Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
266,00 kr
per ornament
Tusen-Beväpnad Avalokiteshvara prydnad Julgransprydnad Keramik
Antal:
Stil
Keramiskt oval prydnad
+51,00 kr
+51,00 kr
+136,00 kr
+136,00 kr
Lägg till en presentpåse
Om Julgransprydnader
Såld av
Om denna design
Tusen-Beväpnad Avalokiteshvara prydnad Julgransprydnad Keramik
Tusen-Beväpnade Avalokiteshvara Thangka målade vid ariya mellan Juli 2012 och maj 2013 (omkring 450 timmar) i Bhaktapur/Nepal, sydliga Indien, de franska Pyreneesna och Berlin.
(P.S.: ORIGINAL RÄCKA-MÅLADE THANGKAEN ÄR DEN TILLGÄNGLIGA STILLBILDEN! Kontakta precis mig, om du intresseras!),
Avalokiteshvara är en bodhisattva som förkroppsligar medkänslan allra Buddhas. Han är en av de bredare vördade bodhisattvasna i konventionell Mahayana buddism. Han är också bekant som (tibetana) Chenrezig, Kuan-Yin/Guanyin (kines), (Sanskrit) Lokeshvara och Kannon (japan).
En slutsumma av 33 olika manifestations av Avalokiteshvara beskrivas i buddistisk litteratur, inklusive kvinnliga manifestations, alla för att passa varar besvärad av olika beings.
I Sanskrit ses Avalokiteshvara också till som Padmapāni ("hållaren av lotusblomman") eller Lokeśvara ("lorden av världen").
I tibetant är sägs Avalokiteshvara bekant som Jainraisig/Chenrezig och att incarnateds i Dalaiet Lama, Karmapaen och andra kicklamas.
Sju bildar av Avalokiteśvara är bekant i tibetan buddism: 1. Amoghapāśa: inte tomt (eller osvikligt) förtjäna, eller lassoen. 2. Vara-sahasrabhuja-locana/Sahasrabhujasahasranetra: 1000 räcka och 1000 öga, 3. Hayagriva: med huvudet av en häst 4. Ekadasamukha: med 11 ansikten 5. Cundī 6. Cintamani-cakra: rulla av härskare driver 7. Arya Lokiteśvara: den heliga suveräna betraktare av världen (loka)
Ovanför Avalokiteshvara visas vishetbodhisattvaen (lämnade) Manjushri och det Dharma beskyddandet Mahakala (höger). I centrera är att flyta på en lotusblomma Amitabha, Buddha av lotusblommafamiljen av 5na Dhyani (vishet) Buddhas. Han är röd och föreställer att diskriminera medvetenhet-vishet och dess förvandlade motsatser, passion och gripa. Den Padma (lotusblomma) Buddha familjen är tillhörande med inslag av avfyrar. Nedanföra Avalokiteshvara, hans emanations görar grön (lämnade) Tara och vit Tara (höger).
Tusen-beväpnade Avalokiteshvara
En framstående buddistisk berättelse berättar av Avalokiteśvara som aldrig vowing att vila, tills han hade frigjort alla sentient beings från samsara, och att senarelägga hans egna Buddhahood, tills han har hjälpt varje vara på jord, i att uppnå Nirvana. Ansträngande försök för illviljan, realiserar han som stilla många olyckliga beings skulle ännu sparas. Når det har kämpat som begriper behoven av så många, delar hans huvud in i elva lappar. Amithaba Buddha som ser hans svår situation, ger honom elva huvud med som att höra skriken av lida. På utfrågning lappar dessa skrik och att begripa dem, Avalokiteśvara försök att ne ut till alla de, som behövde att bistå, men funnit, att hans två ärmar splittrade in i. Bistå och investerar honom med tusen ärmar när mer, Amitabha Buddha kommer till hans, med som att bistå de lida multitudesna.
Avalokiteshvara med den sinande aen-svara ("ljud, stojar"), som elak "låter perceiveren", formligen "kan han, som ser besegrar på ljud" dvs., som skriken av sentient beings, som behöver hans hjälp, ursprungligen visades som en male bodhisattva och därför ha på sig bröstkorg-avslöjande bekläda, och även sporten en moustache. I andra traditioner kan han visas oftare i kvinnligt bildar (Guanyin) eller även androgyn.
Lotusblomman Sūtra beskriver honom som en bodhisattva, som kan anta att några bildar krävt för att avlösa att lida, och har också driva som beviljar barn (som förbinder eventuellt till faktumet som i denna Sutra, i motsats till i andra, både manar och kvinnor tros för att ha kapaciteten att uppnå insikt). Han ses därför som en frälsare, både spiritually och fysiskt. Sutrasna påstår det till och med hans besparingnåd även de som har inget att riskera av att vara upplyst kan vara upplyst, och de djupa i negativ karma kan stilla fyndräddning till och med hans medkänsla.
På motsvarande sätt i ren landbuddism, beskrivas Guanyin som "barquen av räddning". Tillsammans med Amitabha Buddha befriar hon tillfälligt beings ut ur rulla av Samsara, genom att förlägga dem i hjärtan av en lotusblomma, och överföring därefter dem som är hem- till det westerna rena landet av Sukhāvatī, var de ska, har riskera som tillfaller den nödvändiga meriten för att vara en Buddha i en livstid.
I tibetan buddism kom Tara in i existens från ett singelrevaskjul förbi Chenrezig. Då revaavverkningen till det slipat det skapade, avslöjde en sjö och en lotusblommaöppning i sjön Tara. I en annan version av denna berättelse dyker upp Tara från hjärtan av Chenrezig. I antingen version är det Chenrezigs utflöde av medkänsla som godsspecifikationer Tara som en being.
Mahāyāna buddism förbinder Avalokiteshvara till sex-syllablen mantraen: MUMMEL FÖR OM MANI PADME. Tack vare kallas hans anslutning med denna mantra, i tibetan buddism Avalokiteshvara också Shadakshari, som betyder "lorden av de sex syllablesna.", Recitation av denna mantra tillsammans med bön pryder med pärlor, är den populäraste religiösan övar i tibetan buddism.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?
Taggar
Annan information
Produkt ID: 175953222208936844
Skapad: 2015-09-18 23:36
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
