Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
256,00 kr
per mugg
Edgar Degas - träd Rennpferde för Kaffemugg
Antal:
Stil
Klassisk mugg
+17,00 kr
+35,00 kr
+86,00 kr
+103,00 kr
+137,00 kr
+171,00 kr
Storlek
Om Muggar
Såld av
Om denna design
Edgar Degas - träd Rennpferde för Kaffemugg
Han betraktas som en av grundarearna av Impressionism, även om han kasserade benämna, och föredras för att kallas en realist. En superb ritare, identifieras han speciellt med subjekt av dansen, och över halva hans arbeten visa dansare. Dessa visar hans herravälde i återgivningen av rörelse, som gör hans racecoursesubjekt och kvinnliga nakenstudier. Hans porträtt är noterbara för deras psykologiska komplexitet och återgivning av människaisolering. Tidigt i hans karriär, hans ambition var att vara en historiemålare, kalla för vilket han var väl - förberett vid hans rigorösa akademiska utbildning och nära studie av klassikerkonst. I hans tidiga thirties ändrade han jagar, och, genom att komma med de traditionella metoderna av en historiemålare för att uthärda på den samtidaa subjektmaterien, blev han en klassisk målare av modernt liv. Degas var bördiga Paris, frankriket, det äldst av fem barn av Célestine Musson De Gasa och Augustin De Gasa, en bankir. Familjen var måttligt förmögen. Hans mor dog, då Degas var tretton, som hans far och farfar var de huvudsakliga påverkan efter på hans tidiga liv. Degas (i vuxenliv han övergav mer pretentiös stava av efternamn), började hans skolgång med inskrivning i den Lycée Louis-le-Tusen dollar som avlägger examen i 1853 med en baccalauréat i litteratur på ålder elva. Degas började att måla tidigt i hans liv. Vid en arton hade han vänt ett rum i hans hem in i en konstnärs studio, och i 1853 registrerade han som en copyist i luftventilen. Hans far, förväntade emellertid honom att gå till juridisk fakultet. Degas behörigen registrerings på fakulteten av lag av universiteten av Paris i November 1853, men gjort lite försök på hans studier där. I 1855 mötte Degas Jean Auguste Dominique Ingres, som han vördade, och vars rådgivning han glömde aldrig: "Dra linjer, barnman, och stilla fodrar mer, både från liv och från minne, och du ska blir en bra konstnär.", I April av den samma år Degas mottog erkännande till de Ecole des-Beaux-Konsterna, var honom den utstuderade teckningen med Louis Lamothe, under vars vägledning han frodasde, efter stilen av Ingres. I Juli 1856, reste Degas till italien, var han skulle återstår för de nästa tre åren. I 1858 stunder som blir med hans moster familj i Naples, gjorde han de första studierna för hans tidiga mästerverk, den Bellelli familjen. Han drog och målade också kopierar efter Michelangelo, Raphael, Titian, och andra konstnärer av renaissancen som väljer ofta från en altarpiece ett individhuvud, som han behandlade, som ett porträtt vid 1860 Degas hade gjort mer, än sju hundra kopierar av inklusive italiensk renaissance för arbeten och fransk klassisk konst. På hans retur till frankriken i 1859 flyttat Degas in i en Paris studio som var stor nog till tillstånd honom att börja att måla den imponera kanfasen för den Bellelli Familjen-en som han ämnade för utställning i salongen, även om den återstod oavslutad till 1867. Han började också arbete på flera historiemålningar: Alexander och Bucephalus och dottern av Jephthah i 1859-60; Sémiramis som bygger Babylon i 1860; och unga Spartans runt om 1860. I 1861 besökte gjorde Degas hans barndomvän Paul Valpinçon i Normandy och det tidigast av hans många studier av hästar. Han ställde ut på salongen för den första tiden i 1865, då juryn accepterade hans målningplats av krig i medeltiden, som tilldrog lite uppmärksamhet. Även om han ställde ut årligen i salongen under de nästa fem åren, sände han inga mer historiemålningar, och hans stupade Jockey för steeplechasen- (salong av 1866) signalerade hans växande förpliktelse till den samtidaa subjektmaterien. Ändringen i hans konst påverkades i första hand av exemplet av Edouard Manet, som Degas hade mött i 1864 (stunder båda kopierade det samma Velázquez porträtt i luftventilen, enligt en berättelse som kan vara apocryphal). På utbrott av detPrussian krig i 1870 enlisted Degas i medborgarevakten, var hans försvar av Paris lämnade honom lite att tajma för att måla. Under geväret fanns