Tryck/klicka på bilden för att se fler RealViewsTM
272,00 kr
per pussel
 

Starry Night - van Gogh Pussel

av
Antal:

Om Pussel

Såld av

Storlek: 20,3 x 25,4 cm pussel med presentförpackning; 110 bitar

Förvandla mönster, foton och text till ett fantastiskt spel med anpassningsbara pussel! De här pusslen är tillverkade av robust kartong och monterade på spånskiva, och de är tryckta i levande och fullfärgade färger. För många timmars pusselglädje, ge ett anpassat pussel som gåva idag!

  • Dimensioner: 20,3 x 25,4 cm (110 bitar)
  • Inkluderar en kartongväska med en pusselbild tryckt på locket
  • Stabilt kartongmaterial, monterat på spånskiva
  • Lätt torkbar yta
Varning: Inte lämplig för barn under 3 år. Små delar kan utgöra en möjlig kvävningsrisk.
Designtips: För att säkerställa högsta kvalitet på utskriften bör du notera att den här produktens anpassningsbara designområde är 19 x 24,4 cm. För bästa resultat, lägg till 0,6 cm avtryck.

Om denna design

Starry Night - van Gogh Pussel

Starry Night - van Gogh Pussel

Från gruvarbetarlampan Nuenen till den som han placerade på sin fönstersida efter scenen med Gauguin; från kvällsstjärnan noterade han 1875 i Corot Olive Orchard till brev i augusti 1888 till sin bror, där han sade: "En dag eller annan kommer du att se en bild av själva huset badas i solljus, eller med fönstret tänt och en stjärnbild himlar ovan" - under dessa år var Van Gogh besatt av symbolen för ljusa föremål och för färg. Lampan var en symbol för lugn och säkerhet. Stjärnan symboliserade tro och gasljus, mänskliga realiteter. Djupt ultramarinblått var oändligt, medan rött och grönt uttryckte "dessa fruktansvärda sak, manar passioner". Före augusti 1888 avslöjade han dessa idéer endast i sitt brev och gjorde inga verkliga försök att tillämpa dem på målning. Det finns inga spår av dem i Hollands och Pariss verk, och inte heller i de kanvaser som han producerade i Arles mellan februari och augusti 1888 ( Orchard i Bloom, Le Pont de l'Anglois, Boats at Saintes-Maries och många andra), som är imponerande, "japanska", dekorativa snarare än uttryckssymboler och i kort liknar dem som han hade varit Målning i Paris. Två brev, daterade i augusti och september 1888, kastar speciellt ljus över Van Goghs avsikter. I augusti sade han att han var fast besluten att bli en "godtycklig kolorist", så att han kan måla porträtt på en konstnärsvän "som drömmer underbara drömmar". I bild ville han uttrycka "sin uppskattning och kärlek för honom". Det rättvisa huvudet mot rikens blå bakgrund skulle "ge en mystisk effekt som en stjärna på himlar:s azurdjup". I det andra av dessa brev talade han om sitt hus i Arles, det ljusa fönstret och det stjärnrika himlar ovan: en märklig föraning av scenen med Gauguin. Och ändå var Gauguin inte bara en förebråelse för katastrofen, eller ens en oskyldig symbol för den. Tvärtom, han kom med en värdefull gåva som inte skulle vara borttappad på Van Gogh: den virila känslan för plastvärden, den starka känslan för uppbyggnad i termer av färg, som gav det underbara symboliska bilderna en sista styrka och styrka av Van Goghs stängningsomgång.
Automatisk översättning

Kundrecensioner

Det finns inga recensioner för denna produkt ännu.Har du köpt den här produkten?

Taggar

Pussel
okänd vanlig vanlig stil rektormålning av vincent van gogholjekanalsverkkonstverkklassisktfrankrike 1888 kröller müller museumotterlo netherlands europe intertanionaldutch master paris 1800 taletkreativet för teomäklarutställningsskola
Alla produkter
okänd vanlig vanlig stil rektormålning av vincent van gogholjekanalsverkkonstverkklassisktfrankrike 1888 kröller müller museumotterlo netherlands europe intertanionaldutch master paris 1800 taletkreativet för teomäklarutställningsskola

Annan information

Produkt ID: 116756410030213853
Skapad: 2013-07-05 9:14
Betyg: G