Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
391,00 kr
per slips
 

Johnny automatisk clowntecknad slips

Antal:

Om Slipsar

Såld av

Stil: Tie

Uppgradera din garderob med en skräddarsydd slips från Zazzle! Designa unika slipsar som passar till alla kostymer, skjortor och tillfällen. Ladda upp dina egna unika bilder och mönster, eller bläddra bland tusentals snygga mönster som du kan bära på kontoret eller på en kväll på stan.

  • Dimensioner:
    • Längd: 140 cm
    • Bredd: 10,1 cm (vid den bredaste punkten)
  • Tryckt i levande fullfärg
  • Tillverkad av 100 % polyester; silkeslen yta
  • Dubbelsidig utskrift är möjlig mot en liten extra kostnad. Kolla in fliken "Designområde" till höger för att anpassa
  • Endast kemtvätt

Om denna design

Johnny automatisk clowntecknad slips

Johnny automatisk clowntecknad slips

, som underhåller åskådare, genom att agera i en uppsluppen mode. Typerna av deras agerar varierar väldeliga. Även om några finner clowner för att vara läskiga, påtänkta ämnar deras är att underhålla folk, speciellt ungt barn. Peter Berger skriver att "det verkar sannolikt att galenskap och dumbommar, lik religion och magi, möter några djupt rotade behov i människasamhälle.", För detta resonera och att clowning är ofta ansett en viktig del av utbildning som en läkarundersökningkapacitetsdisciplin, delvis, därför att den knepiga subjektmaterien kan handlas med, men, därför att den kräver en kick - jämna också av riskerar och leker i aktören. Clowning framkallades från en bred tradition av historiska kapaciteter, och den är svår att peka ut en ovanlig tradition eller även några olika som vara de primära precursorsna till clowner. However det finns några förgånget framstående bildar av underhållning som anknytas contemporarily till clowning som dess möjlighetantecedents. Exempel av historiskt, "clown-något liknande" comedic aktörer har varit pantomimusen i forntida Grekland, Lazzien av Commedia dell'Arte, bouffons, domstolgyckelmakare såväl som den franska fartraditionen. Överst av detta finns det många non-Europé clowning traditioner (inklusive clown-något liknande figurer i den japanska Kabuki theatren) som betraktar vilket kan eller inte kan ha påverkat vad vi tänker nu av som en clown. Det är viktigt att notera att ett whitefacetecken inte ha på sig alltid klassikerwhitefacemakeupen. Dessutom kan ett tecken ha på sig traditionell whitefacemakeup och vara en auguste. Utseendemässig klassiker. Traditionellt makeupen "spexa för vit" för whitefaceclownanvändor för att täcka hans eller henne den hela ansikte och nacken med inga av den bakomliggande köttfärgvisningen. I européwhitefacemakeupen är öron målat rött. Särdrag i rött och svart, är delikat. Han eller hon kostymeras traditionellt långt extravagantly än de andra typerna för två clown och ibland att ha på sig rufsade förser med krage och den spetsiga hatten som typify den stereotypiska "clownkostymen". Tecken. Whitefacetecken-typen är ofta allvarlig och all-att veta (om även inte bestämt smart), domdera och kaxigt. Han är den ultimat myndighetsfiguren. Honom servar rollen av "raksträcka-manen" och uppsättningar - upp lägen som kan vändas roliga. Några cirkusexempel inkluderar Pipo Sossman, François Fratellini (den Fratellini familjen), Felix Adler, Paul Jung, Harry Dann, chucken Burnes, Albert vit, Ernie Burch, Bobby Kaye, jacken och Jackie LeClaire, Joe och Chester Sherman, Keith Crary, Charlie sätta en klocka på, Tim Tegge, Kenny Dodd, Frankie Saluto, den Tammy församlingen, David Konyot (cirkusen Barum och den Toni Alexis trioen), Jay Stewart och Prince Paul Albert. En rodeoclown är en cowboy eller den djura wrangleren, iklädda vilddräkter. De används i konkurrensar för tjurridningridning var deras primära jobb är att distrahera tjuren från ryttaren, när ryttaren dismounts endera på avslutningen av ritten (typisk 8 understöder) eller vid att kastas för avslutningen av ritten. Rodeoclowner ses också till, som tjurkämpe- och cowboyskydd inom rodeo cirklar. Rodeoclowner fungerar vanligt parvis eller i threes och flyttning in mot tjuren som vinkar och skriker för att tilldra tjur uppmärksamhet till dem, så snart som en tjurryttare dismounts eller kastas från tjuren. Denna handling låter ryttaren till flykten till säkerhet. I lägen, var en ryttare blir intrasslad och oförmögen för att frigöra självt från tjuren, sätter sig Rodeoclownerna på riskerar, genom att rusa till tjuren, och förlägga sig mellan tjur horns och ryttaren fördriva samtidigt att försöka att frigöra ryttaren från tjur. Många ska moderna rodeos ställer ut Rodeoclowner, genom att presentera dem i en segmentera, avskiljer från tjurridningen, var "clownerna visar deras tjurstridighetprowess, genom direkt att konfrontera tjurar som hoppar över dem och använder andra specialiserade undviks manövrar. Det finns två distinkt typer av clowntecken, som påbörjade i Commedia dell'Arte, bara som den stilla hållen några favoriserar i dag, Pierrot och