Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
272,00 kr
per pussel
 

Solblommor av Van Gogh Pussel

av
Antal:

Om Pussel

Såld av

Storlek: 20,3 x 25,4 cm pussel med presentförpackning; 110 bitar

Förvandla mönster, foton och text till ett fantastiskt spel med anpassningsbara pussel! De här pusslen är tillverkade av robust kartong och monterade på spånskiva, och de är tryckta i levande och fullfärgade färger. För många timmars pusselglädje, ge ett anpassat pussel som gåva idag!

  • Dimensioner: 20,3 x 25,4 cm (110 bitar)
  • Inkluderar en kartongväska med en pusselbild tryckt på locket
  • Stabilt kartongmaterial, monterat på spånskiva
  • Lätt torkbar yta
Varning: Inte lämplig för barn under 3 år. Små delar kan utgöra en möjlig kvävningsrisk.
Designtips: För att säkerställa högsta kvalitet på utskriften bör du notera att den här produktens anpassningsbara designområde är 19 x 24,4 cm. För bästa resultat, lägg till 0,6 cm avtryck.

Om denna design

Solblommor av Van Gogh Pussel

Solblommor av Van Gogh Pussel

Fortfarande Life: Vas med femton solblommor som målas upp av Vincent van Gogh För uttrycksfrihet är inte bara ett sätt att se sak: det är också ett sätt att skapar dem, att måla dem. En expressionist målar inte "platt" och i rena toner - han bryter upp tonerna och använder dem med en liberal pensel. Det är verkligen slående att i Rembrandt, Hals och Van Gogh under Nuenen-perioden finna samma omsorg om realism, samma känsla av ljus och känsla för uttryckliga detaljer, i kombination med en använda av impasto som inte är mindre uttrycksfull. I kort är det till och med de mest hängivna och idealistiska nederländska målarna som bär kännetecknet för sina nationella kulturella traditioner. Men abstrakten föll under Caravaggio, det vill säga på realismen, och under vår tid representerar Mondrians abstraktioner en ovanlig estetisk puritanism med en social-bias. Och Rembrandts ljus är ett uttryck för en konstaterad verklighet i andlig, eller åtminstone för inslag av denna verklighet som man kan se. Men denna realism, hur uppriktig den än är (som i Frans Hals), handlar inte så mycket om att respektera den verkliga, den fysiska aspekten av sak, utan snarare om att uttrycka det. Och även om Van Gogh, som nederländsk målare, verkligen var djupt engagerad i verkligheten, skilde sig hans nästan religiösa hänseende till den inte från målmedvetna överväganden. Därav denna godtyckliga belysning, som inte är mindre godtycklig, dramatisk och ofta karikaturalmässig förvrängning - i kort - som är en hård och oklok uttrycksform där det ändå finns en limmare av det totala lyriska uttryck som senare skulle vara hans. Det är alltså så att denna i huvudsak lyriska målare började med att måla hans tids plebeiska verklighet, precis som Rembrandt och Hals - vilket han måste ha föreställt sig - målade upp sin borgerliga verklighet. Chefen för en gammal bondkvinna, som målats i Nuenen, och händer i Potato-Eaters, återger på så sätt sitt råa, svårsmälta sätt Porträtt i Margaretha Resa och händer i Regentessen. Men Van Gogh hade, så att säga, missuppfattat ämnets skugga och misslyckats inse att Rembrandts realism i själva verket var illusorisk. Om de nederländska framställarna, och ännu mer ett stort figur som virtuoso Hals, var realister - att återskapa, tolka eller stilisera verkligheten - var Rembrandt, utöver sitt subjekt-ärende, en man besatt av ett ljus som inte tillhörde denna värld och som han oförtröttligt drev genom kiaroscuros labyrintar. Och Van Gogh, som hånade sig själv som social-realist, insåg ännu inte att det var hans uppdrag, och hans ensam, inte bara att forma den motsträviga verklighetskampen, utan att befria den iögonfallande innerljuset från Nattbevakningen och avslöja den i all dess radians. Fram till dess skulle han dock tyna bort sig på den högljudda och sidan av sak, som uttrycker den "mänskliga, alldeles för mänskliga" sidan. Det var för övrigt denna innerliga smak för verkligheten, framför allt för arbetarnas och böndernas liv, som fick honom att beundra och studera "målare efter eget hjärta", för han var fortfarande tvungen att gå in på färg-innovationsperioden för att koppla upp sig mot andra herrar. Intuitiv till sin natur och självisk till följd av den starka inställningen och omständigheterna har Van Gogh alltid ansett sig tvingad att vända sig till de underbara målarna, inte så mycket när det gäller dem som modeller i tekniska frågor som symboliska sponsorer till hans egna experiment. Hans gudstjänst med Millet gick djupare än bara en uppskattning av hans social realism, hans förkärlek för mänskliga teman. Han var utan tvekan först lockad av det sätt på vilket Millet skildrade de ödmjuka jordartsjordarna och så väl tog upp de viktiga volymer som överensstämde med subjekt. Men en studie av Van Goghs olika tolkningar av Millets bilder - The Reaper, The Midday Rest, The Sower - visar att för honom var det nyare, både realistiskt och romantiskt, inte bara en litterär eller melodramatisk gest. För Van Gogh uttryckte det sin innersta varelse, sitt djupaste längtan efter marken, som han såg som en symbol för verkligheten på gångens livstid och på dess ge. Senare, på Saint-Rémy, när han målade om sina minnen från tidigt i de levande färg som han redan hade burit inom sig i Nederländerna utan att vara medveten för det, återskapade han Millets verk i sin egen bild. Delacroix var enligt hans mening ett uttryck för färg. Van Gogh hade redan upptäckt den där mästaren i Nederländerna, och i Arles glömde han inte honom. Det är värt att notera att i en brev till Theo ( september 1888) citerade han Paul Mantz kommentar om skissen för Kristus Sjö i Gennesareth: "Jag insåg aldrig att man kunde få sådana fruktansvärda effekter av blått och grönt."
Automatisk översättning

Kundrecensioner

Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?

Taggar

Pussel
okänd vanlig vanlig stil rektormålning av vincent van gogholjekanalsverkkonstverkklassisktfrankrike 1888 kröller müller museumotterlo netherlands europe intertanionaldutch master paris 1800 talet
Alla produkter
okänd vanlig vanlig stil rektormålning av vincent van gogholjekanalsverkkonstverkklassisktfrankrike 1888 kröller müller museumotterlo netherlands europe intertanionaldutch master paris 1800 talet

Annan information

Produkt ID: 116099659973208380
Skapad: 2013-07-05 10:06
Betyg: G