Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
297,00 kr
per affisch
 

Antonov An-2 Poster

Antal:
50,8 x 40,6 cm
Ingen

Om Affischer

Såld av

Papperstyp: Budget-affischpapper (halvblank)

Dina väggar speglar din personlighet, så låt dem tala med dina favoritcitat, konstverk eller designer tryckta på våra anpassade Giclée-affischer! Högkvalitativt, mikroporöst resinbelagt papper med en vacker halvblank yta. Välj mellan standardstorlekar eller anpassade affischer och ramar för att skapa konst som perfekt representerar dig.

  • Giclée-utskrifter av gallerikvalitet
  • Perfekt för livfull konst och fotoreproduktion
  • Halvblank yta
  • Pigmentbaserade bläck för högupplöst tryck i fullfärgsspektrum
  • Hållbart 185 g/m² papper
  • Finns i anpassade storlekar upp till 152 cm (60")
  • Ramar finns för alla standardstorlekar
  • Ramar inkluderar antireflex akrylglas

Om denna design

Antonov An-2 Poster

Antonov An-2 Poster

En digital rendering av en skidutrustad sovjetisk Antonov AN-2 (А н т о в öppning-2) under flygning längst norrut. Kyrillisk (rysk) text med texten "А н т н в öppning-2" (Antonov An-2) visas också Lägg till din egen tilläggstext. Du kan också ändra färg mellan gräns och bakgrund. Under 2017 kommer Antonov Company, som är beläget i Ukraina, att fira 70-årsdagen av AN-2:s jungfruliga flygning. AN-2 (ryskt smeknamn: к у к з у perioderna [kukuruznik eller "majsfarmare"] som Nato kallar COLT) är världens största enmotoriga biplan. Dess enastående långsamma flygkapacitet gör att den är ytterst lämplig för kort, fält utan förbättring, och vissa specialiserade varianter har också byggts för kallets väder och andra extrema miljöer. Den fyller samma nisch i Ryssland och delar av Öster Asien som den venerable Douglas DC-3/C-47 i Väster. Sedan ammoniumnitrat-2 dök upp för första gången 1947 har det producerats i underbart antal och över 5 000 byggdes i Sovjetunionen. Sedan 1960 har de flesta ammoniumnitrat-2-ämnen byggts i Polen, och över 12 000 tillverkades innan fullt upphörde 1992. Den begränsada produktionen från delar av lagrar fortsätter. AN-2 byggs också under licens i China som Shijiazhuang Y-5. Nordkorea driver man AN-2s för använda av speciella styrkor. Spara för Lockheed C-130, AN-2 har mer eller mindre befunnit sig i kontinuerlig produktion längre än något annat luftfartyg. AN-2 var designat som ett allmännyttigt flygplan för använda i statligt ägt skogsbruk och jordbruk. Den grundläggande flygramen är dock mycket anpassningsbar och många varianter har utvecklats. Det handlar bland annat om hopparutrustade versioner för dammning av skörd, vetenskapliga versioner för atmosfärprovtagning, vatten-bomber för bekämpning av skogsbränder, flygambulanser, flutit sjöflygsversioner, lätt beväpnade stridsversioner för att släppa paratroperer och naturligtvis den vanligaste AN-2T-versionen, som är passagerarflygplanet på tolv sjömil. AN-2 har ingen stall som anges i handböckerna (stall-hastigheten är den hastighet med vilken luftfartyget färdas för långsamt för luftflödet över vingar till behållan vid sidan av). Piloterna för AN-2 säger att flygplanet kan flygas i fullt vid 30 mph (ett modernt Cessna 4-sjösljus flygplan har däremot en stall på cirka 55 mph). Denna långsamma stall gör det möjligt för flygplanet att flyga bakåt (om luftfartyget pekar i en motvind av t.ex. 35 mph kommer det att gå bakåt vid 5 mph medan det kontrolleras av fullt). Detta är en förmåga till sällsynt, till och med för flygplan i Kort som startar och landar (STOL). Endast den tyska Fieseler Fi-156 "Stork" i Världskrig II har bättre förmåga till långsamhet. En intressant anmärkning från pilotens handbok lyder: "Om motorn slutar i instrumentflygplanet villkor (blind flygande när man inte kan se marken) eller på natten, ska piloten dra i kontrollkolonnens fullt (den stannar inte) och behålla vingar-nivån. De ledande slatserna i kant kommer att falla ut ca 40 mph (64 km/h) och när flygplanet saktar ner till en framåtfart på ca 25 mph [40 km/h], kommer flygplanet att sjunka med ungefär en nedgång i fallskärm tills flygplanet träffar marken."
Automatisk översättning

Kundrecensioner

4.8 av 5 stjärnor betyg5 totalt antal recensioner
4 totalt 5-stjärniga recensioner1 totalt 4-stjärniga recensioner0 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
5 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Simon O.1 augusti 2020Verifierat köp
Print, Size: 60,96cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Väldigt enkelt att beställa och superlätt att ändra storlek och justera som man vill. Kom fram precis som jag ville ha den. Trycket var väldigt bra som tidigare beställningar. Överlag väldigt nöjd med min beställning.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Jacob L.18 maj 2020Verifierat köp
Print, Size: 50,80cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Helt enligt mina förväntningar, pappret och bilden påminner mycket om en klassisk serietidning vilket tilltalar mig enormt mycket! Färger och kvaliteten på pappret tilltalar mig, grövre och man kan känna fibrerna i pappret.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Helene S.5 september 2021Verifierat köp
Print, Size: 18,62cm x 21,67cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Jättenöjd med affischen! Stilren och superkvalitet! Kan inte säga något negativt om trycket! Fin!

Taggar

Affischer
flygplanantonovukrainerussianordkoreaflygandesovjetunionenanvändareluftfart
Alla produkter
flygplanantonovukrainerussianordkoreaflygandesovjetunionenanvändareluftfart

Annan information

Produkt ID: 228079579945870151
Skapad: 2017-01-17 0:42
Betyg: G