Spel och aktiviteter
Bröllopsteman
Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
240,00 kr
per handduk
Jazz Singer Kökshandduk
Antal:
Om American MoJo Kökshanddukar
Såld av
Om denna design
Jazz Singer Kökshandduk
I Film Noir gritty och snyggt spelar ofta den kvinnliga ledande karaktären en central roll, som förkroppsligar generns teman för förseelse, bedrägeri och slutligen förstörelse. När denna karaktär också är en Jazz-sångare, blir hennes närvaro ett extra komplicerat lagrar, eftersom hon navigerar i mörkens underliga nattliv i staden. I denna essä kommer man att undersöka den kvinnliga Jazz-sångarens roll i Films Noir och undersöka hur hennes karaktär fungerar som katalysator för skiftets vrider och vindar, samtidigt som den återspeglar tidens samhällsoro. Kvinnans fatale, en trope som ofta förknippas med Film Noir, är en förledande och manipulativ kvinna som lockar den manliga protagonismen till en värld av fara och förtvivlan. När detta tecken är en Jazz-sångare, hennes föreställningar som ett elak av tilltäppning, är teckning huvudpersonen i hennes sulfatröst och fängslande scennärvaro. I filmer som "Blue Dahlia" (1946) och "Out of the Past" (1947) framställs den kvinnliga sångaren Jazz som en siren, med hjälp av hennes charmer för att locka manar in i hennes webben av bedrägeri. Men Jazz-sångaren är mer än bara en förringare, hon är också en symbol för stadens tilltalande underbukt. Hennes föreställningar tar ställe i rökiga nattklubbar och pub, där gränserna mellan bra och ondska är suddiga. I "Big Ssov" (1946) är Lauren Bacalls karaktär, Vivian Rutledge, en nattklubbsångare som blir inblandad i en komplex webben av brottslighet och korruption. Hennes föreställningar som en bakgrund för filmens utforskning av stadens mörka sida, där gangsters, korrumperade officieller och andra osmakliga tecken lurar i skuggorna. Jazz-sångaren är också en återspegling av samhällsoro under 1940- och 1950-talen. Under denna period sågs Jazz-musiken som en symbol för uppror och bristande överensstämmelse, och den kvinnliga Jazz-sångaren betraktades ofta som ett hot mot traditionella värden. I "Dam från Shanghai" (1947) är Rita Hayworth, Elsa Banister, en nattklubbsångare som förkroppsligar stadens allure och fara. Hennes framträdanden framställs som en form av förledning, som gör att huvudpersonen lockas in i en värld av kaos och förstörelse. Sammanfattningsvis är den kvinnliga Jazz-sångaren i Films Noir en komplex och mångfasetterad karaktär som förkroppsligar generns teman för försegling, bedrägeri och förstörelse. Hennes framträdanden är som katalysator för skiftets vridningar och vridningar, samtidigt som de återspeglar tidens samhällsoro. Som en symbol för stadens tilltalande underbusta är Jazz-sångaren en påminnelse om det mörker som lurar under stadens yta. Film Noir har genom sin karaktär en kommentar om farorna med längtan och stadens korrumperande inflytande, och skapar henne ett av de mest varaktiga och fascinerande figurerna i världen. Skapat med canva.com, venice.ai & kärlek.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?
Taggar
Annan information
Produkt ID: 256188675036712291
Skapad: 2024-08-10 15:24
Betyg: G
Nyligen besökta produkter