Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
25,00 kr
per vykort
 

August Macke - Im Basar - 1914 in the Bazaar Vykort

Antal:
Signature matt
18 pt thickness / 120 lb weight Soft white, soft eggshell texture
-2,00 kr

Om Postcards

Såld av

Storlek: Standard Matt

Skapa ditt eget vykort som är värt en semester! Alla vyer som du har sett, alla monument som du har förälskat dig i kan läggas till på ditt vykort med vårt personliga verktyg.

  • Dimensioner: 14,2 cm L x 10,8 cm H; kvalificerad USPS-format för vykort
  • Högkvalitativ tryckning i fullfärg på båda sidor

Papperstyp: Signature matt

Our Signature Matte paper is a customer favorite—smooth to the touch with a soft eggshell texture that elevates any design. Its sturdy 18 pt weight and natural feel make it the ideal choice for timeless, sophisticated events.

  • Exclusively made for Zazzle
  • Made and Printed in the USA
  • FSC® Certified—sourced from responsibly managed forests that protect both people and planet

Om denna design

August Macke - Im Basar - 1914 in the Bazaar Vykort

August Macke - Im Basar - 1914 in the Bazaar Vykort

Jag Basar. 1914 vattenfärg. Han levde under en särskilt nyskapande tid för den tyska konsten, då den största tyska uttryckssymbolen rörelser och den avantgarde som bildades i resten av Europa kom fram. Som en sann konstnär på sin tid, visste Macke hur han skulle kunna integrera inslag från den avantgarde som intresserar honom mest i målningen. August Macke föddes i Meschede, Tyskland. Hans far, August Friedrich Hermann Macke (1845-1904), var byggande entreprenör och hans mor, Maria Florentine, née Adolph (1848-1922) kom från en jordbruksfamilj i Tysklanda Sauerland. Familjen bodde i Brüsseler Straße fram till den 13 augusti. Han levde då det mesta av sitt kreativ i Bonn, med undantag för några perioder som tillbringades i Sjö Thun i Schweiz och olika resor till Paris, Italien, Nederländerna och Tunisien. I Paris, där han reste för första gången 1907, såg Macke hur de intsionistiska grupperna arbetade, kort efter att han reste till Berlin och tillbringade några månader i Lovis Corinths studio. Hans stil bildades inom ramen för Fransk Impressionism och Post-impressionism och gick senare igenom en Fauve-period. 1909 gifte han sig med Elisabeth Gerhardt. 1910 träffade Macke Kandinsky genom sin vänskap med Franz Marc och delade under en tid Der Blaue Reiters icke-objektiva estetiska och mystiska och symboliska intressen. Mackes möte med Robert Delaunay i Paris 1912 skulle vara ett slags avslöjande för honom. Delaunays kromatiska kubism, som Apollinaire hade kallat orfism, påverkade Mackes konst från den punkten och framåt. Hans Shops Windows kan betraktas som en personlig tolkning av Delaunays Windows, i kombination med att bilder finns samtidigt i den italienska futurismen. Den exotiska stämningen i Tunisien, där Macke 1914 reste med Paul Klee och Louis Moilliet, var grundläggande för skapandet av den ljusreflexmässiga inställningen under hans sista period, under vilken han producerade en rad verk som nu betraktas som mästerverk. Augusti Mackes manskap kan betraktas som expressionism (den rörelse som blomstrade Tysklant mellan 1905 och 1925), och även som en del av Fauvism. Målningarna koncentrerar sig främst på att uttrycka känslor och stämningar i stället för att återskapa en objektiv verklighet, som vanligtvis förvränger färg och formen. Mackes karriär bröts i kort genom tidigt död på framsidan i Champagne i september 1914, Världskrig I:s andra månad. Hans sista målning, Farewell, skildrar den stämning av dysterhet som rådde efter utbrottet av krig. Uttrycket var en kulturrörelse, inledningsvis i poesi och målning, som kom Tyskland i början av 1900-talet. Dess typiska drag är att presentera världen i ett ytterst subjektivt perspektiv, att på ett våldsamt sätt förvränga den för att få en känslomässig effekt och på ett kraftfullt sätt förmedla personliga stämningar och idéer. Konstnärer från de olika kulturerna ville uttrycka betydelsen av "att vara vid liv" och känslomässig erfarenhet snarare än fysisk verklighet. Uttrycket framträdde som en "avant-garde-rörelse" i poesi och målning före det första Världskriget. Under Weimaråren uppskattades den av en masspublik som hade sin popularitetstoppe i Berlin under 1920-talet. Uttrycket visas i många konstformer, bland annat: målning, litteratur, teater, film, arkitektur och musik. Termen innebär ofta känslomässiga känslor. I allmänhet kan målare som Matthias Grünewald och El Greco kallas uttryckssymboler, även om termen i praktiken huvudsakligen används för verk från 1900-talet. Den uttryckssymbol som stressat på det enskilda perspektivet var också en reaktion på positivism och andra konstnärliga rörelser, såsom naturalism och imponering. Der Blaue Reiter (Blue Rider) var en grupp konstnärer från Neue Künstlervereinigung München i München, Tyskland. Der Blaue Reiter var en tysk rörelse som pågick mellan 1911 och 1914, som var grundläggande för