Arlecchino. Pierrot/Pirouette. Härlett från commediadell'arteteckenet Pedrolino - den mest unga skådespelaren av skådespelartruppen, uttryckslöst och downtrodden. Maskera, Pierrot syns vanligt i whiteface, typisk med mycket lite annan färg på ansiktet, även om Pedrolino visades without. Gilla Arlecchino, Pedrolinos tecken ändrande oerhört med resningpopulariteten av pantomim i det sent - århundradet för th 19, passande Pierrot. Detta clowntecken föredrar svartvitt eller annat en enkel primär färg i hans eller henne dräkten. (le Pierrot är ofta kvinnlig och har också kallats "pirouetten" eller "Pierrette". Då Bernard Delfont gjordes en livjämlike, valde han "Pierrot och Pierrette" som de heraldiska supportrarna av hans vapensköld.). Den tragiska Robert jägaresången "Reuben och Cerise" omnämnandePirouette två gånger, i symboliska färger: … Klädde cerisen som Pirouette i vit, då en dödlig vision grep henne som den åtsittande cerisen akta sig ikväll…, Cerisen är "äkta kärlek" Reubens, men rubyen Claire var en temptress: … Sött stirrade rubyen Claire på Reuben på Reuben stirrade henne kläddes som Pirouette i rött, och hon hår som försiktigt hängs, besegrar…, Båda kvinnor har namn som översätter som "rött", men äkta kärlek Reubens är iklädd ren vit. Annan, som han lekte till hans ödesmättade sång, är "damen i rött.", Denna symbolismstyrka antyder, att Reuben var Pierrots följe, Arlecchino: Harlequinen eller Arlecchino, är "en brokig" clown. I Commediaen bär Arlecchino alltid en käpp med som att slå de andra aktörerna, även om denna käpp normalt tas från honom av de andra aktörerna och används mot honom. Detta tros för att vara ursprung av buskisen bildar av komedi. En buskis (battacio i italienare), är en stötta med två böjliga trädelar för lägenhet som monteras i parallell, så att de två pinnarna smäller tillsammans, när genomföra slås och att orsaka ett smälla ljud som överdriver verkställa av ett comedic slag. Illviljan buskisen, Arlecchino är inte ondsint, utan busig, buskisen som den är ett klassikerexempel av det phallic bildspråk för carnivalesque (se också commediamaskeringarnas näsor). Gilla en kor mellan teckenen av pucken och Nick grund i Midsummernatts dröm, är är Arlecchino kvick och skicklig samtidigt som vara klumpig och dunkel och normalt "det budbärare" teckenet i en komedi - katalysatorn för förödelse. Arlecchino har kvinnliga motstycken, Arlecchina eller Rosetta, men oftare är han förälskad med teckenet av Columbina, en rättfram och intelligent maid, som ges vanligt prologuen och epilogen. Arlecchino har andra derivata med litet olika särdrag: Traccagnino Bagattino, Tabarrino, Tortellino, Naccherino, Gradelino, Mezzettino, Polpettino, Nespolino, Bertoldino, Fagiuolino, Trappolino, Zaccagnino, Trivellino, Passerino, Bagolino, Temellino, Fagottino, Fritellino, Tabacchino, alla vars namn kunde vara ansedda rolig-låta namn, även till en italienare. Arlecchinos namn härledas antagligen från "hellech" plus den diminutive ändelse"- inoen", menande lite djävulen. På samma sätt "" är "Trufflino lite Truffler", Trivellino är (Arlecchinos) "lite brodern", och så vidare. Harlequinen förlorar ofta mycket av Arlecchinos tecken i pantomim, som han blir mer av ett baletttecken, till en stor grad avrivet av förar dialog och det omstörtande innehåll. Äggregistret, när en clown går med clowner som är internationella i England, som fordrar för att vara det äldsta clownsamhället i världen, kan han registrera hans individsmink. En äggskal dekoreras som en miniatyrversion av clown huvud och tillfogas till "ägggallerit" som agerar därefter som sorterar av clown tar copyrightt på. Expertis i cirkusen, en clownstyrka utför en annan cirkusroll: Gå en tightrope, en highwire, ett slakt rep eller ett biet av repet på det slipat. Rida en häst, en sebra, en åsna, en elefant eller även en ostrich. Ersättning som är själv i rollen av "lejon mer tamer". Agera som "emcee", från M.C. eller styra av ceremonier, föredragen benämner för en clown som tar på rollen av "ringmasteren". "Sitt i" med orkesteren, kanske i "klämma fast fläcken" i centreraringen eller från en placera i åhörarna. Något någon annan cirkusartiststyrka gör. Det är inte ovanligt för en akrobat, enbaksida ryttare, eller ett lejon mer tamer i hemlighet att stå in för clownen, "kopplar" att äga rum i en kort ögonblicksoffstage. Ramar som ramar är generalen, skisserar av en agera som clownanvända att hjälpa dem att bygga ut en agera. Ramar kan vara lösa, däribland endast en allmän början, och ändelsen till agera och att lämna det upp till clown kreativitet för att fylla in vila eller på annan ytterlighetsom framkallas fullständigt, skrivar som låter mycket lite rum för kreativitet. Shows är den total- produktionen, att en clown är en del av, det kan eller kan inte inkludera inslag annat än clowning, liksom in en cirkusshow. I ett cirkussammanhang clownen som shows göras typisk upp av någon kombination av Entrées, sid disk, spexar stopp, spårar Gags, Gags