utbildning av hans synförmåga för att vara defekt, och för vila av hans liv var hans ögaproblem ett konstant bekymmer till honom. Efter krig, i 1872, har degas började ett fördjupat stag i New Orleans, Louisiana, var hans broder René och ett nummer av andra släktingar bodde. Bli i ett hus på Esplanadeaveny, producerade Degas ett nummer av arbeten, många visande familjemedlemmar. En av Degas New Orleans fungerar och att visa en plats på bomullsutbytet på New Orleans, samlad gynnsam uppmärksamhetbaksida i frankriken och var hans endast arbete som inhandlas av ett museum (det av Pau) under hans livstid. Degas gick tillbaka till Paris i 1873. Efter året dog hans far, och i det följande avgörandet av godset upptäcktes det att Degas brodern som René hade hopat jättelika affärsskulder. Till sylten tvingades efternamn, Degas för att sälja hans hus och en samling av konst som han hade övertagit. Anhörigen för den första tiden i hans liv på reor av hans konstverk för inkomst, producerade han mycket av hans mest underbara arbete under årtiondebörjan i 1874. Vid nu grundligt disenchanted med salongen, gick med Degas styrkor med en grupp av unga konstnärer som var spänt uppmärksam på uppläggning per oberoende som ställer ut samhälle. Första av deras utställningar, som dubbades snabbt Impressionistutställningar, ägde rum i 1874. Impressionistsna rymde därpå sju extra shows, jumbon i 1886. Degas tog en ledande roll i uppläggning utställningarna och visade hans arbete sammanlagt men ett av dem, illvilja hans ihärdiga konflikter med andra i gruppen. Han hade lite i allmänning med Monet och annan att landskap målare, som han förlöjligade för att måla utomhus. Konservativet i hans sociala inställningar, avskydde han skandalen som skapades av utställningarna, såväl som publiciteten och advertizingen som hans kollegor sökte. Han kasserade bitterly etikettimpressionisten som pressen hade skapat och populariserat, och hans envishet på inklusive non-Impressionist konstnärer liksom Jean-Louis Forain och Jean-François Raffaëlli i deras utställningar skapade rancor inom gruppen som bidrar till deras slutligen upplösa i 1886. Som hans likviditetssituation förbättrade till och med reor av hans egna arbete, var han kompetent att skämma bort hans passion för att samla arbeten av konstnärer som han beundrade: gammalt styr liksom El Greco och sådan contemporary som Manet, Pissarro, Cézanne, Gauguin och Van Gogh. Tre konstnärer som han avgöd, Ingres, Delacroix, och Daumier, var speciellt väl som föreställdes i hans samling. Degas också framkallat en passion för fotografi i de sena 1880sna. Han fotograferade många av hans vänner, ofta vid lamplight, som i hans dubbla porträtt av Renoir och Mallarmê. Annat fotograferar och att visa dansare, och nakenstudier, användes för hänvisar till i några av Degas teckningar och målningar. Som de passerade åren, Degas blev isolerade, rakt i del till hans tro att en målare kunde ha inget personligt liv. Den Dreyfus angelägenhettvisten kom med hans antisemitiska benägenhetar till fören och honom som var fattiga med alla hans judiska vänner. Hans argumentative natur beklagades av Renoir, som sade av honom: "En vilken varelse han var, Degas det! Alla hans vänner måste att lämna honom; Jag var en av jumbon som går, men jag även kunde inte stagkassalådan avsluta.", Även om han är bekant att ha varit funktionsduglig i pastell så sent som avsluta av 1907 och tros för att ha fortsatt danandeskulptur så sent som 1910, upphörde han som synes arbetet i 1912, när den överhängande rivningen av hans longtime uppehåll på ruevictoren som Massé tvingade en rycka häftig flyttning, inkvarterar på boulevarden de Clichy. Han att gifta sig och spenderade aldrig de sist åren av hans liv, nästan blinden som irrar restlessly gatorna av Paris, innan han dog i 1917. Degas identifieras ofta som en Impressionist, en begriplig men otillräcklig beskrivning. Impressionism som påbörjades i 1860sna och 1870sna och, växte, i del, från realismen av sådan målare som Courbet och Corot. Impressionistsna målade verklighetarna av världen runt om dem att använda som var ljust, "blända" färger, verkställer att koncentrera i första hand på av ljust och att hoppas för att infuse deras platser med omedelbarhet. Degas skilja sig åt från impressionistsna, däri som han "adopterade aldrig Impressionistfärgflecken", och han förringade ständigt deras övar av att måla en-pleinluft, tekniskt. "Var han ofta som anti-impressionist som kritikerna, som granskade showsna", enligt konsthistorikersången Armstrong; som Degas självt förklarat, "var ingen konst någonsin mindre spontan än bryter. Vad jag gör, är resultatet av reflexionen, och av studien av underbaren styr; av inspiration spontaneity, temperament, vet jag ingenting.", Icke desto mindre beskrivas han exaktare som en Impressionist än som en medlem av någon annan rörelse. Hans platser av Parisian liv, hans offcenter sammansättningar, hans experiment med färg och bildar, och hans vänskap med flera nyckel- Impressionistkonstnärer-mest notably Mary Cassatt och Manet-all Edouard förbinder honom intimt till Impressioniströrelsen. Degas stil reflekterar hans djupa respekt för det gammalt styr (han var en entusiastisk copyistbrunn in i mellersta ålder) och hans underbara beundran för Jean Auguste Dominique Ingres och Eugène Delacroix. Han var också en samlare av japanska tryck, vars compositional principer påverkade hans arbete, som gjorde den kraftiga realismen av populära illustratörer liksom Daumier och Gavarni. Även om berömden för hästar och dansare, Degas började med konventionella historiska målningar liksom den unga Spartansen, som hans gradvisa framsteg in mot en mindre idealized behandling av figuren är redan påtagligt i. Degas också målade porträtt av individer och grupper under hans tidiga karriär; ett exempel av sistnämnden är den Bellelli familjen (c.1858-67), ett brilliantly samlat och psychologically gripa porträtt av hans moster, henne maken och deras barn. I denna målning, som i den unga Spartansen och många mer sistnämnd arbeten drogs Degas till spänningsgåvan mellan manar och kvinnor. Degas redan bevisat mognastilen att han skulle mer sistnämnd framkallar fullständigt genom att kantjustera subjekt obehagligt och genom att välja ovanliga Viewpoint i hans tidiga målningar. Vid de sena 1860sna hade Degas skiftat från hans initiala plundringståg in i historia som målar till en original- observation av samtidat liv. Racecourseplatser g ett tillfälle att visa hästar och deras ryttare i ett modernt sammanhang. Han började att måla kvinnor på arbete, milliners och laundresses. Mlle. Fiocre i balettLakällan som ställdes ut i salongen av 1868, var hans första ha som huvudämne arbete för att introducera ett subjekt, som han skulle med blivet speciellt identifierad, dansare. I många följande målningdansare visades i kulisserna eller i repetitionen som betonar deras status som professioneller som gör ett jobb. Det är dessa dansare, som har beslutsam Degass popularitet till denna dag, från 1870 som han målade mer och mer balettsubjekt. Amongst annat resonerar balettserien var lätt att sälja, och se, som hans broder skulder hade lämnat familjbankrutten, behövde Degas pengar. Degas började att måla caféliv som väl. Han manade andra konstnärer för att måla "verkliga livet" i stället för traditionella mythological eller historiska målningar, och de få litterära platserna som han målade, var moderna och av högt tvetydigt innehåll. Till exempel har insidan (som har också kallats våldta), framlagt en conundrum till konsthistoriker i sökande av en litterär källa; inre bevisa föreslår att den kan baseras på en plats från Thérèse Raquin. Som hans ändrande subjektmateria, så, Degas för teknik. Den mörka paletten, som borrar påverkan av holländsk målning, gav sig långt till användan av livliga färger och sätta en klocka på penseldrag. Målningar liksom stället de la Concorde som läs som "kort," frysa ögonblick av tid att beskriva dem exakt som ger en avkänning av rörelse. Bristen av färg i balettrepetitionen 1874 på Stage och 1876na som balettinstruktören kan sägas för att anknyta med hans, intresserar i den nya tekniken av fotografi. Ändringarna till all hans palett, brushwork och avkänning av sammansättning bevisar påverkan, att både Impressioniströrelsen och modern fotografi, med dess spontana bilder och av-kilter metar, hade på hans arbete. Suddighet skillnaden mellan porträtteringen och genren lappar, honom målade hans fagottspelarevän, Désiré Dihau, i orkesteren av operan (1868-69) som en av fjortonmusiker i en orkestergrop, beskådat som though