Spel och aktiviteter
Bröllopsteman
Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
310,00 kr
per affisch
Vintage Världskrig II poster. Poster
Antal:
Välj ditt format
Storlek
Anpassningsbar (33,09cm x 45,27cm)
Mattning
Ingen
Om Affischer
Såld av
Om denna design
Vintage Världskrig II poster. Poster
Loossa prat kan kosta liv. Världskrig II, eller det andra Världskriget (ofta förkortat WWII eller WW2), var en global militär konflikt mellan 1939 och 1945, som involverade de flesta av världens nationer, inklusive alla underbara makter, organiserade i två motsatta militära allianser: de allierade och axeln. Krig har mobiliserat över 100 miljoner militärer, skapar det krig som är mest utbrett i historien. I ett tillstånd av "totalt krig" satte de största deltagarna hela sin ekonomiska, industriella och vetenskapliga kapacitet i krig:s tjänst, och suddade ut skillnaden mellan civila och militära resurser. Över 70 miljoner människor, majoriteten av civilbefolkningen, dödades, skapar det den dödligaste konflikten i mänsklighetens historia. I allmänhet anses början av krig vara den 1 september 1939, med nazisternas Tysklanda invasion av Polen och efterföljande förklaringar från krig om Tysklanda för större delen av land i det brittiska imperiet och Brittiska samväldet, och för Frankrike. Många land var redan i krig före detta datum, som Etiopien och Italien i det andra italiensk-arabiska Krig och China och Japan i det andra sinusjapanska Krig. Många som inte var inblandade gått med i krig senare, till följd av händelser som den tyska invasionen av Sovjetunionen, de japanska attackerna mot Pearl Harbour och brittiska kolonier, och efterföljande förklaringar från krig om Japan från Stater, Nederländerna och Brittiska samväldet. 1945 slutade krig i en seger för de allierade. Sovjetunionen och Förenta Stater blev därefter världssupermakter, vilket banade väg för Kallet Krig som varade i 46 år. FN bildades i hopp om att förhindra en ny världskonflikt. Acceptansen av principen om självbestämmande påskyndade avkoloniseringen rörelser i Asien och Afrikan, medan Westerna Europa självt började flytta mot integration. Propaganda är en form av kommunikation som syftar till att påverka ett samhälles inställning till någon orsak eller ställning. I motsats till opartisk informationsspridning, propaganda i dess mest grundläggande betydelse, är presenter information i första hand till för att påverka en publik. Propaganda ljuger ofta presenter på ett selektivt sätt (och därmed eventuellt genom försummelse) för att uppmuntra en viss syntes, eller så laddade användorna budskapen för att ge ett känslomässigt snarare än rationellt svar på den information som lämnats. Det önskade resultatet är en förändring av attityden gentemot subjekt hos målgruppen för att främja en politisk dagordning. Propaganda definieras på ett neutralt sätt som en systematisk form av målinriktad övertalning som försöker påverka känslor, attityder, åsikter och åtgärder från bestämda målgrupper för ideologiska, politiska eller kommersiella syften genom kontrollerad överföring av ensidiga budskap (som kan vara faktiska eller inte) via massmediekanaler och direktkanaler.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
4.8 av 5 stjärnor betyg5 totalt antal recensioner
5 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Simon O.1 augusti 2020 • Verifierat köp
Print, Size: 60,96cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Väldigt enkelt att beställa och superlätt att ändra storlek och justera som man vill. Kom fram precis som jag ville ha den. Trycket var väldigt bra som tidigare beställningar. Överlag väldigt nöjd med min beställning.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Jacob L.18 maj 2020 • Verifierat köp
Print, Size: 50,80cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Helt enligt mina förväntningar, pappret och bilden påminner mycket om en klassisk serietidning vilket tilltalar mig enormt mycket! Färger och kvaliteten på pappret tilltalar mig, grövre och man kan känna fibrerna i pappret.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Helene S.5 september 2021 • Verifierat köp
Print, Size: 18,62cm x 21,67cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Jättenöjd med affischen! Stilren och superkvalitet! Kan inte säga något negativt om trycket! Fin!
Taggar
Annan information
Produkt ID: 228260074955049387
Skapad: 2009-07-14 16:02
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
