Spel och aktiviteter
Bröllopsteman
Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
224,00 kr
per tröja
Trolleycar för spårvagn för t-shirt
Antal:
Style
Baby Fine Jersey T-Shirt
+76,00 kr
+76,00 kr
+34,00 kr
Färg och tryckprocess
Vit
Klassisk tryck med ingen bas färg
Vibrant tryck över vit bas färg
+45,00 kr
+45,00 kr
Om T-tröjor
Såld av
Om denna design
Trolleycar för spårvagn för t-shirt
Bestämda typer av kabelbilen är också bekant som spårvagnar. Den Silesian Interurbansen och Melbournen knyter kontakt fordras för att vara den största spårvagnen knyter kontakt i världen. Under var stunden på åttiotalet världens det största spårvagnsystemet i Leningrad, USSR och att vara inklusive i Guinness världsrekord. Andra stora system inkluderar Amsterdam, Basel, Zurich och Toronto. Tills systemet som startades för att konverteras till trolleybusen (och mer sistnämnd buss) i 30-tal, första-generationen som London knyter kontakt, var också ett av världen som var störst, med 526 km (327 mi) av rutten i 1934. Spårvägar med tramcars (eller gatajärnvägar med streetcars: US) var vanligt alltigenom den industrialised världen i de sena - th 19 och tidigt - 20 thårhundradena, men de hade försvunnit från mest britt, kanadensare, fransk och U.S.-städer vid mid--20thårhundradet. Vid kontrast spårvagnar i kontinentaleuropeiskt för delar som fortsättas för att användas av många städer, även om det fanns contractions i några länder, inklusive Nederländerna. Efter 1980 har spårvagnar gått tillbaka för att gynna på många håll, delvis, därför att deras tendens att dominera huvudvägen som ses förr som en missgynna, är nu ansedd att vara en merit. Nya system har byggts i Förenta staterna, Storbritannien, Irland, frankriken och många andra länder. Spårvägar är inklusive i det mer bred benämner nu "den ljusa stången", som inkluderar också segregerade system. Några system har både segregerat, och gata-spring delar upp, men vanligt ses därefter till som spårvagnar, därför att det är utrustningen för gata-spring som ansar för att vara det avgörande dela upp i faktorer. Fordon på helt segregerade ljusa stångsystem kallas allmänt tåg, även om casesen har varit bekant av "tåg" som byggas för ett segregerat system som säljs på till ny ägare och passande "spårvagnar". Elektriska streetcars som kallas ofta spårvagnar utanför Nordamerika som tjänas som en gång, genomreser behov i massor av nord - amerikanstäder. Mest kommunala system demonterades i mid--20thårhundradet. I dag endast fungerar den New Orleans och Toronto stillbilden streetcaren knyter kontakt som är i grunden oförändrad i deras orientering och funktionsläge av funktionen. Boston Cleveland, Mexico - staden, Newark, Philadelphia, Pittsburgh och San Francisco har byggt om deras streetcarsystem som lätt stångsystem. Buffeln Calgary, Dallas, Edmonton, Houston, Los Angeles, Minneapolis, San Diego, Charlotte, och St Louis har installerat nya ljusa stångsystem, delar av som kör längs historiska streetcarkorridorer och i särdrag för några cases, blandad-trafikera funktionsnågot liknande en streetcar. Portland, Oregon och Seattle har byggt både den moderna ljusa stången och moderna streetcarsystem. Edmonton, Seattle, Vancouver, Whitehorse och andra städer har återställt ett litet nummer av streetcars till springan, som arvet fodrar för turister. Inte alla streetcarssystem togs bort; systemet för den San Francisco kabelbilen och News Orleans streetcars är de mest berömda exemplen i Förenta staterna. Sans Francisco portionr konventionell elektrisk undviken abandonment för streetcarsystem också, som gjorde, av streetcarsystemen i Boston, Newark, Philadelphia och Pittsburgh, samman med de av Toronto i Kanada och Mexico - stad i Mexico. Newarken, Philadelphia, och Boston system körde in i tunnelbanan i city, fördriver de Pittsburgh och San Francisco systemen hade tunneler under stora backar som hade inga godtagbara vägalternativ för bussutbyten. Den St Charles avenyn fodrar i New Orleans springor besegrar parkera-något liknande "neutralt som malas" i centrera av den St Charles avenyn. Det enda systemet utan dessa alternativ till gata-spring som överlever, var Toronto. Alla dessa system har