Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
Försäljningspris 206,00 kr.  
Ursprungligt pris 242,00 kr per mugg
Du sparar 15%

Antonov An-2 Kaffemugg

Antal:
Anpassa denna mall
Klassisk mugg
+14,00 kr
+28,00 kr
+71,00 kr
+85,00 kr
+114,00 kr
+142,00 kr

Om Muggar

Såld av

Stil: Klassisk mugg

Ge en beställningsbar mugg från Zazzle till någon speciell, eller unna dig själv en design som ger dig glädje eller får dig att skratta. Skapa din egen fotomugg, utforska vår samling av de roligaste skämtmuggarna, anpassa din mugg med ett monogram, eller uttryck dig med en av våra 10 miljoner designer.

  • Finns i 325 ml eller 450 ml
  • Mått:
    • 325 ml: 8,1 cm D x 9,7 cm H
    • 450 ml: 8,6 cm D x 11,4 cm H
  • Kan användas i mikrovågsugn och diskmaskin
  • Var försiktig när du tar ut muggen ur mikrovågsugnen. Använd grytlapp eller handske om den är för varm att ta på. Micra inte en tom mugg
  • Stark keramikkonstruktion
  • Uppfyller FDA:s krav för livsmedelssäkerhet
  • Trycks på beställning i Reno, NV
  • Fyll inte för mycket och var försiktig med heta vätskor som kan bränna
  • Håll utom räckhåll för barn när muggen innehåller het vätska

Om denna design

Antonov An-2 Kaffemugg

Antonov An-2 Kaffemugg

En digital rendering av en skidutrustad sovjetisk Antonov AN-2 (А н т о в öppning-2) under flygning i Sibirien. Kyrillisk (rysk) text med texten "А н т в о öppning-2" (Antonov An-2) visas också Lägg till din egen tilläggstext både under flygplanet och på motsatt sida. Under 2017 kommer Antonov Company, som är beläget i Ukraina, att fira 70-årsdagen av AN-2:s jungfruliga flygning. AN-2 (ryskt smeknamn: к у к з у perioderna [kukuruznik eller "majsfarmare"] som Nato kallar COLT) är världens största enmotoriga biplan. Dess enastående långsamma flygkapacitet gör att den är ytterst lämplig för kort, fält utan förbättring, och vissa specialiserade varianter har också byggts för kallets väder och andra extrema miljöer. Den fyller samma nisch i Ryssland och delar av Öster Asien som den venerable Douglas DC-3/C-47 i Väster. Sedan ammoniumnitrat-2 dök upp för första gången 1947 har det producerats i underbart antal och över 5 000 byggdes i Sovjetunionen. Sedan 1960 har de flesta ammoniumnitrat-2-ämnen byggts i Polen, och över 12 000 tillverkades innan fullt upphörde 1992. Den begränsada produktionen från delar av lagrar fortsätter. AN-2 byggs också under licens i China som Shijiazhuang Y-5. Nordkorea driver man AN-2s för använda av speciella styrkor. Spara för Lockheed C-130, AN-2 har mer eller mindre befunnit sig i kontinuerlig produktion längre än något annat luftfartyg. AN-2 var designat som ett allmännyttigt flygplan för använda i statligt ägt skogsbruk och jordbruk. Den grundläggande flygramen är dock mycket anpassningsbar och många varianter har utvecklats. Det handlar bland annat om hopparutrustade versioner för dammning av skörd, vetenskapliga versioner för atmosfärprovtagning, vatten-bomber för bekämpning av skogsbränder, flygambulanser, flutit sjöflygsversioner, lätt beväpnade stridsversioner för att släppa paratroperer och naturligtvis den vanligaste AN-2T-versionen, som är passagerarflygplanet på tolv sjömil. AN-2 har ingen stall som anges i handböckerna (stall-hastigheten är den hastighet med vilken luftfartyget färdas för långsamt för luftflödet över vingar till behållan vid sidan av). Piloterna för AN-2 säger att flygplanet kan flygas i fullt vid 30 mph (ett modernt Cessna 4-sjösljus flygplan har däremot en stall på cirka 55 mph). Denna långsamma stall gör det möjligt för flygplanet att flyga bakåt (om luftfartyget pekar i en motvind av t.ex. 35 mph kommer det att gå bakåt vid 5 mph medan det kontrolleras av fullt). Detta är en förmåga till sällsynt, till och med för flygplan i Kort som startar och landar (STOL). Endast den tyska Fieseler Fi-156 "Stork" i Världskrig II har bättre förmåga till långsamhet. En intressant anmärkning från pilotens handbok lyder: "Om motorn slutar i instrumentflygplanet villkor (blind flygande när man inte kan se marken) eller på natten, ska piloten dra i kontrollkolonnens fullt (den stannar inte) och behålla vingar-nivån. De ledande slatserna i kant kommer att falla ut ca 40 mph (64 km/h) och när flygplanet saktar ner till en framåtfart på ca 25 mph [40 km/h], kommer flygplanet att sjunka med ungefär en nedgång i fallskärm tills flygplanet träffar marken."
Automatisk översättning

Kundrecensioner

4.9 av 5 stjärnor betyg22 totalt antal recensioner
19 totalt 5-stjärniga recensioner3 totalt 4-stjärniga recensioner0 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
22 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Anneli G.27 augusti 2019Verifierat köp
Klassisk mugg, 325 ml
Zazzles program för granskare
Gjorde en reklamation och fick topbemötande och rätta muggar hemskickade med express. Det är service det!!! Så fina muggar som tvillingföräldrarna blev så glada över:). Jättefint tryck! Kan inte uttala mig mer om hållbarhet då muggarna inte är i mina ägor.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Ros A.1 september 2022Verifierat köp
Klassisk mugg, 325 ml
Zazzles program för granskare
Superfin mugg! Perfekt att ge bort som present! Trycket var superbra!!
5 av 5 stjärnor betyg
Av PAUL G.28 november 2020Verifierat köp
Klassisk mugg, 325 ml
Zazzles program för granskare
My package got lost in the post, so Zazzle sent me a replacement straight away by Express at no extra charge. Super customer service, and very nice quality goods. Perfekt, very nice colours.

Taggar

Muggar
flygplansiberiaukrainerussianordkoreaflygandesovjetunionenanvändareluftfart
Alla produkter
flygplansiberiaukrainerussianordkoreaflygandesovjetunionenanvändareluftfart

Annan information

Produkt ID: 168368729244216447
Skapad: 2017-01-17 11:54
Betyg: G