uttrycksfriheten, tillsammans med Die Brücke som grundades det föregående decenniet 1905. Les Fauves (Fransken för de Vild Beasterna) var en kort-levande och lös gruppering av tidigt 1900-talets moderna konstnärer, vars verk betonade fredliga kvaliteter och ett starkt färg över de representativa eller realistiska värden som bevarades av imperialismen. Medan Fauvism som stil började omkring 1900 och fortsatte efter 1910 varade rörelsen som sådan bara tre år, 1905-1907, och hade tre utställningar. Rörelsens ledare var Henri Matisse och André Derain. Målning är ett uttryckssätt och formulären är många. Teckning, sammansättning eller abstraktion och annan estetik kan vara för att visa yrkesutövarens uttryckliga och begreppsmässiga avsikt. Målningar kan vara naturalistiska och representativa (som i ett stillastående liv eller i ett landskapskonstruktion), fotografiska, abstrakt, laddas med berättande innehåll, symbolism, känslor eller vara av politisk natur. Färgning är praxis vid applicering av färg, pigment, färg eller annat medium på yta (underlag). I konst beskriver termen både åtgärden och resultatet, som kallas en målning. Målningar kan ha till stöd för yta som väggar, pappra, kanvas, trä, glas, lacker, lera eller betong. Målarfärg kan dekoreras med guld löv och vissa moderna målningar innehåller andra material, t.ex. sand, lera och pappra skrapor. En del av målningen i både Östra och Western konst domineras av andlig motiv och idéer. Exempel av detta slag av målningsomfång från teckningar som skildrar mytologiskt figurer på leror till bibliska scener som återges på insida-väggar och -tak i Sistine Chapel, till scener från livet i Buddha eller andra scener i östra religiösa ursprung. Bland de fortsatta och aktuella riktningarna i början av 2000-talet finns monokrommålning, målning med hård kant, geometrisk abstraktion, anslag, hyperrealism, fotorealism, uttrycksfrihet, minimalism, lyrisk abstraktion, konst, konst, Abstrakt expressionism, Färg Fält-målning, nyuttryck, kollage, intermediamålning, monemblage målning, konsmålning, postmodern målning, Neo-Dada-målning, formad målarduk, miljömålning, traditionell figur-målning, Landscape-målning, Porträtt-målning och färg-på-glas-animering. Utvecklingen av Östrans målarfärg är historiskt sett parallell med utvecklingen av Westerna målningar, i allmänhet några århundraden tidigare. Afrikansk konst, islamisk konst, indisk konst, kinesisk konst och japansk konst hade var och en ett betydande inflytande på Western konst, och så småningom vice-versa. De äldsta målningarna finns på Grotte Chauvet i Frankrike, som av vissa historiker påstås vara cirka 32 000 år gamla. De är graverade och målade med rött och svart pigment och visar hästar, noshörningar, lejon, bufflar, mammotter eller människor som ofta jagar. Det första beviset på målning har emellertid upptäckts i två sten-härbärgen i Arnhem Land, i norra Australien. I det lägsta lagrar av materialet på dessa platser används biet av trä som beräknas vara 60 000 år gammalt. Arkeologer har också hittat ett fragment av sten-målning som konserverats i ett sten-skydd i Kimberleyregionen i NordWesterna Australien, som är 40 000 år gammalt. Det finns exempel på grottmålning över hela världen - i Frankrike, Spanien, Portugal, China, Australien, Indien osv. I Westerna kulturer är oljemålning och vattenfärgning de mest kända medierna, med rik och komplexa traditioner i stil och subjekt. I Öster dominerade bläck och färg bläck historiskt valet av medier med lika rik och komplexa traditioner. Olika typer av färg identifieras vanligen med hjälp av det medium som pigmentet är suspenderat eller inbäddat i, vilket avgör färgens allmänna arbetsegenskaper, t.ex. viskositet, missbarhet, löslighet, torktid osv.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

4.7 av 5 stjärnor betyg32 totalt antal recensioner
22 totalt 5-stjärniga recensioner9 totalt 4-stjärniga recensioner1 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
32 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Klara-Maria M.1 augusti 2021Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Produkten var toppen, köpte en bunt till mina anställda som "härlig semester"önskning. Gick hem hos alla, skapade rolig ich bra stämning. Trycket var precis som förväntat. 5/5
5 av 5 stjärnor betyg
Av Astrid G.20 augusti 2020Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Bra kvalité på papperet och jag fick de fort levererade. Färgerna på trycket stämmer med originalet dvs Carl Larssons målningar.
5 av 5 stjärnor betyg
Av vide m.27 juli 2020Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Really like the card, exactly what I was looking for. Colors and everything seemed to be of great quality

Taggar

Postcards
färglättoljaabstraktexpressionismcontemporarykonfigurationlibrefolkrealism
Alla produkter
färglättoljaabstraktexpressionismcontemporarykonfigurationlibrefolkrealism

Annan information

Produkt ID: 239741165783434384
Skapad: 2010-02-07 9:17
Betyg: G