mottagit ny utrustning. Några av dessa städer har också rehabiliterat linjer, och Newark, New Orleans och San Francisco har tillfogat trackage under senare år. I Philadelphia fodrar en tidigare trolley som var "bustituted" för en tid sedan återupptagna tjänste- användande byggda om historiska bilar för trolley. I Kanada hade mest städer en gång ett streetcarsystem, men i dag Toronto är underhåller TTC den enda traditionella operatören av streetcars och westerna halvklot mest omfattande system benämner in av spårar längd, numrerar av bilar och ridership. Staden tillfogade två linjer under senare år och förbättrar dess annan linjer. Utvidgning planeras i kombination med staden planerar för föryngringen av dess strand. Europa bestämt Finland, Tysklandet, Kroatien, Ryssland, Ukraina, Polen, rumänien, den tjeckiska republiken, Ungern, frankriket, Serbia, italien, Österrike, Schweitz, sverige och Spanien, har ett omfattande att numrera av spårvägen knyter kontakt. Några av dessa knyter kontakt har förbättrats till ljusa stångnormal som kallas Stadtbahn i Tyskland och Premetros i Belgien. Spårvagnar i Australien används nu omfattande som offentlig transport endast i Melbourne och till en lesser grad, Adelaide, fast Sydney fungerar ett modernt ljust stångsystem. Flera annat ha som huvudämne städer hade spårvagnen knyter kontakt dessa knyter kontakt emellertid demonterades i hög grad under 50-tal och någon så sent som 70-tal. Emellertid har några av dessa städer behållit spårvagnmuseer eller kopiaturistruttar. Denna är en lista av afrikanska städer och städer som har eller hade en gång, system för townspårvägen (stads- spårväg eller streetcaren) som del av deras offentliga transportsystem. Andra geografiska regioner: Asien Europa Central America Nordamerika South America Oceania källor, hänvisar till, och utsidan anknyter: Bokar, tidskrifter och utsidan anknyter ser också: Lista av ljus-stången genomreser system, listar av for genomreser system, listar av trolleybussystem. Spårvägsystem i den asiatiska regionen var väl - etablerat på starten av det 20th århundradet, men startat att gå ned i bruk i 30-tal. Vid 60-tal hade majoriteten av system stängts besegrar. Stilla omfattande spårvägar finns i Japan och Hong Kong. För en tid sedan har modernare system byggts i Korea och Filippinerna. Spårvagnar i nyazeeländskt var en ha som huvudämne bildar av transport från det 19th århundradet in i det mitt- 20th århundradet. News Zealand var första (hästen) spårväg etablerad i 1862 (Nelson), följt av en ångaspårväg i 1871 (Thames) och den första elektriska spårvägen i 1900 (den Maori backen, Dunedin). Spårvagnsystemen i det huvudsakligt centrerar, och i någon mindre städer, elektrifierades snart. Vid 50-tal var alla system i behandlingen av att bytas ut av trolleybuses eller bussar. Det tjänste- stängt för sist spårvagn i 1964, i Wellington. En spårvagnspringparallell med en offentlig väg som öppnas i westerna vårar, Auckland, i Auckland 1980 och en centralstad, kretsar fodrar i Christchurch i 1995. Båda är arvlinjer. Några flyttningar är förfarandet som igen fördjupa spårvagnanvända i nyazeeländskt. I Auckland fodrar MOTATNA fördjupas i den sena 2000sen för att ne en understödjaplats av museet, och Auckland det regionala rådet utforskar alternativet av att skapa en Auckland strandspårvagn fodrar, genom att använda MOTAT-fordon, [2] fördriver i Christchurch, staden kretsar fördjupas i flera lilla arrangerar start sen 2000s. Fördriva dessa förslag är alla officiellt arvet/turist- linjer, där är någon utredning in i mer sistnämnd f8orlängning/omvandling för det normalatransportanvända. En trolleybus (också som är bekant som trolleybussen, trolleylagledaren, stiglöstrolleyen, stiglösspårvagnen eller trolleyen) är en elektrisk buss, som drar dess elektricitet från fast utgift, binder (allmänt inställt från vägren postar), genom att använda fjäderbelastade trolleypoler. Två binder, och poler krävs för att avsluta det elektriskt går runt, i motsats till en spårvagn eller en streetcar, som använder normalt spåra som delen av den elektriska vägen och behöver thus endast en binder och polen. Historien av trolleybusdata drar tillbaka till 29 