av en medlem av åhörarna. Ovanför musikerna ses endast kan ben och tutusna av de onstage dansarna, deras figurer som kantjusteras av kanten av målningen. Konsthistoriker Charles Stuckey har jämfört Viewpointet till det av en förströdd åskådare på en balett, och något att säga, som "den är, Degas tjusning med återgivningen av rörelse, däribland rörelsen av en åskådare ögon som under ett slumpmässigt ögonkast, som talar riktigt "impressionisten".", Degas mognar stil är distingerad vid anmärkningsvärt oavslutade passager, även i annars stramt framförda målningar. Han klandrade vanligt hans öga besvärar för att hans oförmåga ska avsluta, en förklaring som mötte med någon skepticism från kollegor och samlarear, som resonerade, som Stuckey förklarar, att "hans bilder kunde knappt ha utförts av någon med otillräcklig vision.", Konstnären g en annan ledtråd, då han beskrev hans förkärlek "för att börja hundra saker och för att inte avsluta ett av dem," och skulle i något ökänt motvilligt fodral betrakta en målning färdig. Hans intressera i porträttering ledde honom till studien försiktigt vägen som en persons sociala kroppsstorlek eller bildar i av anställning kan avslöjas av deras fysionomi, göra sig till, klär, och annan tillskrivar. I hans 1879 porträtt på lagrarutbytet beskrev han en grupp av judiska affärsmän med en antyda av anti-Semitism. I 1881 ställde ut han två pastell, brottsliga fysionomiar, som visade barnsliga ligamedlemmar som beslogs för en tid sedan av mord i "den Abadie angelägenheten". Degas hade deltagit i deras försök med sketchbooken räcker in, och hans talrika teckningar av svarandena avslöjer hans intresserar i de atavistiska särdragen som tanke av några 19 thårhundradeforskare som är, bevisar av innate brottslighet. [33] I hans målningar av dansare och laundresses avslöjer han deras ockupationar inte endast vid deras klänning och aktiviteter men också vid deras kroppstyp. Hans ballerinas ställer ut en idrotts- physicality, är stunder hans laundresses skurkrollen och heltäckande. Vid de mer sistnämnda 1870sna hade Degas styrt inte endast det traditionella medlet av olja på kanfas, men pastell som väl. Det torra medlet, som han applicerade i komplexa lagrar och strukturer, möjliggjorde honom lättare för att förena hans lätthet för fodrar med växa intresserar i uttrycksfull färg. I miden-1870s gick tillbaka började han också till medlet av etsning, som han hade försummat för tio år, och att experimentera med mindre traditionella printmaking massmedia-lithographs och experimentella monotypes. Han fascinerades speciellt av verkställer producerat av monotype och vanligt omarbetat den utskrivavna bilder med pastell. Dessa ändringar i massmedia alstrade målningarna att Degas skulle jordbruksprodukter i mer sistnämnd liv. Degas började att dra och måla kvinnauttorkning sig själv med handdukar som kammar deras hår och att bada (se: Efter badet). Slår som modellerar bilda klottras friare än för; bakgrunder förenklas. Den minutiösa naturalismen av hans ungdom gav sig till en ökande abstraktion av bildar långt. Bortsett från hans egenskapt briljant draftsmanship och tvångstanke med figuren uthärdar bilderna som skapas i denna sena period av hans liv, lite ytlig likhet till hans tidiga målningar. Ironically är det dessa målningar som sent skapas i hans liv och efter heydayen av Impressioniströrelsen, som använder självfallet de coloristic teknikerna av Impressionism. För alla stylistic evolution återstod bestämda särdrag av Degass arbete den samma alltigenom hans liv. Han målade alltid inomhus och att föredra att fungera i hans studio, endera från minne, eller genom att använda modellerar. Figuren återstod hans primära subjekt; hans fåtal landskap producerades från minne eller fantasi. Den var inte ovanlig för honom till repetition per subjekt många tider, varierande sammansättningen eller behandlingen. Han var en betänksam konstnär vars arbeten, som den Andrew smedjan har skriftligt, "var förberedd, beräknat, övat, framkallat stegvis. De gjordes upp av delar. Justeringen av varje del till helheten, deras linjära ordning, var tillfället för oändligt reflexion och experiment.", Degas självt förklarat, "i konst, ingenting bör se likt riskerar, inte ens rörelse". Degas, som trodde att "konstnären måste bo bara, och hans