Spel och aktiviteter
Bröllopsteman
Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
20,00 kr
per vykort
Pioneer Zephyr 1934 Vykort
Antal:
Papperstyp
Signature matt
18 pt thickness / 120 lb weight
Soft white, soft eggshell texture
-2,00 kr
Tillskrivning
Om Postcards
Såld av
Om denna design
Pioneer Zephyr 1934 Vykort
Pioneer Zephyr 1934 Från www.railphotoexpress.biz Pioneer Zephyr är en dieseldriven järnväg tåg som består av järnvägsvagnar som permanent leddes ihop med Jacobs bogies, som byggdes av Budd Company 1934 för Chicago, Burlington och Quincy Railroad (CB&Q), allmänt känd som Burlington. Tåg hade en omfattande använda av rostfritt stål, ursprungligen benämndes Zephyr och var tänkt som ett verktyg som ville marknadsföra persontrafik på järnväg i Förenade Stater. Byggnaden omfattade innovationer som t.ex. att skjuta (en specialiserad typ av spotsvetsning) för att gå med rostfritt stål och att göra tal för att minska dess vikt. Den 26 maj 1934 fastställde den ett hastighetsregister för resor mellan Denver, Colorado och Chicago, Illinois, när det på 1 015 sjömil (1 633 km) utan stoppstrecket "Dawn-to-Dusk" på 13 timmar 5 minuter vid en genomsnittlig hastighet av 77 mph (124 km/h . För en del av springa nådde den en hastighet på 112,5 km/h (181 km/h), precis kort om det dåvarande amerikanska landhastighetsregistret på 115 km/h (185 km/h). Den historiska dashen inspirerade till en film från 1934 och tåg smeknamn, "The Silver Streak".
Tåg inledde den 11 november 1934 linjetrafik mellan Kansas City, Missouri. Omaha, Nebraska Och Lincoln, Nebraska. Den drev denna och andra rutter fram till pension 1960, när den donerades till Chicago's Museum of Science and Industry, där den fortfarande finns på offentlig visning. Tåg betraktas i allmänhet som det första framgångsrika företaget på de amerikanska järnvägarna. Den första Zephyr kompletterades av Budd Company den 9 april 1934, med en 8-cylinder, 600-hästkraft (447 kW), 8-201-A-modell Winton-motor. I likhet med de dieseldrivna elektriska lokomotiv som snart trängde undan ånglokomotivet på de amerikanska järnvägarna, har denna motor en elgenerator. Den el som alstrades matades sedan till eldrivna dragmotorer som är anslutna till axlarna i tåg front lastbil.
Tåg ingenjör satt i ett litet utrymme i tåg näsan, direkt framför huvudmovern. Bakom motorn i den första karossen fanns en 9,1 m lång järnvägsstation. Den andra karossen bestod av en liten bagagesektion och en kort-buffé och 20-passagerarbusssektion. Den tredje och sista karossen i tåg, såsom den ursprungligen byggdes, konfigurerades som halv buss (40 passagerarsäten) och halv observationsbil (12 passagerarsäten). Som byggts hade tåg 72 säten och kunde transportera 50 000 pund (22,7 ton) bagage och expressgods. Denna officiell-ridning ägde rum den 18 april 1934 vid Pennsylvanias järnvägs Broad Street Station i Philadelphia i Pennsylvania.
Automatisk översättning
Kundrecensioner
4.7 av 5 stjärnor betyg32 totalt antal recensioner
32 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Klara-Maria M.1 augusti 2021 • Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Produkten var toppen, köpte en bunt till mina anställda som "härlig semester"önskning. Gick hem hos alla, skapade rolig ich bra stämning. Trycket var precis som förväntat. 5/5
5 av 5 stjärnor betyg
Av Astrid G.20 augusti 2020 • Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Bra kvalité på papperet och jag fick de fort levererade. Färgerna på trycket stämmer med originalet dvs Carl Larssons målningar.
5 av 5 stjärnor betyg
Av vide m.27 juli 2020 • Verifierat köp
Vykort, Storlek: Standard Matt, Papper: Signature matt, Kuvert: Ingen
Zazzles program för granskare
Really like the card, exactly what I was looking for. Colors and everything seemed to be of great quality
Taggar
Annan information
Produkt ID: 239614828985134117
Skapad: 2013-03-02 7:33
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