April 1882, då Dr. Ernst Werner von Siemens körde hans "Elektromote" i en Berlin förort. Denna experimentella demonstration fortsatte till 13 Juni 1882, som det fanns lite framsteg efter i Europa, även om separata experiment förades i USA. Den nästa utvecklingen var när lombarden Gérin fungerade ett experimentellt fodrar på den Paris utställningen av 1900 efter fyra år av försök. Max Schiemann gjorde det störst att kliva, när på 10 Juli 1901 världens första passagerare-bärande trolleybus fungerade på Bielathal (nära Dresden), i Tyskland. Schiemann byggde och fungerade det Bielathal systemet och krediteras med framkallning av systemet för samlingen för denspring trolleyströmmen, med horisontellt parallell fast utgift två binder, och fjäderbelastade styva trolleypoles att rymma dem binder upp till. Även om det Bielathal systemet fungerings endast till 1904, Schiemann hade framkallat vad är nu det standarda systemet för trolleybusströmsamlingen. I de tidiga dagarna fanns det några olika metoder av strömsamlingen. Avstår-Stoll systemet som är designat vid Carl Stoll, fungerings nära Dresden mellan 1902 och 1904 och i Wien. Det Lloyd-Köhler eller Bremen systemet försöktes ut i Bremen, och Filoviaen visades nära Milan. Leeds och Bradford blev de första städerna som fungerar trolleybuses i Förenade kungariket på 20 Juni 1911. Bradford var jumbon som fungerar trolleybuses i UKEN, systembokslut på 26 mars 1972. Jumbon baksida-hänrycker trolleybusen i Britannien var också i Bradford och ägas nu av den Bradford Trolleybusanslutningen. Birmingham var första som byter ut en spårvagnrutt med trolleybuses, fördriver Wolverhampton under riktningen av Charles Owen som Silvers vände "stiglösspårvagnen" in i trolleybusen. Det fanns 50 trolleybussystem i UKEN, London som är det störst. Vid tidtrolleybusesna ankom i Britannien i 1911, var var det Schiemann systemet väletablerat och den mest allmänningen, även om den kortlivade Stockport funktionen använde det Lloyd-Kölher systemet, och Keighley använde Avstår-Stoll systemet. I Förenta staterna ledde några städer, vid Brooklyn-Manhattan Genomresa Korporation (BMT-Nya York) som prenumererades till allt-fyra begreppet av att använda bussar, trolleybuses, genomreser spårvagnar (i US kallade streetcars eller trolleys) och foren tunnelbanan och/eller höjd linjer (metros), som anslår, för ruttar som spänner från lätt-använt till den tyngsta stammen, fodrar. Bussar och trolleybuses sågs i synnerhet som tillträdessystem som kunde mer sistnämnd förbättras till stången som anslår. Fodra, annan städer, notably San Francisco, Kalifornien och Philadelphia, Pennsylvania, byggde större system och stilla underhåller "allt-fyra", även om BMTEN i Brooklyn byggde endast en trolleybus. Ett nummer av trolleybuslinjer i Förenta staterna kom in i existens, då en spårad trolley-/spårvagnrutt inte hade den tillräckliga ridershipen som ska garanteras, spårar underhåll eller rekonstruktion. I ett liknande sätt ändrades en föreslagen spårvagnintrig i Leeds, United Kingdom, till en trolleybusintrig att klippa kostar. Trolleybuses är den ovanliga todayen i Nordamerika, men de återstår vanligt i många européländer och i Ryssland och chinan som upptar allmänt nichen mellan gatajärnvägar (spårvagnar) och diesel- bussar. Över hela världen är omkring 340 städer eller storstadsområden betjänad av trolleybuses i dag. (Further specificerar under använda och bevarandet som är nedanföra.), 1. Electrified fodrar destinationen, eller rutten undertecknar baksidaen beskådar spegelbillyktor som stiger ombord, dörrar (för tillträde), det roterande) hjul för riktning som (går ut pulleren för Retractors/för retrievers för inslag för dörrdragkrafthjul den dekorativa, repet skor krokar för TrolleypolPole lagring, Trolleypolen baserar, och kåpan/döljer bussen numrerar. Trolleybuses är fördelaktiga på bergiga ruttar, som elkraften bilar är effektivare än dieselmotorer för att klättra brant backar. I motsats till förbränningsmotorar bilar elkraften attraktion driver från en centralväxt och kan overloadeds för flera noterar utan skada. San Francisco och Seattle, båda bergiga United States städer, användatrolleybuses för denna resonerar