och bitar. Känguruunge, Augusten och ringmasteren i clownduos, clowner rely ofta på den känguruunge & Auguste ramen, eller manipulatoren/offer. Det känguruunge & Augusten som ramen används ofta brett i sådan komiskt, fungerar, som Looney, trimmar. Enkelt satta, konkurrerar de två clownerna, som, för spelar ingen roll resonerar, för överlevnad, rely desperat på varje annan; utan varje annat bor de ett meningslöst och, kanske, även mer perilous äventyr. Till exempel när Sylvester fångar slutligen den Tweety fågeln (eller funderare han gör), blir han så riden med skuld att han begår nästan självmord. Ringmasterförhållandet är tillägget av enmanipulator eller ur-offer till denna kemi. Detta tar ofta bilda av en ömsesidig fiende eller nemesis. Ett exempel av detta läge kan är som följer: En make kommer hem sent, har han druckit och har en förse med krage att täckas i läppstift. Hans fru önskar att veta var han har varit och ettoffer förhållande uppstår. Plötsligt skriver in deras barn platsen och de dynamiska ändringarna i ett försök att undvika traumatizing honom/henne. Barnet önskar att veta, därför det finns en konstig man i deras sovrum, och manipulator-offer de dymnamic förskjutningarna under det nästa argumentet. Därefter vänder det ut att barnet har konstruerat denna utarbetada list för att stjäla kakor och den klockasen-natten TV:N without märker och att ge honom ur-manipulator status. Detta är ett exempel av ett ringmasterläge. Clowner i ringmasteren placerar är ofta teckenclowner, var känguruunge och Auguste duos göras typisk upp av en Whiteface clown och en Auguste. Gags, bitar och affären "affär" är individrörelserna som clownen använder, ofta van vid uttryckligt clown tecken. "En gag" är ett mycket kort biet av clownkomedi som, när det upprepas inom a, bet, eller rutinmässig kan bli "en rinnande gag". Gags kan löst definieras, som "skämtclownerna leker på varje annan". Bitar är clownen skissar, eller rutiner som gjordes upp av en eller flera gags endera, fungerade ut och tajmade, innan de gick på, arrangerar eller improviserade bitar som komponerades av improvisations- materiellt för förtrogen vän. En gag kan ha en början, ett mittet och en avsluta till dem, eller de kan inte. Gags kan också se till de stöttajippona/tricken eller jippona som clownanvända, liksom en spruta blomma. Menyn Entrées är clowning för särdrag agerar vara 5-10 noterar. De göras typisk upp av olika gags och bitar och använder vanligt en clowning ram. Entrées avslutar nästan alltid med ett slag-av. (Slaget-av är den comedic ändelsen av en show segmenterar, bet, gag, jippot eller rutinmässigt.), Sidan som disken är kortare särdrag, agerar. Sidodisken är i grunden kortare versioner av Entréen som varar typisk 1 - 3 noterar. Sidodisken göras typisk upp av olika gags och bitar och använder vanligt en clowning ram. Sidodisken avslutar nästan alltid med ett slag-av. Interludes spexar stopp, eller interludes är resumén som är utseendemässig av clownstunder stöttorna, och rigging ändras. Dessa göras typisk upp av några gags eller flera bitar. Clownstopp avslutar nästan alltid med ett slag-av. Clownstopp som alltid ska, har en början, ett mittet och en avsluta till dem. Dessa kallas också repriser, eller springa-ins vid många och i dagens cirkus är de en konstform i dem, ursprungligen dem var bitar av "affären" som parodierar vanligt agera som hade kommit före den. Om för anföra som exempel, hade det funnits en bindafotgängare som den skulle reprisen gäller två stolar med ett biet av repet between och den pröva clownen för att imitera artisten vid pröva för att gå dem emellan med de resulterande nedgångarna och kaskaderna som kommer med laughter från åhörarna. I dag är de långt mer komplex, och i många moderna shows är clowningen en tråd som anknyter helhetsshowen tillsammans. Stöttajippon bland de mer välkända clownjippona äger rum: spruta blomman; "detcar" jippot; göra precis om något med en rubber höna som snubblar över en, äga fot (eller den fick- eller imaginära skavanken för en luft i golv), eller rida några numrera av löjliga fordon, eller "cyklar clownen". Individstöttajippon är allmänt ansedda att vara individbitar. Caulrophobia - många folk finner clowner som ganska störer än roa. Den är vanligt för att barn ska vara rädda av förklädda, överdrivna eller kostymerade figurer - även jultomten. Utemyths presenterar ett cannibalistic clownmonster som kallas Siatsen. Clowndräkter ansar för att överdriva de ansikts- särdragen och några kroppsdelar, liksom händer och fot och näsor. Detta kan vara läst så monstrous eller deformerat som lätt, som det kan läsas som festligt. Några har föreslågit, emellertid att en skräck av clowner kan stem från tidig barndom, erfara, när spädbarn börjar att bearbeta och göra avkänning av ansikts- särdrag. De viktiga avvikelserna i en clown ansikte kan skrämma ett barn så mycket att de bär denna fobialltigenom deras vuxna liv.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

