Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
229,00 kr
per kakelplatta
 

Turbin för ånga för Baldwin rörlig arbeten S-2 PRR Kakelplatta

Antal:
Stor (15,2 x 15,2 cm)
Ram och boxar för minnesgåvor finns tillgängliga
Från
Välj dina tillbehörsalternativ efter att du lagt till i varukorgen

Om Kakel Plattor

Såld av

Storlek: Stor (15,2 x 15,2 cm)

Visa dina favoritfoton, bilder och citat på denna livfulla keramiska kakelplatta. Du kan använda din egen kakelplatta som underlägg eller för att uppgradera din heminredning. Perfekt som julklapp, bröllopspresent eller kontorspresent.

  • Dimensioner: 15,2 cm l x 15,2 cm b; Tjocklek: 0,5 cm
  • Vikt: 240 g
  • Tillverkad av vit keramik
  • Tryck i fullfärg med fullbleed
  • Rekommenderas inte för utomhusbruk. Skydda mot direkt solljus
Designtips: För att säkerställa högsta tryckkvalitet, observera att den anpassningsbara designytan på denna produkt mäter 15,2 x 15,2 cm. För bästa resultat, lägg till 0,3 cm avtryck

Om denna design

Turbin för ånga för Baldwin rörlig arbeten S-2 PRR Kakelplatta

Turbin för ånga för Baldwin rörlig arbeten S-2 PRR Kakelplatta

Från www.railphotexpress.biz - B+Servar för W-bild*Baldwin nationen som järnvägarna hjälpte till för arbetsPennsylvania för Build.*- Baldwin den rörliga lokomotivet för turbinen för ånga järnväg S-2. I de försvagas åren av ånga Baldwin företa sig de rörliga arbetena flera försök på alternativa teknologier till dieseln driver. I 1944 byggde Baldwin sulaexemplet av S2en klassificerar, c/n 70900, för den Pennsylvania järnvägen som levererar den i September 1944. Det var den största lokomotivet för dendrev ångaturbinen i världen och hade en 6-8-6 att rulla ordning. Det var ursprungligen designat som en 4-8-4, men tack vare krävde brister av lättvikts- material under världskrig II, S2en extra leda och skugga hjul. Numrerade 6200 på PRR-rosteren, S2en hade ett maximum att driva tillverkat av 6.900 HP och var kapabla av rusar över 100 mph. Med anbud var enheten ungefärligt 123 fot lång. Ångaturbinen var en ändrad marin- enhet. Fördriva det utrusta systemet var enklare, än en generator, det hade en dödlig skavank: turbinen var ineffektiv på långsamt rusar. Nedanföra omkring 40 mph turbinen använda jättelika beloppen av ånga och tankar. På höga hastigheter emellertid, kunde S2en framdriva skurkrolltåg nästan obesvärat och effektivt. Slätaturbindrevet satte långt mindre spänning på spåra än endrivande lokomotiv för det normala. Emellertid rusar fattig effektivitet på långsamt doomed denna turbin, och med diesel-elkrafter som introducerades, byggdes inga mer S2s. Lokomotivet avgicks i 1949 och skrotades i Maj, 1952.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

5.0 av 5 stjärnor betyg1 totalt antal recensioner
1 totalt 5-stjärniga recensioner0 totalt 4-stjärniga recensioner0 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
1 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Christina W.31 oktober 2022Verifierat köp
Keramisk kakelplattor, Liten (10,8 x 10,8 cm)
Zazzles program för granskare
Vackert smycke i bad. Dock en liten prick, förhöjnig i det blåa partiet.

Taggar

Kakel Plattor
vintagepennsylvania järnvägbaldwinlokomotivarbetenbaldwinlokomotivföretagtågångaturbinlokomotivphiladelphia pennsylvaniajärnvägar
Alla produkter
vintagepennsylvania järnvägbaldwinlokomotivarbetenbaldwinlokomotivföretagtågångaturbinlokomotivphiladelphia pennsylvaniajärnvägar

Annan information

Produkt ID: 227127940759406045
Skapad: 2013-08-07 7:46
Betyg: G