delvis, ett annat vara kvalitets- förbättrad luft. Givet denna acceleration och bromsakapacitet, outperform trolleybuses lätt diesel- bussar på lägenhetelasticiteter som väl. Trolleybusess har rubber däck bättre adhesion, än spårvagnar att stålsätta hjul stålsätter på stänger som ger dem bättre backe-klättring kapacitet och att bromsa. I motsats till stångfordon (var sidan spårar inte är tillgänglig), kan etttjänste- fordon flyttat till sidan av den kopplade från vägen och dess trolleypoler och att låta andra fordon passera. Dessutom därför att de inte spåras, på burk trolleybuses handtag över till curben, som en diesel- buss gör som avlägsnar logiöar i gatan. Gilla andra elektriska fordon, trolleybuses är mer miljövänlig än fossil-tankar eller hydrocarbon-baserade fordon (petrol/bensin, diesel, alkohol, Etc.). However driva inte är fri och att måste att produceras på centraliserade kraftverk, med medföljs överföringsförluster. Å andra sidan central-producerat driva produceras effektivare, inte destinerat till en närmare detalj tanka källan, och mer amenable till förorening kontrollera som enkälla tillförsel, än är individen som fordon med deras egna motorer, som evakuerar skadligt, gasar och ämne som består av partiklar på den jämna gatan. Dessutom kör några städer, lika Calgary, Alberta, deras ljusa stång knyter kontakt genom att använda vindenergi, som är effektivt utsläpp-fri turbinerna byggas och installeras en gång. Andra städer lika Vancouver, B.C. användahydroelectricity som ska ges, driver för trolleybussar. En mer ytterligare fördel av trolleybuses är, att de kan frambringa elektricitet från stunder för kinetic energi som bromsar, ett processaa bekant som regenerative bromsa. I motsats till bussar eller spårvagnar är trolleybuses nästan tysta och att sakna stoja av en dieselmotor eller hjul på stänger. Sådan stoja, som det finns ansar för att emanate från hjälpare som system liksom driver att villkora för för styrningpumpar och luft. Tidiga trolleybuses utan dessa system var även tystare, och i UKEN åtminstone sågs ofta till som "det tyst servar". Quietnessen hade dess missgynnar though, med ganska ett nummer av fallande offer för gångare till vad var också bekant som "den tysta döden". Trolleybuses gynnas special var elektricitet är överflödande och billig. Exempel är de omfattande systemen i Vancouver, Kanada och Seattle, USA, både av vilket attraktionvattenkraft från Columbiaet River och andra Stillahavs- flodsystem. Seattle gynnar dubbelt, med brant lutningar nära den i stadens centrum stranden och på drottningen Anne, första och huvudstadbackar. San Francisco fungerar dess system som använder hydro, driver från denägde Hetchen Hetchy som frambringar växten. Trolleybuses används omfattande i stora européstäder liksom Athens, Belgrade, Bratislava, Bucharest, Budapest, Kiev, Lyon, Milan, Minsk, Moscow, Naples, Riga, St Petersburg och Sofia såväl som mindre liksom Arnhem, Bergen, Brasov, Brest (Vitryssland), Coimbra, Gdynia, Lausanne, Limoges, Luzern, Parma, Piatra Neamţ, Plzeň, Prešov, Salzburg, Solingen, Szeged, Tallinn och Yalta. Realisera fördelarna av dessa nolla-utsläpp fordon, har några andra européstäder startat att utvidga deras system igen. Andra städer liksom Lecce ska introducerar nya trolleybussystem. I Cambridge har Massachusetts, trolleybussystemet överlevt, därför att den Harvard stationen har en tunnel som användes en gång för spårvagnar, som kräver vänster sidadörrar och har att ånga bekymmer. Bussar använder också tunnelen, men trolleybusesna återstår tack vare populär service. Omdirigeringen tillfälligt eller permanent, är inte vanligt klart - tillgängliga förutom "i stadens centrum" områden var bussarna kan omdirigeras via närgränsande gator för affärsområde, var andra trolleybusruttar fungerar. Detta problem markerades i Vancouver i tidigt 2008, då en explosion stängde Broadway, enanvänd trolleyrutt. På grund av stängningen tvingades trolleys till omvägen som flera kilometer av deras ruttför att stag på binder och att lämna ha som huvudämne portionr av deras ruttar unserved och trolleys väl av schema. Några trolleybussystem har kritiserats för estetiskt resonerar, med