Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
640,00 kr
per klocka
 

Vi kan göra det! White Cat Rosie, Riveter Watch Armbandsur

av
Antal:
Rostfritt stål röd
-277,00 kr
-277,00 kr
-277,00 kr

Om Klockor

Såld av

Stil: Barn rostfritt stål rött läderarmband klocka

Rostfritt stål och ett röd läderarmband? Måste vara en eWatchFactory klocka! Lägg till din egen stil med text, bilder och mönster ni laddar upp till vår webbplats.

  • Barn armbandsur (åldrar 4-12)
  • Material:
    • Urtavla: Rostfritt stål
    • Klockarmband: Läder
  • Dimensioner:
    • Urtavla: 2.39 cm i diameter
    • Armband: 20.32 cm x 1.6 cm
    • Klock ansikte: 3.33 cm i diameter
    • Vikt: 27 g
  • 3-hand analog Japan Quartz®
  • Full skräddarsytt tryck på klock ansiktet
  • Val av 5 armbands färger - svart, blå, rosa, rött och lila
  • Spänne stängning
  • Vattentålig: Up till 30 m
  • 1 år tillverkar begränsad garanti
  • Batteri inkluderat
  • Uppfyller eller överträffar alla U.S Myndighetskrav och regler för barns klockor
  • Denna produkt rekommenderas för åldrarna 4 till 12

Om denna design

Vi kan göra det! White Cat Rosie, Riveter Watch Armbandsur

Vi kan göra det! White Cat Rosie, Riveter Watch Armbandsur

"Vi kan göra det!" är ett amerikanskt Världskrig II-poster som J. Howard Miller 1943 för Westinghouse Electric som en inspirationskälla för att främja kvinnlig arbetarmoral. Poster sågs inte mycket under Världskrig II. Det återupptäcktes på 1980-talet i tidigt och återgavs på många sätt, ofta kallat "Vi kan göra det!" men även kallat "Rosie the Riveter" efter den ikoniska figuren av en stark kvinnlig produktionsarbetare i krig. Bilden "Vi kan göra det!" användes för att främja feminism och andra politiska frågor från 1980-talet. Bilden blev täckmantel för Smithsoniska tidskriften 1994 och blev 1999 inskriven i ett förstklassigt amerikanskt brev frimärke. Det införlivades 2008 i material från kampanj för flera amerikanska politikar och omarbetades 2010 av en konstnär för att fira att den första kvinnan blev Australiens premiärminister. Poster är ett av de tio mest efterfrågade bilderna vid National Archives and Records Administration. Efter det att den återupptäcktes antog observatörerna ofta att bilden alltid användes som en uppmaning att inspirera kvinnliga arbetstagare att gå med ansträngningarna i krig. Under krig var bilden dock helt intern för Westinghouse, som bara visades under februari 1943, och inte för rekrytering utan för att uppmana redan anlitade kvinnor att arbeta hårdare. Folk har tagit till sig den upplyftande attityden och det tydliga budskapet att göra om bilden till många olika former, däribland självbestämmande, främjande av kampanj, reklam och parodier. Efter att ha sett konturbilden från Smithsonien 1994 sade Geraldine Hoff Doyle felaktigt att hon var subjekt i den poster. Doyle trodde att hon också hade fångats i ett fotografi av en kvinnlig fabriksarbetare, och hon antog ovettigt att detta foto inspirerade Millers poster. Doyle hyllades av många organisationer, bland annat Michigan Women's Historical Center och Hall of Fame. Under 2015 identifierades emellertid kvinnan på fotografiet för krigstid som den dåvarande 20-årige Naomi Parker, som arbetade i tidigt 1942 innan Doyle hade avlagt examen från high school. Doyles föreställning att fotografiet inspirerade till poster kan inte bevisas eller vederläggas, så varken Doyle eller Parker kan bekräftas som förebild för "Vi kan göra det!".
Automatisk översättning

Kundrecensioner

Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?

Taggar

Klockor
kattkattungevi kan göra detrotera kärletvintagehistoriaskämtparodivärldskrig iifeminism
Alla produkter
kattkattungevi kan göra detrotera kärletvintagehistoriaskämtparodivärldskrig iifeminism

Annan information

Produkt ID: 256603100597667986
Skapad: 2022-06-28 8:43
Betyg: G