svara ("ljud, buller"), som elaken "ljud-uppfatta", bokstavligen "den som tittar ner på ljud", dvs. de gråts av kännande varelser som behöver hans hjälp, skildes ursprungligen som en manlig bodhisattva, och bär därför kläder som avslöjar bröstet och kan till och med spola mustasch. I andra traditioner kan han oftare avbildas i form av hondjur (Guanyin) eller till och med i form av androgynous. Lotus Sūtra beskriver honom som en bodhisattva som kan ta alla former som krävs för att lindra lidandet och som också har befogenhet att ge barn (eventuellt med tanke på att både manar och kvinnor i Sutra, till skillnad från andra, anses ha förmåga att få information). Han ses därför som en frälsare, både andligt och fysiskt. Sutras säger att även de som inte har någon chans att bli upplysta kan bli upplysta genom sin sparsamhet, och de som befinner sig djupt i negativa karma kan fortfarande finna frälsning genom sin medkänsla. På samma sätt beskrivs Guanyin i ren delstatsbuddism som "Salvningsbarken". Tillsammans med Amitabha Buddha befriar hon tillfälligt människor från Samsaras hjul genom att placera dem i hjärtat av ett lotus och sedan skicka hem dem till det Westerna rena landet Sukhāvatī, där de kommer att ha möjlighet att få den merit som krävs för att kunna bli buddha under en livstid. I den tibetanska buddhismen kom Tara till stånd från en enda tearbyggnad av Chenrezig. När ridån föll ner till marken skapat den ett sjö och en lotus öppning i sjö avslöjade Tara. I en annan version av den här historien kommer Tara från Chenrezigs hjärta. I båda versionerna är det Chenrezigs utsugning av medlidande som visar Tara som en varelse. Mahāyāna Buddhism relaterar Avalokiteshvara till det sex stavbara mantrat: OM MANI PADME HUM. På grund av sitt samband med detta mantra kallas Avalokiteshvara även Shadakshari i den tibetanska buddismen, som elaket "Lord of the Six Syllables". Att upprepa detta mantra tillsammans med bön pärlor är den mest populära religiösan i den tibetanska buddismen.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?
Taggar
Annan information
Produkt ID: 256707078200370598
Skapad: 2013-08-18 2:54
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
