Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
357,00 kr
per affisch
 

Charing Kor Bridge av Claude Monet Poster

Antal:
Välj ditt format
61 x 45,7 cm
Ingen

Om Affischer

Såld av

Papperstyp: Budget-affischpapper (halvblank)

Dina väggar speglar din personlighet, så låt dem tala med dina favoritcitat, konstverk eller designer tryckta på våra anpassade Giclée-affischer! Högkvalitativt, mikroporöst resinbelagt papper med en vacker halvblank yta. Välj mellan standardstorlekar eller anpassade affischer och ramar för att skapa konst som perfekt representerar dig.

  • Giclée-utskrifter av gallerikvalitet
  • Perfekt för livfull konst och fotoreproduktion
  • Halvblank yta
  • Pigmentbaserade bläck för högupplöst tryck i fullfärgsspektrum
  • Hållbart 185 g/m² papper
  • Finns i anpassade storlekar upp till 152 cm (60")
  • Ramar finns för alla standardstorlekar
  • Ramar inkluderar antireflex akrylglas

Om denna design

Charing Kor Bridge av Claude Monet Poster

Charing Kor Bridge av Claude Monet Poster

Oscar-Claude Monet (UK: /ˈmɒ neɪ/, USA: /moʊɪ, Millaˈ-/, Fransk: [klod makenexi]; 14 november 1840 - 5 december 1926) var en Fransk målare och grundare av en imponerande målning som ses som en nyckel föregångare till modernisering, särskilt i hans försök att måla naturen enligt hans uppfattning[1]. Under sin långa karriär var han den mest konsekventa och skickliga utövaren av intrsionismens filosofi att uttrycka sina uppfattningar före naturen, särskilt när det gäller plätering i luft (utomhusmålning).[2] Uttrycket "Impressionism" härrör från titeln på hans målning Impression, som är jordmån och som visas i 1874 års utställning ("Utställning av avslag") som Monet och hans medarbetare initierat som ett alternativ till Salon. Monet växte upp i Le Havre i Normandie och blev intresserat av utomhus och teckning från en tidigt-ålder. Även om hans mor, Louise-Justine Aubrée Monet, stödde hans ambitioner att vara målare, så förkastade han hans far, Claude-Adolphe, och ville att han skulle göra en karriär inom näringslivet. Han var mycket nära sin mor, men hon dog i januari 1857 när han var sexton år gammal, och han skickades för att leva med sin barnlösa, änka, men förmögen moster, Marie-Jeanne Lecadre. Han fortsatte med att studera på Académie Suisse och under den akademiska historiemålaren Charles Gleyre, där han var klasskamrat för Auguste Renoir. Hans arbete i tidigt omfattar landskap, sjölandskap och porträtt, men tilldrog sig inte mycket uppmärksamhet. Ett inflytande från nyckel tidigt var Eugène Boudin, som introducerade honom på konceptet med målning av luft. Från 1883 bodde Monet i Giverny, även i norra Frankrike, där han köpte ett hus och egendom och påbörjade ett omfattande landskapsprojekt, inklusive en damm från vatten. Jean Monets ambition att dokumentera Franskens landsbygd ledde till att samma scen målades flera gånger för att fånga upp ljusbytet och årstidernas övergång. Ett av de mest kända exemplen är hans serie hönssäckar (1890-1991), målningar av Rouens katedral (1894) och målningarna av vatten ligger i hans trädgård i Giverny, där han under de senaste 20 åren av sitt liv oavbrutet har ockuperat honom. Monets berömmelse och popularitet har ofta uppvisats och varit framgångsrik under hans livstid, och den växte upp under andra hälften av 1900-talet när han blev en av världens mest berömd målare och en inspirationskälla för spirande konstnärer. När Durand-Ruels tidigare stöd till Monet och hans likar började minska visade Monet, Renoir, Pissarro, Sisley, Paul Cézanne, Edgar Degas och Berthe Morisot sitt arbete på egen hand.. under namn gjorde de det Anonymous Society of Painters, Sculptors and Engravers, för vilket Monet var ledande figur i bildandet.[2] 12][15] Han inspirerades av stil och subjekt, av sina något äldre contemporary, Pissarro och Édouard Manet.[41] Koncernen, vars titel valdes för att undvika samröre med någon stil eller rörelse, var enad i sitt oberoende av Salon och förkastade den rådande akademicismen.[12][42] Monet fick ett rykte som gruppens främsta landskapsmålare.[16] Vid den första utställningen, 1874, visade Monet bland annat imponering, soluppgång, Luncheon och Boulevard des Capucines.[43] Den konstiske kritikern Louis Leroy skrev en fientlig granskning. Med särskild uppmärksamhet på Impression, Sunrise (1872), en dunkel bild av Le Havres hamn och stilistisk omväg, myntade han under termen "Impressionism". Konservativets kritiker och allmänheten hånade gruppen, och termen var ursprungligen ironisk och betecknade målningen som oavslutad.[15][42] Mer progressiva kritiker berömde bilden av det moderna livet.. Louis Edmond Duranty kallade stil för en "revolution för målning".[42] Han beklagade senare inspirationen till namn, eftersom han ansåg att de var en grupp "vars majoritet inte hade något intryck".[14] Den totala närvaron uppskattas till 3500. Monetära prishöjningar: Soluppgång på 1 000 francs men misslyckades sälja dem.[44][45][46] Utställningen var öppen för alla som var beredda att betala 60 francs och gav konstnärer möjlighet att visa sitt verk utan påverkan från en jury.[44][45][46] En annan utställning hölls 188 76, återigen i opposition mot Salon. Monet visade 18 målningar, inklusive The Beach på Sainte-Adresse som visade många Impressionistiska egenskaper.[28][47] För den tredje utställningen valde han den 5 april 1877 sju målningar från det dussin han hade gjort av Gare Saint-Lazare under de senaste tre månaderna, första gången han hade "synkat så många målningar av samma plats, med noggrann samordning av deras scener och tidpunkter"[48]. Lärtningarna mottogs väl av kritiker, som särskilt berömde det sätt på vilket han fångade in tåg:s ankomst och avgång.[48] Vid den fjärde utställningen deltog han av elak som förhandlade om Caillebotte.[15] Hans sista utställning med imponerande personer ägde rum 1882 - fyra år före den slutliga Impressionistiska utställningen.[49][50] Monet, Renoir, Pissarro, Morisot, Cézanne och Sisley gick vidare med försöket.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