stadsinvånare som klagar att röran av fast utgift binder var unsightly. Genomskärningar har ofta ett utseendemässigt "simhudsförsett tak", tack vare åtskillig korsning, och konvergerande uppsättningar av fodrar binder. Dewirements uppstår ibland och att lämna bussen strandad without driva, även om denna är sällsyntet på system med brunn-underhållen fast utgift binder förhållandevis, hängare, monteringar, och "kontakten skor". Trolleybuses kan inte overtake en another i den tjänste- stamgästen, om inte två separata uppsättningar av binder med en koppla ges, eller fordonen utrustas med av-binder kapacitet, men sistnämnden är mer och mer vanligt ett särdrag av nya trolleybuses. Med inledningen av hybrid- designer binds trolleybuses ej längre till fast utgift binder. Efter 80-tal har trolleybussystem liksom Muni i San Francisco, TransLink i Vancouver och Beijing, bland andra, inhandlat trolleybuses som utrustas med batterier för att låta fordonen fungera kort till betydligt långa avstånd i väg från, binder. Supercapacitors kan vara också van vid flyttningkortavstånd. Med ökande diesel tanka kostar och den som består av partiklar materien och problem för NOx-utsläpp i många städer, kan trolleybuses ses som det bäst alternativet, endera, som det primärt genomreser funktionsläge, eller som ett tillägg till foren genomreser och, pendlaren som stången knyter kontakt. Några har föreslågit, att trolleybusen ska blivet föråldrad i en framtida väteekonomi, men riktar den elektriska överföringen är långt effektivare (vid en dela upp i faktorer av två eller mer) än omvandlingen av energi in i väten, transport, och lagring av vätena och dess omvandlingsbaksida in i elektricitet tankar by celler. Som trolleybuses är elektriska, stojar de jordbruksprodukter mycket lite jämfört med en diesel eller ettengined fordon. Fördriva detta ses främst som en gynna, gör den också den är lättare för att unobservant gångare och andra bilister ska missa utfrågning en trolleybus, när det korsar en gata och riskerar att slås. För detta resonera, i Australien som trolleybuses var ibland bekant som "viska död". Trolleybuses kan dela fast utgift binder och annan elektrisk infrastruktur (liksom avdelningskontor) med spårvägar. Detta kan resultera in kostar besparingar, när trolleybuses tillfogas till ett transportsystem som har redan spårvagnar, fast detta ser endast till potentiella besparingar över kosta av installerande och fungerande trolleybuses bara. Trolleybusen binder kopplar (sett till som "grodor" i några länder) används var en trolleybus fodrar grenar in i två. En koppla kan vara endera i "en raksträcka till och med", eller "placerar deltagande"; det återstår normalt i "raksträckan till och med" placerar, om inte det har startats, och återvänder till det, efter några har understött. Att starta orsakas ofta av en para av kontakter, eller elektromagneter, med en som fästas till varje trolleybus, binder, nästan men för koppla sig själv. Åtskilliga grenar kan behandlas, genom att installera mer, än en kopplar. Till exempel för att ge raksträcka-till och med kopplar lämna-vänden eller höger-vänd grenar på en genomskärning, en installeras något avstånd från genomskärningen som väljer en fodra över lämna-vänden lanen, och another kopplar monteras nästan genomskärningen som ska väljas mellan raksträckan igenom och en höger vänd. var trafikera directionality är högerhänt, [7] (detta skulle är ordningen i länder liksom USEN; i vänsterhänt trafikera länder liksom Britannien och nyazeeländskt, är koppla något avstånd från den skulle genomskärningen van vid tar fram höger-vänden lanesna, och koppla den skulle genomskärningen är nästan för lämna-vänden dela sig i stället.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
3.0 av 5 stjärnor betyg1 totalt antal recensioner
1 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
3 av 5 stjärnor betyg
Av Linda H.8 november 2024 • Verifierat köp
Baby Fine Jersey T-Shirt, Grå, 18 till 24 månader
fick aldrig grejerna.. men kundservicen var otrolig och blev ersatt på en gång.
Taggar
Annan information
Produkt ID: 235863170072214534
Skapad: 2010-02-14 17:53
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