5.0 av 5 stjärnor betyg3 totalt antal recensioner
3 totalt 5-stjärniga recensioner0 totalt 4-stjärniga recensioner0 totalt 3-stjärniga recensioner0 totalt 2-stjärniga recensioner0 totalt 1-stjärniga recensioner
3 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av berit j.17 december 2016Verifierat köp
Tie
Zazzles program för granskare
Den var precis som jag förväntat mig.Fina färger och glansigt tyg. Jag tycker trycket var perfekt och färgerna bra. Stämde överens med den kart-tröja jag har.
5 av 5 stjärnor betyg
Av C.2 februari 2012Verifierat köp
Tie
Zazzles program för granskare
En slips med et Kamouflage-mönster som ser ut som ett militärt föremål. En slips som är fin att använda till lite av varje, tex Födelsedagar, sig sälv, disco/dans och kanske vid dop i kyrkan. Att det var så bra så att jag kommer att återköpa denna produkt/vara som jag köpte av er. Alltså beställa det igen.
5 av 5 stjärnor betyg
Av B.17 januari 2012Verifierat köp
Tie
Zazzles program för granskare
VERY NICE TIE FROM THIS SELLER. RECOMMENDED. SUBERB. RECOMENDED.

Taggar

Slipsar
tecknadclownclownerjohnyautomatisktbozoknogarblommavitmåla
Alla produkter
tecknadclownclownerjohnyautomatisktbozoknogarblommavitmåla

Annan information

Produkt ID: 151968367022779377
Skapad: 2010-02-04 15:37
Betyg: G