4.8 av 5 stjärnor betyg5 totalt antal recensioner
4 totalt 5-stjärniga recensioner1 totalt 4-stjärniga recensioner0 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
5 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Simon O.1 augusti 2020Verifierat köp
Print, Size: 60,96cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Väldigt enkelt att beställa och superlätt att ändra storlek och justera som man vill. Kom fram precis som jag ville ha den. Trycket var väldigt bra som tidigare beställningar. Överlag väldigt nöjd med min beställning.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Jacob L.18 maj 2020Verifierat köp
Print, Size: 50,80cm x 60,96cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Helt enligt mina förväntningar, pappret och bilden påminner mycket om en klassisk serietidning vilket tilltalar mig enormt mycket! Färger och kvaliteten på pappret tilltalar mig, grövre och man kan känna fibrerna i pappret.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Helene S.5 september 2021Verifierat köp
Print, Size: 18,62cm x 21,67cm, Hårdvara: Ingen, Ram: Ingen, Media: Budget-affischpapper (halvblank), Matta: Ingen,
Zazzles program för granskare
Jättenöjd med affischen! Stilren och superkvalitet! Kan inte säga något negativt om trycket! Fin!

Taggar

Affischer
monetklaudemonetimponerandemålafrankrikefransklistigliljorvatten lilies
Alla produkter
monetklaudemonetimponerandemålafrankrikefransklistigliljorvatten lilies

Annan information

Produkt ID: 228373740287328491
Skapad: 2022-10-06 10:44
Betyg: G