Spel och aktiviteter
Bröllopsteman
Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
287,00 kr
per specialty mugg
Läser Railroad Crusader Tåg 1937 Jumbo Mugg
Antal:
Stil
Jumbo
-72,00 kr
-57,00 kr
Om Muggar
Såld av
Om denna design
Läser Railroad Crusader Tåg 1937 Jumbo Mugg
Från www.railphotoexpress.biz Stainless Steel Streamlines Passenger Tåg mellan New York och Philadelphia.
Komfort med ekonomin.
Den sträckte sig 90,3 sjömil från Philadelphias lästerterminal till Jersey City's Communipaw Terminal, med färjeförbindelse till Lower Manhattan.
Tåg drev över CNJ-spår för 30 sjömil från Jersey City till Bound Brook och över Reading Railroad System för 60 sjömil från Bound Brook till Philadelphia.
I december 1937 debatterade Reading Railroad, med en fem bilar, som består av rostfritt stål som byggts av Buddbolaget Philadelphia Pennsylvania. I tåg ingick en middag- och sätesbuss av typen tavern och två lokomotiv med lokomotiv av typ 4-6-2 Stilla havet som likaså var strömlinjeformade i rostfritt stål, med mörk blått trim för att matcha resten av utrustningen. I läsningen gjordes en iakttagelse på varje ände av tåg, vilket innebar att behovet av att vända utrustningen före ett annat springa för att spara järnvägstiden förblev omotiverat. I stället skulle kraften helt enkelt kunna gå springa runt bilarna.
Pacifisterna ersattes 1950 av EMD FP7-dieselbrännoljor, som adderades i läsningens lögn av svart och grönt med gult. Även om tåg var blygsamt var det mycket klassligt och välkommet av pendlare som ett sekundärt alternativ till de tjänster som Pennsylvania Railroad tillhandahöll. Exempelvis erbjöd Reading långvarig avstånd passagerartrafik till tåg ombord på Crusader, till exempel en fullt frukost och avstigning, som båda normalt inte var tillgängliga på pendlandet springa.
År 1962 såldes fembilarna av rostfria stålbilar till den kanadensiska järnvägen och tåg använde sedan fritidsbilar tillverkade för andra Philadelphia-Jersey City Reading tåg: Wall street. År 1967 trädde Aldenplanen i kraft, då gemenskapens terminal stängdes och tåg flyttades till Newark Penn Station, lokomotivtrafiken upphörde och ersattes av två Budd RDC-bilar. tåg kunde inte gå längre än till Newark Penn Station till New York Penn Station eftersom lokomotiven är dieseldrivna och Hudson River Pennsylvania Railroad tunnels inte kan ta diesel från tåg
Denna tjänst fortsatte under SEPTA från 1976 till 1981, när SEPTA tog bort dieseldrivna tåg med färdigställandet av Center City-datoranslutningen. Transiteringen i New jersey, som hade övertagit tidigare CNJ-pendeltrafik, drev en gång i resa varje vecka mellan Newark och Väster Trenton. Vid Väster Trenton-förbindelsen gjordes SEPTA:s elektriska MU-tåg till Philadelphia. Denna tjänst upphörde den 3 december 1982, när NJ:s transitskyttel gjorde sin sista resa.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
5.0 av 5 stjärnor betyg1 totalt antal recensioner
1 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Christina W.14 juli 2021 • Verifierat köp
Ben Kina Muggar
Zazzles program för granskare
Vårt släktvapen pryder denna mugg.
Det blev jätte bra och den är fortfarande lika fin efter många maskindisk. Jätte fint! Det är vårt släktvapen. Det håller än. Fast det varit i dikmaskinen ett antal gånger.
Taggar
Annan information
Produkt ID: 183474319735266165
Skapad: 2013-03-29 16:40
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