privata liv måste återstå okänt", bott ett utåt uneventful liv. I företag var han bekant för hans intelligens, som kunde ofta vara grym. Han karakteriserades som "en gammal surkart" av romanförfattaren George Moore, och han odlade avsiktligt hans anseende som en misanthropic ungkarl. Profoundly konservativet i hans politiska åsikter, motsatte grundar han alla sociala reformer och lite för att beundra i sådan teknologiska framflyttningar som ringa. Han avfyrade en modellera på som lärer henne, var protestanten. Även om Degas målade ett nummer av judiska subjekt från 1865 till 1870, blev hans anti-Semitism påtaglig vid de mitt- 1870sna. Hans målning 1879 på börsen betraktas brett som starkt antisemitisk, med de ansikts- särdragen av bankiren som tas direkt från de antisemitiska tecknaderna som är våldsamma i Paris på tiden. Den Dreyfus angelägenheten, som delade Paris från 1890sna till de tidiga 1900sna, intensifierade vidare hans anti-Semitism. Vid de mitt- 1890sna hade han brutet av förbindelse med alla hans judiska vänner, publicly disavowed hans föregående vänskaper med judiska konstnärer, och vägrat till använda modellerar vem han trodde styrka är judisk. Han återstod en frispråkig antisemit och medlem av det antisemitiska "anti-Dreyfusards" till hans död. Under hans liv spännde det offentliga mottagandet av Degas arbete från beundran till förakt. Som en lova konstnär i det konventionella funktionsläget hade Degas ett nummer av accepterade målningar i salongen mellan 1865-1870. Dessa arbeten mottog beröm från Pierre Puvis de Chavannes och kritikern, Castagnary. Degas snart gick med styrkor med impressionistsna, emellertid, och kasserat den styva regler, bedömningarna och elitismen av deträttvist, som salongen och allmänheten kasserade initialt experimentalismen av impressionistsna. Degass arbete var kontroversiellt, men beundrades allmänt för dess draftsmanship. Hans La Liten och nätt Danseuse de Quatorze Ans eller lite dansare av fjortonår, som han visade på den sjätte Impressionistutställningen i 1881, var antagligen hans mest kontroversiella biet; några kritiker decried vad de tänkte att dess stunder "för hemsk ugliness" andra sågar i den "blomstra.", Följet av nakenstudier Degas som ställs ut i den åttonde Impressionistutställningen i 1886 producerade "som koncentreras, förkroppsligar av kritisk handstil på konstnären under hans livstid. … Var den total- reaktionen realiteten och berömma.", Igenkänt som en viktig konstnär av avsluta av hans liv, är Degas nu ansedd "av grundarearna av Impressionism". Fast hans arbete korsade många stylistic gränser, ha som huvudämne skissar hans medverkan med annan figurer av Impressionism och deras utställningar, hans dynamiska målningar och av vardagsliv och aktiviteter och hans djärva färgexperiment som tjänas som slutligen för att binda honom till Impressioniströrelsen som en av dess mest underbara tidiga konstnärer. Hans målningar, pastell, teckningar och skulptur-mest av sistnämnden ämnades inte för utställning och upptäcktes, efter endast hans död-var på framstående visning i många museer. Efter hans död i 1917 fanns mer än 150 sculptural arbeten i hans studio, som subjekten bestod av främst av tävlinghästar och dansare. Degas forskare har instämmt att skulpturerna inte skapades som aids till att måla. Hans första och endast visning av skulptur under hans liv ägde rum i 1881, då han ställde ut lite den åriga dansare för fjorton, endast visat igen i 1920; vila av de sculptural arbetena återstod privat till en utställning efter hans död i 1918. Skulptur var inte så mycket som svar på hans vikande synförmåga som en strandar mer till hans fortsätta strävan att undersöka olikt massmedia. Wherever möjligheten verkade tillgänglig, undersökte han väg av att anknyta grafik och oljemålning, teckningen och pastell, skulptur och fotografi. Degas tilldelade den samma signifikansen till skulptur om teckning: "Är teckningen a långt av tänkande och att modellera another.", Även om Degas hade inga formella elever, påverkade han väldeliga flera viktiga målare, notably Jean-Louis Forain, Mary Cassatt och Walter Sickert; hans mest underbara beundrare kan ha varit Henri de Toulouse-Lautrec. [REALISMrealism i bildkonsten är en stil som visar fakta av vad ögonen kan se. Benämna används i olika