Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
569,00 kr
per klocka
Sovjetantonov AN-2-flygplan Stor Klocka
Antal:
Stil
27,3 cm rund akryl
-65,00 kr
Klockvisare
Om Väggklockor
Såld av
California Residents: Prop 65 Disclaimer
VARNING: Denna produkt kan utsätta dig för kemikalier inklusive bly, som är känt i delstaten Kalifornien för att orsaka cancer och fosterskador eller andra reproduktionsskador. För mer information, gå till www.P65Warnings.ca.gov.Om denna design
Sovjetantonov AN-2-flygplan Stor Klocka
En digital rendering av en skidutrustad sovjetisk Antonov AN-2 (under flygning i Sibirien). Under 2017 kommer Antonov Company, som ligger i Ukraina, att fira 70-årsdagen av AN-2:s jungfruliga flygresa. AN-2 (ryskt smeknamn: к у к з у perioderna [kukuruznik eller "majsfarmare"] som Nato kallar COLT) är världens största enmotoriga biplan. Dess enastående långsamma flygkapacitet gör att den är ytterst lämplig för kort, fält utan förbättring, och vissa specialiserade varianter har också byggts för kallets väder och andra extrema miljöer. Den fyller samma nisch i Ryssland och delar av Öster Asien som den venerable Douglas DC-3/C-47 i Väster. Sedan ammoniumnitrat-2 dök upp för första gången 1947 har det producerats i underbart antal och över 5 000 byggdes i Sovjetunionen. Sedan 1960 har de flesta ammoniumnitrat-2-ämnen byggts i Polen, och över 12 000 tillverkades innan fullt upphörde 1992. Den begränsada produktionen från delar av lagrar fortsätter. AN-2 byggs också under licens i China som Shijiazhuang Y-5. Nordkorea driver man AN-2s för använda av speciella styrkor. Spara för Lockheed C-130, AN-2 har mer eller mindre befunnit sig i kontinuerlig produktion längre än något annat luftfartyg. AN-2 var designat som ett allmännyttigt flygplan för använda i statligt ägt skogsbruk och jordbruk. Den grundläggande flygramen är dock mycket anpassningsbar och många varianter har utvecklats. Det handlar bland annat om hopparutrustade versioner för dammning av skörd, vetenskapliga versioner för atmosfärprovtagning, vatten-bomber för bekämpning av skogsbränder, flygambulanser, flutit sjöflygsversioner, lätt beväpnade stridsversioner för att släppa paratroperer och naturligtvis den vanligaste AN-2T-versionen, som är passagerarflygplanet på tolv sjömil. AN-2 har ingen stall som anges i handböckerna (stall-hastigheten är den hastighet med vilken luftfartyget färdas för långsamt för luftflödet över vingar till behållan vid sidan av). Piloterna för AN-2 säger att flygplanet kan flygas i fullt vid 30 mph (ett modernt Cessna 4-sjösljus flygplan har däremot en stall på cirka 55 mph). Denna långsamma stall gör det möjligt för flygplanet att flyga bakåt (om luftfartyget pekar i en motvind av t.ex. 35 mph kommer det att gå bakåt vid 5 mph medan det kontrolleras av fullt). Detta är en förmåga till sällsynt, till och med för flygplan i Kort som startar och landar (STOL). Endast den tyska Fieseler Fi-156 "Stork" i Världskrig II har bättre förmåga till långsamhet. En intressant anmärkning från pilotens handbok lyder: "Om motorn slutar i instrumentflygplanet villkor (blind flygande när man inte kan se marken) eller på natten, ska piloten dra i kontrollkolonnens fullt (den stannar inte) och behålla vingar-nivån. De ledande slatserna i kant kommer att falla ut ca 40 mph (64 km/h) och när flygplanet saktar ner till en framåtfart på ca 25 mph [40 km/h], kommer flygplanet att sjunka med ungefär en nedgång i fallskärm tills flygplanet träffar marken."
Automatisk översättning
Kundrecensioner
5.0 av 5 stjärnor betyg1 totalt antal recensioner
1 Recensioner
Recensioner för liknande produkter
5 av 5 stjärnor betyg
Av Inger H.11 augusti 2013 • Verifierat köp
Väggklocka, 20,3 cm rund akryl
Zazzles program för granskare
Bra kvalitet, verkar hålla tiden, mycket fin outlay. Fina färger, namnet blev kanon (texten som jag valde)-JÄTTENÖJD
Taggar
Annan information
Produkt ID: 256856408774907862
Skapad: 2017-10-03 9:40
Betyg: G
Nyligen besökta produkter