avkänningar i konsthistoria; den kan betyda samma som illusionism, framställningen av subjekt med visuellt hjälpmedelmimesis eller verisimilitude eller kan betyda en betoning på fakta av subjekt som visar dem utan idealization och inte utelämnar deras smutsiga aspekter. Arbeten kan vara realisten i endera av dessa avkänningar eller båda. Använda av de två avkänningarna kan förväxla, men beroende av sammanhang är understödjaavkänningen kanske mer vanligt. Realism som en tendens i 19th århundradekonst förbands till liknande förehavanden i theatren, litteraturen och operan. Alla betonade återgivningen av dagliga subjekt, men vid ingen klassisk kassering för elak alltid, romantiskt eller känslosamt att närma sig till deras behandling. Rörelsen började i 1850sna i frankriken. Ett av Gustave Courbets viktigast arbeten är en jordfästning på Ornans, 1849-1850, en kanfas som antecknar en händelse som han bevittnade i September 1848. Courbets målning av begravningen av hans storslagna uncle blev det första storslagna påståendet av Realiststilen. IMPRESSIONISMImpressionism var för århundradekonst för th 19 en rörelse som började som en lös anslutning av Paris-baserade konstnärer, vars oberoende utställningar kom med dem till prominens i 1870sna och 1880sna. Namn av rörelsen härledas från titeln av ett Claude Monet arbete, intrycket, soluppgången (levant intrycket, soleil), som provocerade kritikern Louis Leroy för att mynta benämna i ett satiric granskar publicerat i Le Charivari. Kännetecken av Impressionistmålningar inkluderar synligt borstar slår, öppen sammansättning, betoning på ljust i dess ändrande kvaliteter (ofta att accentuera verkställer av passagen av tid), det vanligasubjektmaterien, medräknandet av rörelse som ett avgörande inslag av människaföreställningen och erfar, och den ovanliga visuellt hjälpmedel metar. Uppkomsten av Impressionism i bildkonsten följdes snart av motsvarande förehavanden i annat massmedia som blev bekant som Impressionistmusik och Impressionistlitteratur. Impressionism beskriver också konst som skapas i denna stil, men förutom det sent - århundradetidsperioden för th 19. Radikaler i deras tid, fattiga tidiga Impressionists regler av akademisk målning. De började, genom att ge färger som borstades fritt, primacy över, fodrar och att dra inspiration från arbetet av målare liksom Eugène Delacroix. De tog också agera av målning ut ur studion och in i den moderna världen. Föregående landskap hade stilla lifes och porträtt såväl som vanligt målats inomhus. Impressionistsna grundar att de kunde tillfångatagandet det ögonblickligt och transienten verkställer av solljus genom att måla en-pleinluft. Måla realistiska platser av modernt liv, betonade de den livliga overallen verkställer ganska än specificerar. De använde kort, "brutet" borstar slår av ren och unmixed färg, inte slätt blandat, som var brukligt, för att att uppnå verkställa av den intensiva färgvibrationen. Även om löneförhöjningen av Impressionism i frankriken händde i sänder, när ett nummer av andra målare, däribland de bekant italienska konstnärerna, som Macchiaiolien och Winslow Homer i Förenta staterna, undersökte också plein-luft målning, framkallade impressionistsna nya tekniker som var specifika till rörelsen. Encompassing vad dess argumenterade anhängare var ett olikt långt av att se, var det en konst av omedelbarhet, och rörelse, av frankt poserar och sammansättningar, av leken av ljust som uttrycks i en ljus och omväxlande använda av färg. Allmänheten, först som var fientlig, kom gradvist att tro att impressionistsna hade fångat en ny och original- vision, om även den inte mottog godkännandet av den konstkritikerna och etableringen. Genom beträffande-att skapa förnimmelsen i ögat, som beskådar subjekt, ganska än skapa subjekt på nytt, och, genom att skapa, welter av tekniker och bildar, blev Impressionism en precursor som var sädes- till olik förehavanden i målning som skulle följer, inklusive Neo-Impressionism, post impressionism, fauvismen och Cubism. MÅLNING målning är ett funktionsläge av uttryckt, och bildar är talrikt. Teckningen, sammansättning eller abstraktionen och annan estetik kan tjäna som till godsspecifikationen den uttrycksfulla och begreppsmässiga avsikten av praktiker. Målningar kan vara naturalistic och representativa (som i ett stilleben eller att landskap målning), fotografiskt, abstrakt, laddas med det berättar- innehåll, symbolismen, sinnesrörelse eller är politiska i natur. Målning är öva av att applicera målar, pigment, färg eller annat medel till en yta (service baserar). I konst beskriver benämna både agera och resultatet, som kallas en målning. Målningar kan ha för deras sådan ytor för service som väggar, papper, kanfas, trä, exponeringsglas, lacquer, lera eller hårdna. Målningar kan dekoreras med bladguldet och några införlivade moderna målningar andra material den inklusive sanden, lera och skrotar av papper. En portion av historien av målning i både östlig och western konst domineras av andliga motiv och idéer; exempel av denna sort av målning spänner från konstverk som visar mythological figurer på krukmakeri till bibliska platser som framförs på innerväggarna och taket av det Sistine kapell, till platser från livet av Buddha eller andra platser av det östliga religiösa ursprung. Bland fortsätta och strömriktningarna i målning på början av det 21st århundradet är landskap monokrom målning, Hård-kanten målning, den geometriska abstraktionen, anslaget, hyperrealismen, Photorealism, Expressionism, Minimalism, den lyriska abstraktionen, popkonst, Op konst, abstrakt Expressionism, färgfältmålning, Neo-expressionism, Collage, Intermedia målning, Assemblagemålning, målning för datorkonst, postmodern målning, neo-Dada målning, formad kanfasmålning, miljö- vägg- målning, traditionell figurmålning, målning, porträttmålning och måla-på-exponeringsglas animering. Utvecklingar i östligt måla historically parallell de i western målning, i allmänhet, några århundraden tidigare. Afrikansk konst, islamisk konst, indisk konst, kinesisk konst och japansk konst varje ha viktig påverkan på western konst och, slutligen, omvänt. De äldsta bekant målningarna är på Grotten Chauvet i frankriken som fordras av några historiker för att vara omkring 32.000 gammala år. De inristas och målas genom att använda den röda ochre- och svartpigmenten och visar hästar, noshörning, lejon, buffeln, kolossalt eller människor som jagar ofta. Emellertid bevisar har de tidigast av målning varit upptäckta itu bergrum i det Arnhem landet, i nordliga Australien. I det lägsta lagrar av materiellt på dessa platser finns det använd delar av ochren beräknad för att vara 60.000 gammala år. Arkeologer har också funnit ett fragment av stenmålning som bevaras i ett limestonebergrum i den Kimberley regionen av Nord-Westerna Australien, det dateras 40 000 gammala år. Det finns exempel av grottamålningar all över värld-i frankriken, Spanien, Portugal, china, Australien, Indien Etc. i western kulturoljemålning, och vattenfärgmålning är det bäst bekant massmedia, med rika och komplexa traditioner i stil och subjektmateria. I öster varade förhärska bläck och färgbläck historically det primat av massmedia med lika rika och komplexa traditioner. Olika typer av målar identifieras vanligt av medlet att pigmenten inställs eller bäddas in in, som bestämmer de allmänna funktionsdugliga kännetecknen av måla, liksom klibbighet, miscibility, solubility, uttorkningtid, Etc.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
4.9 av 5 stjärnor betyg22 totalt antal recensioner
22 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Anneli G.27 augusti 2019 • Verifierat köp
Klassisk mugg, 325 ml
Zazzles program för granskare
Gjorde en reklamation och fick topbemötande och rätta muggar hemskickade med express.
Det är service det!!!
Så fina muggar som tvillingföräldrarna blev så glada över:). Jättefint tryck!
Kan inte uttala mig mer om hållbarhet då muggarna inte är i mina ägor.
5 av 5 stjärnor betyg
Av PAUL G.28 november 2020 • Verifierat köp
Klassisk mugg, 325 ml
Zazzles program för granskare
My package got lost in the post, so Zazzle sent me a replacement straight away by Express at no extra charge. Super customer service, and very nice quality goods. Perfekt, very nice colours.
5 av 5 stjärnor betyg
Av Ros A.1 september 2022 • Verifierat köp
Klassisk mugg, 325 ml
Zazzles program för granskare
Superfin mugg! Perfekt att ge bort som present! Trycket var superbra!!
Taggar
Annan information
Produkt ID: 168814270857563935
Skapad: 2010-02-09 6:02
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
